Nyt torsdagskoncept: Tre retter for 285 kr med udsigt til Fjorden

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Restaurant JØRN i det unikke Utzon Center på havnefronten har etableret sig som en af Aalborgs allerbedste frokostrestauranter, krydret med nogle lokaler, som meget få restauranter kan overgå.

Selvom mange sikkert forbinder restauranten med frokostretter, kan Restaurant JØRN meget mere end det.

De står blandt andet for forplejningen, når folk booker de helt eksklusive konference – og selskabslokaler.

Nu er de klar med et helt nyt aftenmadskoncept, som finder sted hver torsdag, hvor hele Utzon Center holder længe åbent.

Derfor har Restaurant Jørn lavet konceptet ”Wine & Dine hos JØRN”, som finder sted hver torsdag.

Her præsenteres lækker aftensmad til hverdagspris, sammensat med et udvalg af vine, som passer særligt godt til retterne.

Udvalgte sæsonretter til en skarp pris

Konceptet går i al sin enkelhed ud på, at man for 150 kr. kan få dagens udvalgte hovedret. For 225 kr. kan man få to retter, mens den fulde treretters menu koster 285 kr.

”Vi har holdt det på et niveau, hvor alle kan være med, men hvor man stadig får en attraktiv menu, som følger årstiden,” fortæller køkkenchef Tina Jakobsen og uddyber:

”Nu går vi eksempelvis snart i en den del af sæsonen, hvor de danske asparges er helt perfekte, så der vil de selvfølgelig indgå i retterne. Til sommer bliver der særligt fokus på fisk – og skaldyr, men vi i efteråret vil bruge de helt friske svampe.”

En helhedsoplevelse i unikke rammer

Udover de særligt udvalgte retter, tilbyder restauranten også billige vine på glas, som passer til de enkelte retter.

”Man kan selvfølgelig også købe en hel flaske vin, men sådan en hverdagsaften skal der også være plads til, at man blot kan nyde et godt glas vin.”

Og fokusset er netop på den hyggelige og uforpligtende hverdagsaften, hvor man kan nyde et par timer med familie og venner.

”Selvom vi har nogle meget eksklusive og unikke lokaler her i Utzon Center, så vil vi gerne vise, at det også et sted, hvor man kan få en helt uformel aften, med dem man holder af,” forklarer Tina.

Specialmenu i Jørn Utzons ånd

Det unikke Utzon Center har efterhånden stået som et af byens mest ikoniske varemærker i et helt årti og med Jørn Utzons 100 års fødselsdag, er der masser af fejre.

Det gør man også på Restaurant Jørn, hvor de for nyligt har tilføjet tre retter, som kan findes på kortet i hele Utzon 100 året.

”Jørn Utzon var jo en stor profil, som vi er meget stolte af – og det har vi valgt at hylde med tre retter, som fortæller noget om hans historie,” siger Tina.

De tre retter er henholdsvis en lakse-ret med røget laks, citronpure, drænet hytteost, sprød rug og citronolivenolie. Derudover kan man bestille Iberico-gris med persille, tabouleh, lime, tomat og spicy sauce, som afspejler Jørn Utzons helt specielle forhold til Mallorca.

Til dessert kan man nyde Jørn Utzons helt store mesterværk, Operahuset i form af den helt særlige dessert.

Du kan læse mere om det nye menukort og “Wine & Dine hos Jørn” her.

Få et gratis glas bobler med ClubAalborg

Hvis du er ClubAalborg-medlem får du endda et gratis glas bobler inden maden til “Wine&Dine hos Jørn”.

Tilbuddet gælder hver torsdag i måneden. Er du endnu ikke medlem, kan du tilmelde dig lige her.

Hunde-paradis: Kom til hvalpelegestue i weekenden

Skrevet af: Redaktionen

Hvis der er noget, som med sikkerhed kan få os til at udbryde “nååååååååå”, så må det være babyer og hundehvalpe.

De små nuttede pelsede hunde er så skønne at se på og lege med.

Og det er lige præcis det du kan opleve i weekenden på søndag d. 22. september, når Maxi Zoo i Aalborg inviterer til hvalpelegestue.

