Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan optimerer du budgettet i din virksomhed

Af Annoncør

Hvis du er indehaver af en lille enmandsvirksomhed, så er det vigtigt at få enderne til at mødes. Sidst på måneden er særligt hård, for det er afgørende for, om du har et sorte eller røde tal i excelarket. Hvis du gerne vil gøre budgettet lidt nemmere hver måned, så får du her nogle gode tips til, hvad du kan gøre på vejen til et bedre budget. 

Som indehaver og bestyrer af en virksomhed eller webshop er der intet vigtigere end de sidste dage på måneden, hvor fakturaer skal gøres op og plusser og minusser skal sættes. Regnskaber kan være tunge og svære at sidde med og ikke mindst, det tager tid. Og tid er penge i en moderne verden, hvor virksomheder skal spare på omkostningerne og optimere deres budgetter hver eneste måned.   

Hvis du ønsker at gøre regnskabet ikke bare nemt for dig, men også for din virksomhed generelt, så kan du overveje Dinero. De har set det som deres opgave at optimere fakturering og bilag, så du slipper at gøre det. Så du kan læse mere her, hvis dette rammer plet hos dig, og du ser muligheder for at spare penge netop her. 

Find ud af, hvad du bruger din tid på

Omkostninger er der, hvor du skal sætte ind, hvis det er svært at få budgettet til at hænge sammen. Men det handler også om, hvad du som ejer og administrator bruger din tid på. Hvis din tid bliver brugt på opgaver, der snildt kunne gøres af en anden til en billigere pris, så er det måske værd at overveje, om ikke det er en løsning.

Tiden er det vigtigste, vi har, fordi det er en begrænset ressource. Som iværksætter er det ens vigtigste opgave at kende sine egne begrænsninger og finde de rigtige mennesker til de rigtige opgaver. Din tid er måske mere værd, hvis du taler med kunder, laver salg og viser virksomheden frem, end hvis du laver simple administrative opgaver, der ikke kan måles på budgettet i sidste ende. 

Netop fakturering og bilag er noget af det, der tager længst tid at sidde selv med. Derfor kan det ses som en investering at udlicitere opgaven til en virksomhed som Dinero, så du kan få tid til de kerneopgaver, som er vigtige for væksten i din virksomhed. Det kan netop være her, hvor du kan vende et minus til et plus eller røde tal til sorte.     

Del artikel


Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


Læs i kategorien

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Læs i kategorien