Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Espresso House var første skridt: Plantorama vil være et oplevelsescenter

Af Stine Kjølby Christensen

Der har været fart over feltet, siden Plantorama åbnede deres første butik i 1987.

Det hele startede med et gartneri i Egå ved Århus, og i dag er Plantorama Danmarks største have- og dyrecenter fordelt over 11 forretninger i Danmark.

Men der skal dog meget mere end grønne fingre til at drive en forretning af den størrelse.

Derfor har Plantorama gennem årene også valgt at supplere med forskellige tiltag, der kan dække alle kunders behov.

Kombiner indkøbene med kaffehygge

Seneste skud på stammen i Aalborg er Espresso House i to etager, der flyttede ind i centeret i februar 2018.

Her er man gået all in på dyrkningen af kaffekunsten, og visionen om, at Plantorama i højere grad skal være et oplevelsescenter, er i den grad lykkes.

Modsat mange andre kaffebarer – eksempelvis dem i midtbyen eller i storcentre – så hersker der i stedet en rolig og afslappet stemning, når du slår dig ned på førstesalen i Espresso House i Plantorama.

Espresso House var første skridt: Plantorama vil være et oplevelsescenter

Her kan du nyde din nybryggede kaffe med direkte udsigt til årstidernes skiften.

“Der er en helt anden ro herude end inde midt i et storcenter. Man kan sidde og observere, spille spil eller bare nyde en tiltrængt pause sammen. De tager sig god tid, og det er en tendens, som vi gerne vil støtte op om,” fortæller Henrik Christiansen, Centerchef for Plantorama i Aalborg.

“De fleste børnefamilier ved, at det ikke altid er en fornøjelse at handle, men Plantorama er et sted, hvor man kan klare både indkøbene og samtidig sikre familiehyggen,” tilføjer han.

Aktiviteter for alle

Hvert år indfører Plantorama flere og flere aktiviteter, så det aldrig bliver kedeligt at komme på et grønt besøg – uanset om du er mor, far, barn eller bare på tur alene.

“Selvom vi har mange kvadratmeter, er vores miljø så åbent opbygget, at man ikke lige bliver væk fra hinanden. Børnene kan kigge på dyrene, mor og far kan kigge på planter, eller måske læse avisen over en kaffe.

Vores kunder kan få timer til at gå herude, og det er jo en fornøjelse for os at overvære.”

Espresso House var første skridt: Plantorama vil være et oplevelsescenter

På trods af at være en stor nordisk kæde, så er netop denne Espresso House ejet af Plantorama. Det betyder, at de kan være med til at sætte sit eget præg på menukortet – og derudover er ekspedienterne de samme, som du kan møde i resten af centeret.

“Espresso House og Plantorama arbejder lidt inden for de samme overskrifter med mennesker og kvalitet som vores primære værdier.

Det er også derfor, at vi vælger at få et veletableret brand herind, så vi ikke selv behøver at eksperimentere en helt masse.”

Kaffebaren har altså formået at blive integreret som en del af Plantorama-familien. Og det bliver langt fra det sidste tiltag, vi kan opleve derude.

Espresso House var første skridt: Plantorama vil være et oplevelsescenter

Endnu flere oplevelser i fremtiden

Henrik afslører, at der blandt andet er et legeland på tapetet – og så skal boligafdelingen også have en ordentlig overhaling.

“Vi vil hele tiden gerne optimere os og bevise, at vi kan og vil meget mere end “bare” at sælge planter.

Vi vil gerne give folk en oplevelse, der varer i længere tid end fem minutter.

En oplevelse, som de får lyst til at komme tilbage og få igen og igen.

Det er helt sikkert vores største mål.” slutter Henrik.

Del artikel

Andre læser også