Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan skaffer du mere opmærksomhed til din butik

Af Redaktionen

Annonce

Som butiksejer, lige meget inden for hvilket felt, så gælder det om at få kunder i butikken. Hvis man ingen kunder har, tjener man ingen penge, og det er ikke lig med en god forretning. Det gælder altså om at tiltrække sig kunder og gøre kunderne opmærksomme på, at deres behov kan blive løst, hvis de besøger din butik. Her får du gode råd til at lokke kunder ind i din butik og fastholde dem, så de rent faktisk også ender med at købe noget hos dig og måske komme igen en anden gang.

Attraktiv beliggenhed skal der til

Når du skal have succes med din butik, er det først og fremmest vigtigt, at din fysiske butik er placeret et sted, der giver mening for netop din forretning. Hvis du ejer en B2C-virksomhed, giver det bedst mening at være beliggende et sted, hvor kunderne kommer og befinder sig.

Ofte vil det være omkring midtbyen, på hovedgaden eller tæt derpå, eller inde i centeret i byen. Det er der, hvor mange mennesker og derfor kunder befinder sig. Det giver ingen mening at være beliggende ude i industriområder eller øde steder, hvor kunderne ikke kommer forbi dig.

Hvis du er beliggende meget øde, skal kunderne selv opsøge dig og finde frem til dig, hvorimod hvis du har din butik et sted, hvor der kommer mange mennesker, bliver din butik eksponeret på en helt anden måde, som kan give flere kunder i biksen.

Ved at have et skilt øger du din synlighed

Når du har sikret dig at have en butik, hvor folk rent faktisk kommer forbi, gælder det om at sikre dig, at folk lægger mærke til din butik og har lyst til at besøge den og kigge ind.

Hvad enten du er beliggende i et center eller på en gade, har du lov til at bruge pladsen ude foran eller fortovet for at skabe opmærksomhed og synlighed for de forbipasserende. Og for at skabe synlighed på en så enkelt måde som muligt, skal du have dig et skilt.

Der findes mange forskellige former for skilte, og det kan variere, hvilket skilt der er mest oplagt til netop dine produkter eller ydelser. Hvis du vil have et indtryk af, hvilket skilt du skal have, så klik lige her og bliv meget klogere på, hvad der rører sig inden for skilteverden.

Din butik skal fremstå flot og attraktiv

Den rette beliggenhed og skiltning foran din butik skulle helst skaffe dig kunder inde i butikken, og når du så har fået folk ind til dig, gælder det om at give det bedste indtryk og få holdt på dem så længe så muligt.

Jo længere tid dine kunder befinder sig i butikken som muligt, jo større chance er der for, at de ender med at købe noget og rent faktisk er interesserede i noget. Derfor er det vigtigt at udvise god hygiejne, renhed og en duft af friskhed.

Det er også vigtigt, at duge, gardiner og pyntegenstande er rene og pæne. Hvis du vil finde den bedste vaskemaskine til at holde disse ting flotte og rene, så besøg dette link.

Er din butik ren og pæn?

Det er vigtigt at have en ren og pæn butik, som udviser ordentlighed, troværdighed og loyalitet. Hvis der er beskidt i din butik, giver det et superdårligt indtryk til dine kunder og giver en følelse af, at du ikke går op i din butik og dine produkter.

Det anbefales, at man støvsuger sin butik hver dag og tørrer støv af ligeså tit. Der kan nemlig nemt danne sig meget støv, når folk hiver ting ned af hylder og prøver ting på.

For at finde den bedste støvsuger til at holde din butik ren og pæn, så klik herind for at læse mere.

Del artikel

Andre læser også