Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Promo-Codes-eksperter forklarer, hvorfor loyalitetsprogrammer ikke altid virker

Af Annoncør

Mange virksomhedsejere har en tendens til at tvivle på loyalitetsprogrammernes rentabilitet. Nogle mener, at disse programmer er ubrugelige, da de næppe genererer cashback, mens nogle endda betragter det som en reduktion af den fortjeneste, de burde tjene. Det fører til spørgsmålet: Er loyalitetsprogrammer virkelig rentable? 

Ifølge Accentures forskning vil 90 procent af virksomhederne i 2023 have en eller anden form for loyalitetsprogram, som har betalt sig for dem på den ene eller anden måde. Loyalitetsprogrammer er meget rentable, mere end de fleste mennesker kan forestille sig. Beviset ligger i tallene: Ifølge statistikker fra ExplodingTopics vil loyalitetsmarkedet være værd 4,43 milliarder dollars i 2023. Det blev dog opdaget i undersøgelsen, at mange mærker ikke så dens virkning, fordi de ikke formåede at arrangere det hele korrekt.

Alt, hvad der overhovedet er værd at gøre, er værd at gøre godt; hvis denne tilgang ikke bruges, når disse programmer designes, bliver resultaterne muligvis aldrig som forventet. Denne artikel forklarer, hvordan du sikrer, at de loyalitetsprogrammer, du tilbyder som virksomhed, opnår de nødvendige resultater fremadrettet.

promo-codes.dk eksperter deler nogle teknikker til at hjælpe dig med at få mest muligt ud af dine loyalitetsprogrammer og øge deres succesrate.

Skub langsomt omsættelige produkter

Med eller uden incitamenter vil salg stadig finde sted af hurtigtsælgende produkter. Heldigvis behøver mærker ikke gøre meget for at sælge sådanne produkter. Nogle produktkategorier bliver dog længere i butikken end andre. Dette betyder ikke, at sådanne produkter er ringere eller af ringere kvalitet. Det kan betyde, at de ikke er en prioritet for kunderne i den aktuelle periode.

Derfor er det disse typer produkter, som brands skal motivere målgrupper til at købe, enten gennem kuponkoder eller andre former for kampagner. På den måde er det nemmere at måle og mærke effekten af ​​rabatterne, fordi det er en god motivation til at overbevise kunderne om at købe varer, som de måske ikke har brug for på det tidspunkt.

Boost dine langsomme dage

Ethvert brand har off-dage og spidsbelastningsperioder. Du kan ikke altid lave det samme salg hver sæson og hver dag i ugen. Afhængigt af, hvad dit brand tilbyder, vil der være nogle dage, hvor du vil registrere et massivt salg, og andre dage, hvor du næsten ikke sælger noget. Loyalitetsprogrammer er gode værktøjer til at øge salget på dage med lavt salg. Du kan registrere endnu mere salg end forventet ved at tilbyde særlige rabatter og kampagner på sådanne dage.

Bonusser for henvisninger

En af de bedste måder at maksimere loyalitetsprogrammet på er at tilbyde incitamenter til kunder, der skaffer kunder til dig. Selvom du tilbyder bonusser i form af måske kredit eller endda rigtige penge til disse kunder, har det vist sig at være betydeligt billigere end at skaffe nye kunder selv. Da markedsføringsindsatsen ikke kommer direkte fra et ukendt mærke, men fra en betroet ven, der har været kunde hos mærket, er det meget lettere at få denne nye person til at stole nok på mærket til at foretage køb. 

Zendesk Customer Experience Trends Reports har også fundet ud af, at over 70 % af nye kunder har en tendens til at stole mere på henvisninger fra venner og kendte personer, der er bekendt med et brands tjenester, end på traditionel reklame. Ved at tilbyde kunderne henvisningsbonusser vil de blive mere motiverede og gøre en større indsats for at fortælle andre om dit brand.

Del artikel