Så er den gal igen: Nu bliver der indsat togbusser til og fra Aalborg

I går lysnede det endelig for de mange pendlere, der dagligt tager tog til og fra Aalborg.
Det fire måneder lange sporarbejde nåede langt om længe sin ende, og man kunne igen stige både af og på toget på Aalborg Station.
Men nu er den altså gal igen:
“Vi tør næsten ikke sige det højt, men fra den 10. oktober – 22. november skal nogle af vores hårdt prøvede togrejsende altså med togbus igen,” skriver Nordjyllands Trafikselskab på Facebook.
Træerne langs skinnerne mellem Aalborg og Frederikshavn skal nemlig beskæres, så de ikke er til fare for alle, der rejser med tog på strækningen.
Mens det står på, bliver der lukket for togkørslen, og derfor indsat togbusser i stedet for. Det bliver heldigvis gjort om aftenen og om natten, så det kommer til at genere så lidt som overhovedet muligt.
Du kan få et overblik over strækningerne, der påvirkes her.
Læs også: Efter akut situation: Spærring af central vej fortsætter