Rigtigt fodtøj giver dig velvære

Skrevet af: Redaktionen

3 tips til hvordan du passer på din krop

Dette er sponsoreret indhold

I vintermånederne, og særligt i december, er der mange der glemmer deres krop, og hvad der er sundt for den. Dette skyldes blandt andet de mange julefrokoster, der dukker op på stribe i disse måneder, og at mange synes, at det er for koldt at bevæge sig udenfor, hvilket sætter en stopper for mange fysiske aktiviteter. Nu da foråret er tittet frem, er det med at få gang i kroppen igen og sørge for, at den er sund og rask. I denne artikel finder du tre tips til, hvordan du passer bedst muligt på din krop.

Det rigtige fodtøj er essentielt

Når du skal passe på din krop, handler det ikke kun om sunde spisevaner og motion. Det handler også om dit fodtøj. Dit fodtøj betyder nemlig utrolig meget, når det kommer til, hvad du kan holde til, og hvordan din krop har det i løbet af dagen. Hvis du ikke går i det rigtige fodtøj, er der en god chance for, at du oplever ondt i ryggen, andre fysiske gener og manglende overskud. Derfor skal du sørge for, at det fodtøj du benytter, støtter din krop bedst muligt.

Såler er en af måderne, hvorpå du gøre din sædvanlige sko lidt bedre for din krop. Her er det en god ide, at du vælger at spendere lidt flere kroner, eftersom det er vigtigt, at sålerne er gode og ikke bare noget billigt bras. Det bedste du kan gøre, er at gå efter såler, der er udviklet af en ortopædisk skomager.

Spis sundt og varieret

Selvom det hele ikke kun handler om sunde spisevaner, betyder det alligevel en hel del. Det er vigtigt, at din kost ikke kun består af søde sager, take away og fed mad – selvom det er lækkert i ny og næ. I stedet skal størstedelen af dine måltider bestå af grøntsager og fuldkorn, hvis du gerne vil passe på din krop. 

Når du sørger for, at det er disse ting, dine måltider primært består af, får din krop masser af gode sager at arbejde med. Derudover mætter det også betydeligt mere, end hvis du går uden om fuldkorn og grøntsagerne. Hvis du ikke er så meget til salat, kan du vælge at putte grøntsagerne i dine klassiske retter. Du kan blandt andet vælge at snige gulerødder og squash i din lasagne.

Bevæg dig så meget som muligt

Om du vil det eller ej, er motion helt essentielt for dit helbred. Ligger du på sofaen dagen lang, skal du ikke forvente, at du har meget overskud – hverken fysisk eller psykisk. Du skal ikke blive overrasket over, hvor hårdt det er gå op ad ti trin, eller hvor hurtigt du bliver træt i løbet af en arbejdsdag. Det er helt naturligt, at du ikke orker eller kan klare disse ting, når du ikke motionerer.

Motion er med til at skabe overskud og styrke din krop. Derfor er det bare med at komme op fra sofaen og lave en eller anden form for motion i mindst 30 minutter hver eneste dag. Det kan være alt fra rengøring, dans og løb til fitness og fodbold.