Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan ruster du dig til opgaver på tværs af kulturer

Af Annoncør

Hvis du har arbejdsopgaver i udlandet, får besøg af firmaer fra udlandet eller andet, vil du opleve andre kulturer og andre måder, tingene bliver gjort på. For at du og dit firma kan give det bedst mulige indtryk, er det vigtigt at have styr på forskellige kulturer, og hvordan det skal håndteres for at få et godt samarbejde.

Annoncørbetalt indhold af Living Institute

Workshops kan give dig værktøjer

Dette kan du opnå på flere forskellige måder, og det er blandt andet gældende for at arbejde i workshop, hvor du kan få nogle værktøjer og redskaber til, hvordan du gebærder dig i situationer, hvor du arbejder med andre kulturer. For at kunne gøre dette, er det specielt vigtigt at have noget viden om, hvorfor mennesket agerer, som det gør, og hvordan det kan variere på tværs af kulturer, hvilket kan give dig bedre mulighed for at håndtere situationer, hvor du arbejder sammen med folk fra andre kulturer.

Det kan du eksempelvis få gennem workshops og kurser. Her kan du også få nogle strategier for, hvordan du bedst kan arbejde på tværs af forskellige kulturer. Det kan fremme din egne muligheder for at få job såvel som fremme virksomhedens i udlandet.

Arbejd med cases, der læner sig tæt af dine egne opgaver

Det kan også være en fordel at arbejde ud fra cases i dette tilfælde, da det er tæt på virkeligheden, og det kan i høj grad give dig nogle gode redskaber til, hvordan du så kan løse opgaver i den reelle verden, når du står over for dem. Derudover kan cases også give dig en bedre forståelse af, hvordan du skal arbejde sammen med folk fra andre kulturer på tværs af forskellige emner, hvilket kan være forskning, salg, samarbejder, fusioner eller lignende. Derved får du bedre redskaber til at løse situationer med andre virksomheder eller medarbejdere fra andre kulturer.