Arrangementet er først og fremmest lavet for dem, der selv har hvalpe, hvor de små hunde kan lege med hinanden.

Men Maxi Zoo Aalborg oplyser til MigogAalborg, at man også gerne må komme forbi og hilse på de mange små hvalpe og få inspiration til sit eget kæledyr derude.

Under opsyn af Maxi Zoo’s erfarne personale kan hvalpene møde byens andre legesyge firbenede og få brændt en masse sund energi af.

Mens den lille leger, kan ”mor og far” udveksle erfaringer og historier med de andre hvalpeejere samt spørge Maxi Zoo’s personale til råds om alt fra træning til socialisering og pleje af de kære små.

Venner for livet

Er din hvalp mellem 12 og 30 uger, og har den et gyldigt vaccinationskort og er loppebehandlet, så kan den ganske gratis deltage i den sjove legestue, hvor der både vil være vand og godbidder.

Giv derfor din hvalp muligheden for at møde nye og sjove kammerater, som den i fremtiden kan mødes med, når den er blevet for stor til at gå i Maxi Zoo’s legestue.

Og elsker du bare synet af små dejlige hvalpe, så er det bare afsted.

Hvalpelegestuen foregår søndag den 22. september fra kl. 12-14.

Dagen vil være delt op, så små hunde med en slutvægt på max 10 kg er fra 12.00-12.30 og 12.35-13.05, mens store hunde kan komme på legestue fra 13.15 til 14.00

Tilmelding for dem med hvalpe er nødvendig – du kan læse mere om det her

Royale drinks: Aalborg-profiler lavede helt særlige cocktails til de kongelige

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Helmuth Bar & Kitchen har i mange år været kendt for deres vilde evner inden for cocktails og er af samme årsag ekstremt velbesøgt i weekenderne, hvor de helt rigtige toner basker ud på dansegulvet.

De mange år med cocktails i hånden kulminerede for omkring et år siden, da Mathias Walther pludselig fik en idé: Hvorfor ikke lave billeder i skummet på cocktails?

“Garnish på cocktails er jo nærmest altid det samme: en stilk mynte, en limeskive på kanten … Jeg tænkte bare, at det måtte man da kunne gøre vildere,” fortæller Mathias til MigogAalborg.

Utallige mislykkedes forsøg

Mathias og hans partner Anders Strandhave gik straks i gang i laboratoriet, hvor utallige mislykkede forsøg dog ikke tog pusten fra de ivrige iværksættere.

“Vi tog udgangspunkt i bagerens måde at lave kager med personlige billeder på, som kan spises.

Jeg researchede helt vildt og faldt over en lille bar i USA, der havde et billede på en cocktail – men uanset hvor meget jeg googlede, kunne jeg simpelthen ikke finde frem til, hvordan den var lavet.

Så den eneste mulighed var at begynde at eksperimentere selv.”

Pludselig en dag lykkedes det, og GrafittiCocktails blev nu en realitet.

Et koncept, der selvfølgelig var oplagt at prøve inden for Helmuths egne fire vægge.

I samarbejde med designeren Kristine Holm begyndte Helmuth nu at tilbyde cocktails med skræddersyede motiver til sine allermest særlige gæster.

Helmuth har blandt andet designet cocktails til Sofie Lassen-Kahlke, Peter Ingemann, Peter Mygind og Søren Rasted – som altså alle har fået serveret en drink med deres eget ansigt “malet” ned i skummet.

Eneste af sin slags i Europa

Siden har GrafittiCocktails bredt sig gevaldigt og er gået fra Boulevarden og videre ud i Danmark, hvor flere og flere virksomheder og privatpersoner også har set det eksklusive i at lave en customized servering til deres event.

“Lige nu brager vi frem i København, og vi har svært ved at følge med.

Som det ser ud nu, så er vi de eneste i hele Skandinavien – måske også i Europa – der tilbyder produktet, og det gør det jo så eksklusivt, som noget kan være,” fortæller Mathias til MigogAalborg.

Efter et samarbejde med Magasin lagde de en video på LinkedIn, der i skrivende stund har omkring 140.000 visninger.

