Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Bearnaise-burgeren var et kæmpe hit: Nu laver stjernekok ny burger for McDonald’s

Af Emil Kjær Jørgensen
PR-foto
PR-foto

McDonald’s er vant til at have travlt, når danskerne skal have stillet fast food-lysten, men da stjernekokken Paul Cunningham lancerede Homestyle Bearnaise-burgeren i januar, gik det helt amok.

En uge efter lanceringen måtte McDonald’s pille den af menuen, da de var løbet tør for råvarerne til den specielle burger.

De fik dog efterfølgende fyldt bearnaise-depoterne op, og siden da har burgeren fortsat med at være en af deres mest solgte.

Men fra på mandag, d. 12/4, er det slut med den særlige burger, men bare rolig …

Erstatningen for bearnaise-burgeren er nemlig også udviklet af Paul Cunningham, og denne gang har han fået pip.

Sprød kyllingeburger på menuen

Fredag kunne McDonald’s tease for, at han snart er klar med en ny burger, og over for Ekstra Bladet afslører de lidt mere om den nye Homestyle Burger.

Burgeren får navnet Sticky Lemon Chicken, og den lander i frituren allerede på tirsdag, d. 13. april. Prisen bliver 60 kr pr. stk.

Den består af citronmayo med jalapenos, citronglaze, forårsløg, salat, briochebolle og en sprødpaneret bøf af kyllingelår.

“Jeg glæder mig til round two og se, hvordan danskerne tager imod den. Det har igen været sjovt og udfordrende at udvikle inden for de helt specifikke rammer, som er nødvendige for, at McDonald’s kan servere maden hurtigt.

Denne gang er jeg særligt stolt af, at jeg kan være med til at introducere et nyt stykke kvalitetskylling til de mange danske gæster,” siger Paul Cunningham til EB.dk om den nye burger.

Kampagnen løber til og med 28. juni.