Politiet måtte rykke ud: Mand gik rundt med sværd

Det var en lidt anderledes anmeldelse, der tirsdag aften tikkede ind hos Nordjyllands Politi.
En gruppe bekymrede borgere ringede og forklarede, at de havde oplevet en råbende mand gå rundt med et sværd foran Café Frederiksberg på Hadsundvej.
Det skriver TV 2 Nord.
Politiet rykkede hurtigt ud til stedet, og fandt ganske rigtigt en mand med et sværd.
Læs også: Glamping i Nordjylland: Oplev ultimativ luksus i de unikke Fjordbobler Bliver sigtet efter våbenloven
Det blev dog hurtigt konkluderet, at sværdet var en replika og derfor ikke udgjorde nogen umiddelbar fare for andre.
De vurderede, at manden var psykisk ustabil.
Nordjyllands Politi skred derfor til anholdelse og tog ham med til detentionen.
De oplyser, at han formentlig vil blive sigtet efter våbenloven.