Efterspørgslen blev enorm – også uden for Danmarks grænser.

“Dagen efter var min telefon ved at bryde sammen … Nærmest samtlige store danske virksomheder ringede!” siger Mathias med et grin.

“Vi er bare en cocktailbar i Aalborg, som fik en idé, som alle nu vil have.

Derfor har vi nu indgået et samarbejde med den største leverandør af cocktailarrangementer, der skal hjælpe os med at vækste og eksekvere.

Vi kan ikke være i København hele tiden, når vi også har en vigtig virksomhed i Aalborg.”

Kongefamilien fik GrafittiCocktails

Trods den store popularitet blev dagen i går alligevel en slags milepæl for GrafittiCocktails, der 11 måneder efter sin opstart blev hyret til at lave cocktails til selveste kongefamilien.

Opgaven gik ud på at lave personlige portrætter med tilhørende monogrammer til D.K.H Kronprinsen og Kronprinsessen samt D.K.H. Victoria og Prins Daniel ved en intim velkomstceremoni i anledning af det svenske erhvervsfremstød i Danmark.

Kongefamilien kiggede med beundring på de personlige velkomst-drinks, og der blev naturligvis også taget billeder til familiealbummet – både kongefamiliens og Helmuths.

Oplevelsen med kongefamilien oversteg alle forventninger, og folkene fra Helmuth fik også en lang snak med især H.K.H. Frederik.

Det viste sig nemlig, at designeren af de glas, som Helmuth havde medbragt, også havde designet glassene til kronprinseparrets bryllup.

“Det var en sindssyg oplevelse! Vi var næsten helt alene i rummet med dem, så det var superintimt, og de flåede jo nærmest deres telefoner op af lommen og spurgte meget interesseret ind til os.

Og når mennesker, der har rejst og set stort set alt, gør dét, så ved man, at man nok har fat i noget.”

Aalborg-firma har succes med nyt koncept: Mindstep Care sikrer medarbejderpleje i ny form

Skrevet af: Nathalia Hentze Nielsen

Som virksomhed kan det nogle gange være svært at finde hoved og hale i de mange initiativer, der findes, når man vil øge sit fokus på CSR og forbedre arbejdsmiljøet for ens medarbejdere.

Behovene kan være mange – og meget forskellige – fra medarbejder til medarbejder, og hvad skal man lige prioritere?

Hvor nogle måske har behov for videreudvikling eller efteruddannelse via kurser, kan andre befinde sig i en svær periode, hvor de måske er på vej mod en sygemelding, mens andre igen er sygemeldt og har brug for en hurtig og stærkere tilbagevenden efter sygemelding.

Skal man tilkøbe hvert enkelt element fra eksterne konsulenter, kan de mange CSR-aktiviteter og gode intentioner pludselig blive en dyr affære.

Men hvad, hvis der fandtes en “all inclusive” pakke, som kunne klæde HR-afdelingen på til at finde lige netop den aktivitet, de har brug for?

En mand, der gerne vil forsimple virksomheders vej til god CSR – og derigennem trivsel og arbejdsglæde – er Søren Dige, der har startet Mindstep Care; et firma, der tilbyder virksomheder i alle størrelser et komplet sundheds- og trivselsprogram.

Programmet indeholder tre ”grene”, så man kan støtte op om og tilbyde medarbejderne en bred vifte af viden, inspiration og træning.

Indgår en virksomhed en Mindstep Care Partner-aftale, får medarbejderne mulighed for at deltage i over 25 hold med professionelle instruktører hver uge, som strækker sig fra kurser i førstehjælp og stress til foredrag af inspirerende og kendte mennesker samt hold som crossfit og yoga – for kun at nævne et par af de mange muligheder.

”Man kan tænke Mindstep Care som en stor frugtskål, hvor medarbejderne kan vælge lige den frugt, de vil have,” forklarer Søren Dige.

En samlet pakke

Selve konceptet med at tilbyde sine medarbejdere kurser og fitnesshold er ikke revolutionerende i sig selv.

Det nytænkende i Mindstep Care’s koncept er, at alt er samlet ét sted, og at folk frit kan vælge, hvad de har lyst til og behov for.

