På thailandsk manér: Ny thai-takeaway åbner i Aalborg

Inden længe begynder Vesterbro at dufte af varme sydøstasiatiske krydderier.
Der er nemlig et nyt thai takeaway-sted på vej på Vestebro 84.
Lige nu er der en masse praktiske ting, som ejeren er ved at få styr på, før de kan fyre op under gryderne og begynde at kreere spændende autentiske thai-retter.
Men fredag den 18. oktober er de klar til at byde aalborgenserne indenfor og give dem en smagsprøve på thailandske retter, som de bliver serveret i Thailand.
Serveret på thailandsk manér
Bag det nye sted står Supanchai Pantab. Ham og hans familie er selv fra Thailand og har en stor passion for at lave mad.
Hans mor har altid haft en drøm om at åbne en thai-takeaway.
Derfor udlever han nu sin mors drøm og åbner stedet med både sin mor og sine to søstre på sidelinjen.
Og målet er klart: Hos Hello Thailand vil de give folk i Aalborg muligheden for at smage retter serveret på thailandsk manér.
De vil udfordre de danske smagsløg ved ikke kun at tilbyde retter, hvor der er skruet ned for styrken for ikke at skræmme nogen væk.

“Smagen af stærk chili er en vigtig del af det traditionelle sydøstasiatiske køkken.
Hos os kan man derfor smage autentisk thaimad med den mængde chili, som thailændere normalt spiser.
I nogle af vores retter har du nemlig mulighed for at bestille dem med thaistyrke,” fortæller Supanchai Pantab.
Hvis det er lidt for spændende til dig, og du ikke er klar på at brænde dine smagsløg af på ægte thailandsk vis, så kan du heldigvis også få retterne i en mildere udgave.
Og så gør de også meget ud af at gøre deres retter delevenlige, så man har muligheden for at smage lidt forskelligt.
“En af de mest fantastiske kulturer i Thailand er familiens stærke sammenhold, og derfor er det betydningsfulde for os at kunne nyde maden med sine kære.
Man kan derfor bestille familiepakker til 3, 5 eller 10 personer, så man kan opleve den autentiske smag af Thailand sammen,” fortæller Supanchai Pantab.

Pad Thai, forårsruller og Tum Kha
Hos Hello Thailand kommer de til at servere de klassiske thai-retter, som de fleste kender og elsker.
De kommer blandt andet til at have Pad Thai, der er en ret med risnudler, æg, tofu og tigerrejer stegt i deres hjemmelavede sauce og toppet med bønnespirer og ristede peanuts og crowd-pleaseren kylling med cashewnødder, ananas, sursød chilisauce og peberfrugt serveret med ris.
Du kan også slubre dig igennem suppen Tum Kha med kokosmælk, kylling, galangarod, limeblade og citrongræs.
Og så serverer de forskellige sides såsom sprøde rejechips med hjemmelavet chilimayo eller sursød sauce og hjemmelavede forårsruller med fyld af hakket svinekød, glasnudler, svampe og grøntsager, serveret med sursød sauce.

“Vi håber, at vi kan tage vores gæster på en smagsrejse til Sydøstasien, hvor hver ret er tilberedt med kærlighed,” forklarer Supanchai Pantab.
Hello Thailand åbner Vestebro 84 fredag den 18. oktober, så her kan du godt skynde dig at skrive “thai” i madplanen.
Du kan følge med på deres Facebook-side lige her.