Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Brødre står bag online møbel-succes: Nu køber kendt erhvervsprofil sig ind i firmaet

Af Michael Qureshi

Her på MigogAalborg elsker vi en god succeshistorie.

Dem er der heldigvis rigtig mange af rundt omkring i vores by, og selv med en global pandemi, så er der bare nogle virksomheder, som rykker uhindret videre i deres vækst.

Den aalborgensiske online møbelhandel BOBOonline har fra 2016 til 2020 mere end firedoblet omsætningen og har nu 12 medarbejdere ansat.

Hovedkontoret ligger i iværksætterhuset GrowAAL, og lageret er placeret i Skive.

Mens mange brancher har haft et hårdt 2020, så har BOBOonline tværtimod haft et vildt år. Nu er der endnu flere positive nyheder på tapetet.

E-handelsprofil og iværksætter Dennis Drejer har nemlig købt 20 procent af BOBOonline.dk

Det skriver man i en pressemeddelelse.

Brødre står bag online møbel-succes: Nu køber kendt erhvervsprofil sig ind i firmaet
Dennis Drejer

Fra fysisk møbeloutlet til online møbelshop

Det nye år er også startet som lyn og torden.

I de første tre måneder af 2021, har de omsat for over dobbelt så meget, som de gjorde i de tre første måneder af 2020.

Det hele startede tilbage i 2008, hvor BOBO for første gang så dagens lys.

Dengang var konceptet dog noget helt andet.

Her valgte man at lave en fysisk møbelbutik, som solgte outlet møbler. I 2010 fik forretningen en webshop, som blev bygget op omkring den fysiske butik.

I 2015 ville de tidligere ejere nye veje, og BOBOonline blev derfor sat til salg.

Brødre ville starte egen virksomhed

På det tidspunkt havde brødrene Christian og Nicolai allerede i tankerne, at de ville starte deres egen virksomhed.

De havde begge erfaring inden for e-handel og online markedsføring, og familien havde erfaring med møbelbranchen.

I 2016 valgte de så at slå til, og brødrene købte forretningen sammen med deres far og onkel.

Brødrene besluttede tilbage i 2016 at lukke den fysiske butik og i stedet satse 100 procent på webshoppen.

Siden da er der sket meget.

BOBOonline er gået fra at have 1.000 forskellige varer til i dag, hvor de har over 20.000 forskellige varer.

Særligt de sidste par år er gået stærkt, og næste skridt er at udvide til udlandet.

Dennis Drejer skal kickstarte udlandseventyret

For at sætte gang i udenlandseventyret, har BOBOonline solgt 20 procent af virksomheden til Dennis Drejer.

Han har blandt andet stiftet onlineshoppen Rito, som er blandt de førende inden for onlinesalg af garn- og hobbyartikler i Danmark, og virksomheden er allerede på flere udenlandske markeder.

Det var også Dennis, der var med til at starte e-handelsdagen, som hvert år har mange deltagende fra flere forskellige e-handelsvirksomheder.

Han har derfor allerede en masse erfaring inden for e-handelsbranchen, og ved også hvordan man går ind på nye udenlandske markeder.

Styrker forretningen med nye kompetencer

Christian og Nicolai glæder sig over samarbejdet med Dennis Drejer.

“Vi har igennem et godt stykke tid været i gang med at overveje, hvordan vi styrker BOBO’ kompetencer i en webforretning, som er i kraftig udvikling.

Vi tror på, at vi har fundet løsningen,” fortæller Nicolai Østergaard.

Dennis skal hjælpe BOBOonline med at vokse i Danmark og udvide forretningen til udlandet.

Han kommer til at bidrage med sparring til Christian og Nicolai, og så skal han hjælpe med at finde de rette kontakter, som kan løfte virksomheden til det næste niveau.

“Vi ser meget frem til at skulle i gang med samarbejdet med Dennis. Vi er sikre på, at BOBO kommer til at nyde godt af Dennis’ involvering,” lyder det fra Nicolai Østergaard.

Kan bidrage med en masse

Christian og Nicolai har gennem det seneste halve år været i dialog med Dennis, som endelig er resulteret i et samarbejde.

Også Dennis Drejer selv ser frem til samarbejdet med BOBOonline. Han mener også, at hans kompetencer og erfaring gør, at han kan bidrage med en masse.

“Jeg har været igennem mange af de ting, som de skal igennem de næste par år, så det vi håber på er, at vi kan tage nogle kvantespring, hvor vi måske kan tage to, tre eller fire års vækst på ét år,” udtaler Dennis Drejer.

I første omgang er det målet, at BOBOonline skal ind på det svenske marked.

Du kan læse mere om BOBOonline her