“Hele vores mission er at have sundhed, trivsel og arbejdsglæde på dagsordenen i både private og offentlige arbejdspladser, og det mener, vi er bydende nødvendigt, fordi ellers brænder folk ud,” fortæller Søren Dige.

Har man f.eks. en virksomhed med 50 ansatte, løber investeringen op i det, der svarer til 42 kr. per ansat per måned.

Det er vel og mærke med ubegrænsede muligheder for træningsaktiviteter, kurser, workshops og foredrag.

At det kan gøres så billigt, får tit folk til at løfte øjenbrynet og spørge, hvor hunden er begravet, men det får kun Søren Dige til at trække på smilebåndet:

“Jeg lover, at der ikke er nogen hund begravet – alt er inklusiv, når aftalen er indgået.”

Virksomheder i alle størrelser – samt privatpersoner – kan tilmelde sig Mindstep Care.

Trivselsfremmende aktiviteter

En Mindstep Care partner, der har nydt særdeles godt af abonnementet og gerne deler deres oplevelse, er Autismecenter Nord-Bo.

”Vi har faktisk brugt alle tre ben i Mindstep Cares program.

Vi er en personalegruppe på 100 meget forskellige mennesker – fra unge til ældre, kvinder og mænd, sportstrænede og utrænede – og der er rigtig mange gode muligheder for dem alle i programmet,” fortæller forstander for Autismecenter Nord-Bo, Jesper Schmith, og fremhæver især fleksibiliteten.

”Jeg kan se på tilbagemeldingerne, at folk sætter pris på, at de selv kan vælge, hvornår de vil deltage på holdene i stedet for, at der kommer en ud på arbejdspladsen, som kræver at tingene skal ske på et præcist tidspunkt.”

Derudover fremhæver forstanderen, at de nu efter knapt et halvt år med abonnementet også har høstet gevinsterne ved de trivselsfremmende aktiviteter.

”Det var vores arbejdsmiljøorganisation, som satte det i gang, fordi arbejdsglæde og trivsel er enormt vigtigt,” forklarer Jesper Schmith.

“Vores medarbejdere værdsætter, at vi medtænker alle facetterne af et godt liv – også uden for arbejde.”

Fantastisk initiativ

Claus Madsen, adm. direktør for Uni-way, istemmer sig Jesper Schmiths begejstring.

”Det er et super godt initiativ.

Vi vil gerne slå på at have trivsel og sundhed i virksomheden, og det gør vi noget aktivt for med Mindstep Care,” siger Clausen Madsen.

Programmet er endnu nyt for den aalborgensiske afdeling af transportfirmaet, som har været Mindstep Care partnere siden marts, men direktøren har allerede planlagt at gøre god brug af de mange kurser.

”Der er førstehjælpskurser, som jeg meget gerne vil sende en håndfuld medarbejdere til.

Ellers booker folk selv, hvad de synes er sjovt hjemmefra,” udtaler Claus Madsen.

Ubegrænsede muligheder

At ville hjælpe folk til at leve et bedre og sundere liv er ikke nyt for Søren Dige.

Efter at han selv har oplevet at ramme muren to gange i sit arbejdsliv, etablerede den 54-årige iværksætter konsulentvirksomheden Mindstep i 2000 med et ønske om at gøre en forskel for andre, bl.a. ved at hjælpe med reducering af stress og optimering af sundheden og trivslen.

Det er 19 år siden nu, og Mindstep har været så succesfuldt, at Søren har kunne tage skridtet videre med Mindstep Care og nu tilbyder virksomheder en særdeles billig måde at gøre noget godt for deres medarbejdere.

”Folk skal føle, de får enormt meget for lidt ellers stopper samarbejdet hurtigt, og vi får dermed ikke lov til at gøre en forskel på den lange bane,” forklarer Søren om konceptet, som han med tiden håber at kunne rulle ud over Aalborgs grænser.

Det er både Jesper Schmith fra Autismecenter Nord-Bo og Claus Madsen fra Uni-way helt enige i, og de understreger, hvor billig prisen er i forhold til det, de får tilbage.

Læs mere her.