Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan kan din virksomhed få glæde af Instagram

Af Annoncør

Vi lever i en tid, hvor sociale medier spiller en vigtig rolle. Det er svært at komme uden om. Det har mange virksomheder, store som små, allerede fundet ud af, og derfor er det noget, de udnytter.

Annoncørbetalt indhold leveret af Goestudio

Det kan du også, hvis du ikke allerede har det. Et af de steder, du kan det, er på Instagram. Så hvordan er det lige, din virksomhed kan få glæde af Instagram? Det forsøger vi at give svaret på i denne artikel.

Sådan bruger virksomheder Instagram

Du kender måske allerede Instagram, for det er en meget populær app. Alligevel er det godt at få på plads, hvordan du bruger Instagram som virksomhed. Det kan nemlig være anderledes fra, hvordan du ville bruge appen privat.

Du skal lave en virksomhedskonto, som adskiller sig fra en privat konto på visse punkter, blandt andet det, at du får adgang til forskelligt data.

Grundlæggende skal du så:

  • Dele indhold i form af billeder og video
  • Interagere med følgere og hashtags
  • Lægge op til at købe

Da kontoen repræsenterer en virksomhed, er det vigtigt at sætte fokus på kvalitet i dit indhold. Det giver nemlig en større troværdighed. Derfor kan du overveje at få professionel hjælp fra en erhvervsfotograf til billeder og video.

Du kan skabe en relation til kunderne

Ideen med sociale meder er, at folk kan mødes med hinanden virtuelt. Det er altså en måde at være social med andre mennesker. Sådan er det også på Instagram. Det er noget, du kan udnytte som virksomhedsejer. Ved at skabe en form for relations til kunderne vil de nemlig være mere tilbøjelig til at vende tilbage eller anbefale dig til andre.

Du kan nå ud til flere kunder

Instagram giver også en rig mulighed for at markedsføre din virksomhed. Det er måske også en af de største fortalere for at bruge tjenesten. I dag er reklame på de sociale medier ofte mindst lige så vigtig som de mere klassiske reklamemuligheder, hvis ikke mere vigtig. Derfor må du altså ikke undervurdere mulighederne i at bruge en platform som Instagram.

Du kan få indblik i tidens tendenser

Afhængig af hvilken virksomhed du har, kan der også være en fordel at holde øje med tidens tendenser. Det gør du nemt på Instagram. Du kan for eksempel bruge hashtags til at holde dig opdateret. Du kan også øje med, dem der følger din virksomhedsside.