Sådan gør du din virksomhed populær i Aalborg


Der er mange der starter ny virksomhed over hele Danmark, men det er desværre kun en mindre procentdel, der stadig er aktive 5 år efter virksomhedens fødsel. Det kan da også være svært at få en virksomhed op at køre og blive succesfuld, men hvis man sætter en marketingplan i værks, har man langt større chancer for ikke bare at overleve som virksomhed, men også trives.
Marketing er for nogle et diffust område, som ikke anses som noget, der er værd at investere tid og penge i. Men det kan netop være problemet, der gør, at man ikke kan vækste sin virksomhed. Marketing kan nemlig være med til at gøre de rette kunder opmærksomme på dig og dét, du sælger. En virksomheds digitale tilstedeværelse spiller en stor rolle i dens succes, og hvis ikke man ved, hvor man skal starte for at gøre tilstedeværelsen stærkere, kan man starte med en gratis SEO analyse fra Setion.
Hvad er SEO?
SEO er et dejligt lille ord der har stor praktisk og positiv effekt på enhver virksomhed, der bruger dette værktøj. SEO drejer sig om at gøre en virksomhed mere synlig og fremtrædende i søgemaskiner. Det spiller altså en utrolig stor rolle, især i denne tid hvor mange af os til dels lever i det digitale univers. SEO er en forkortelse af det engelske search engine optimization, og man kan gå til det på forskellige måder.
Man kan for eksempel starte med at få lavet en SEO-analyse, som kan kortlægge hvilke søgeord, der er gode at forbinde til din virksomhed, tjeneste eller produkt. Det er vigtigt at lave det grundige forarbejde for at bruge de mest effektfulde søgeord, så kunderne kan finde frem til dig. Men selvom SEO kan have en betydelig effekt på din virksomheds succes og popularitet, så kan det kun indgå som en del af en ellers stærk marketingplan.
Udtænk en marketingstrategi
Når man skaber en marketingplan for sin virksomhed eller specifikt for et produkt, så er det vigtigt at angribe opgaven fra forskellige vinkler. Det vil for eksempel sige, at man bruger flere værktøjer og mekanismer til at skabe større synlighed og tiltrække flere (af de rigtige) kunder. Når man først tager hul på udviklingen af en marketingplan, er det for eksempel centralt at man først indsnævrer målgruppen og finder ud af, hvordan man bedst kommunikerer ud til dem.
Selvom man har et fantastisk produkt, er det ikke ensbetydende med, at kunder automatisk vil bide på krogen. Derfor er det en god idé at bruge en bred pallette af det, som internettet har at byde på. Udover naturligvis at arbejde på at skabe en flot hjemmeside, kan man også med fordel skabe en stærkere tilstedeværelse på andre platforme og sociale medier.
Video og grafik
Visuel content marketing spiller i stigende grad en større rolle i det digitale univers. Netop fordi der er stå stor konkurrence på at fange kunders opmærksomhed online, er det vigtigt at bruge visuelle midler, som video, til at fange og fastholde dine kunders opmærksomhed. Visuelt content marketing i samarbejde med en god SEO-strategi kan hurtigere gøre din virksomhed populær.