ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Over 20 år med Nadias: Aalborgs store sandwich-kæde følger med tiden

Af Michael Qureshi

Det var i en en lille butik på Boulevarden 22, at det hele startede for over 20 år siden.

Det var her, at Adnan Jabr og hans kone Pia Rieland overtog lokalerne fra Sandwich og Muffins, som tidligere hed Doris Sandwich.

Dengang havde de nok aldrig drømt om, at de to årtier senere ville stå i spidsen for Aalborgs største sandwich-kæde med seks sandwichbarer og fem salatbarer.

Faktisk var det Adnans arbejdstider som kok, der fik dem til at åbne deres egen lille sandwichbar.

“Efter vi stiftede familie, var jeg træt af aftenarbejdet som kok.

Så jeg valgte at kaste mig over mit eget, hvor det var frokosten, der var det største. På det tidspunkt var der ikke rigtig andre sandwichbarer, så aalborgenserne tog godt imod det,” fortæller Adnan Jabr.

MigogAalborg møder ham på det flotte kontor ovenover Nadias butikken på Østerågade, hvor der tidligere lå Joe & The Juice.

Vokseværk kom hurtigt

Han smiler, mens han husker tilbage på starten på sandwich-eventyret.

“Jeg havde aldrig tænkt, at det kunne blive så stort. Men otte måneder efter vi havde åbnet den første, så overtog vi en anden butik i Reberbansgade.”

Endnu engang væltede det ind med kunder, og vokseværket fortsatte med flere butikker.

Navnet blev også ændret.

“Efter vi fik vores datter Nadia, ændrede vi navnet. Hun er 17 år i dag, så hun synes selvfølgelig, det er lidt sjovt, at hun lægger navn til så mange spisesteder i Aalborg,” siger Adnan med et stort smil.

I 2006 prøvede Aalborgs nye sandwich-kongepar så noget nyt. De åbnede Nadias Café. Men det duede aldrig. Fokus skulle tilbage på sandwich-delen.

Resten er nærmest historie.

Over 20 år med Nadias: Aalborgs store sandwich-kæde følger med tiden

Bedste regnskab i tre år

Nadias har positioneret sig i Aalborg, og trods øget konkurrence på mange fronter, så kom kæden ud af 2018 med bedste regnskab i tre år med et plus på knap en kvart mio. kr.

En af årsagerne til at det stadig går så godt, selv om udvalget af frokost- og aftensmad er gigantisk i Aalborg i dag, er at man formår at følge med tiden.

Nadias er blevet skarpere på at digitalisere forretningen og har en stærk tilstedeværelse på de sociale medier, hvor hovedparten af kunderne også er.

“Der har været et stort fokus på at trimme og modernisere forretningen.

Vi har brugt over tre og en halv million på, at alle butikkerne er gået ind i en digital tidsalder.

Vores mål har hele tiden været at have mere fokus på kunderne, når de er nede i butikken.

Og med vores webshop kan vi sikre, at kunderne undgår ventetid, når de bestiller.

Man får endda 10 procent, når man booker online, så det har været win win for alle,” forklarer Adnan.

“Vi kan godt mærke, at konkurrencen er blevet markant større. Nu kommer der også kæder udefra og åbner.

Men vi er stadig markedsleder, og aalborgenserne kender os igennem 20 år. De ved, hvad vi står for.

Vi leverer stadig de bedste råvarer, men har beholdt vores opskrift på den marinerede kylling gennem alle årene. Jeg synes, at vi er gode til at holde niveauet, så kunderne kommer igen,” siger manden bag Nadias.

Hver uge skæres 1,5 ton kylling

Det gavner også forretningen, at man har sit eget store produktionskøkken, hvor alle råvarer og ingredienser bliver leveret ud fra til butikkerne.

“Hver uge bliver der skåret 1,5 ton kylling. Hver dag skæres der over 600 kg til salatbaren. Vi producerer vores egen pesto, hummus. Vores biler kører op til tre gange om dagen fra produktionskøkkenet ud til butikkerne,” fortæller Adnan.

Nadias står desuden for en stor catering-del, hvor der leveres både sandwich samt lune og varme retter til alle mulige forskellige arrangementer rundt omkring.

“Kokken er der stadig indeni mig. Det slipper jeg nok ikke helt, og jeg elsker at have med vores catering-afdeling at gøre, fordi der er mere afveksling.

Vi sponsorerer også mad til forskellige steder, blandt andet Aalborg Pirates VIP-arrangement. Vi var forleden også hovedsponsor for den største Day & Night nogensinde i Aalborg, hvor Gammeltorv var tætpakket til koncert om aftenen.

Nadias sponsorerer desuden mere end 14 idrætsklubber i Aalborg.

For os betyder det rigtig meget at støtte op om gode lokale tiltag, for det er sådan vi skaber en stærkere by i Aalborg,” siger Adnan.

Ikke nervøs for at prøve igen

Nadias-kæden lukkede i 2017 deres butik i Hjørring, hvor der på det tidspunkt ikke var nok omsætning i at ligge i METROPOL storcentret. Men det har ikke afskrækket Adnan og Pia fra at udvide uden for Aalborgs grænser.

“Det var en fantastisk butik i Hjørring, men det var en ren underskudsforretning i to år.

Der er stadig mange fra Hjørring, der skriver til os, hvornår vi prøver igen.

Men vi er ikke nervøse for at prøve igen i andre byer. Vi har også lært en masse og vores organisation står stærkere i dag. Så det er på tegnebrættet, men hvor og hvornår kan jeg ikke afsløre for meget om lige nu,” lyder det fra Adnan.

Del artikel