Undgå dum bøde: Parkeringsselskab kommer med advarsel

Er der noget mere irriterende end, når man spotter en parkeringsbøde i forruden på sin bil?
Vi kan umiddelbart ikke komme på noget.
Derfor er der en vigtig detalje at huske: På søndag den 30. marts kl. 2:00 skifter vi til sommertid.
Midt i forårsglæden er det nemlig let at glemme, at uret i bilen ikke justerer sig selv.
Og når bilens ur står forkert, risikerer du også at indstille din P-skive forkert – en forglemmelse, der kan ende med en uønsket hilsen fra P-vagten.
Hos Q-Park ved man, at det ikke er dét forårstegn, de fleste ønsker sig. Derfor minder de som altid bilister om at huske uret i bilen, når vi lige om lidt skifter til sommertid.
Læs også: Parkeringschok: Derfor har alle biler fået en gul seddel i forruden Husk de elektroniske p-skiver
Har du en elektronisk P-skive, så vær opmærksom på, at ikke alle modeller automatisk opdaterer til sommertid.
Det er derfor en god idé at dobbelttjekke, så du er sikker på, at den viser den korrekte tid.
“Det er vores opgave at sørge for, at parkeringspladserne anvendes korrekt på de steder, hvor vi udfører parkeringskontrol,” siger Q-Parks direktør Alex Pedersen.
“Vores P-vagter kan kun tage udgangspunkt i P-skiven, og derfor opfordrer vi alle bilister til at være særligt opmærksomme på tidsindstillingen.”
Så tag en pause fra forårshyggen og husk at stille uret – både på armen og i bilen.
Sommertidsskiftet medfører ikke ændringer i Q-Parks bemanding på søndag.