Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Forbedret indkøbsoplevelse: Ny Netto åbner snart i midtbyen

Af Stine Kjølby Christensen

De seneste år har en lang række Netto-butikker gennemgået noget af en forvandling.

Fra at være en noget rodet discount-butik er Netto i stedet blevet en butik, der både har fokus på indretningen, farverne – og ikke mindst øget kvaliteten af sine egne produkter og afdelinger.

Det vil aalborgenserne (endnu engang) opleve, når Netto i Danmarksgade slår dørene op til en spritny butiksoplevelse. Genåbningen bliver d. 18. marts og der er flere nye oplevelser i vente.

Butikken åbner nemlig med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen.

Et gennemgribende løft

Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

“Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser.

Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.

Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.

Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

Handl ind via app

En anden ting der gør det nemmere at handle i den nye butik, er Scan&Go, hvor man via sin smartphone selv scanner og betaler sine varer mens man køber ind.

Man skal blot downloade app’en og registrere sig, og så er man i gang. Det er nemt og hurtigt, og man slipper for at stå i kø ved kassen.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Anders Brix. Anders glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik:

“Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed.

Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken.

Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod,” siger han.

Nettos nye butik i Aalborg er en af i alt 68 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2021. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.
  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
  • Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød.
  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.
  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
  • Scan&Go med egen udgangs-gate.
  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Del artikel

Andre læser også