Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Omsætningsrekord for 7. år i træk: Nu går SACKit efter de 100 millioner

Af Emil Kjær Jørgensen
Managing director Peter Rasmussen (tv) og CEO Kristoffer Glerup (th) i SACKits showroom
Managing director Peter Rasmussen (tv) og CEO Kristoffer Glerup (th) i SACKits showroom

Der er ikke megen nordjysk beskedenhed over SACKit. Aalborg-virksomheden, der designer livsstilsprodukter som møbler, hovedtelefoner og højtalere, har netop præsenteret et 2020-regnskab med solid fremgang på top- og bundlinje.

Og efter en forrygende start på året går SACKit nu efter at omsætte for et trecifret millionbeløb i 2021. Det vil i givet fald være en fordobling af virksomhedens omsætning på bare tre år.

Det skriver de i en pressemeddelelse.

“Vi tager nogle store skridt frem på flere fronter lige nu. Onlinesalget er nærmest eksploderet, siden vi lancerede en ny webshop i januar. Nu er detailhandlen genåbnet, og det gør, at vi for alvor kan skyde gang i et nyt samarbejde med Humac, som vi indgik før jul.

Endelig har vi et rekordstort antal produktnyheder på vej, blandt andet en stor outdoor-kollektion, som vi har meget høje forventninger til. Alt det gør, at vi kan skrue helt op for ambitionerne i år, siger CEO Kristoffer Glerup.

Den aktuelle vækst betyder, at SACKit skal styrkes med nye kompetencer inden for blandt andet marketing, e-commerce, produktudvikling, og kundeservice. Forventningen er, at medarbejderstaben vokser fra de nuværende 19 til 25 inden for den nærmeste fremtid.

Det betyder også, at virksomheden snart igen skal til at se sig om efter større lokaler – et projekt der ellers blev sat i bero, da samfundet lukkede ned sidste forår.

Omsætningsrekord for 7. år i træk: Nu går SACKit efter de 100 millioner
CEO Kristoffer med den nye SACKit Light.

Satsning på online og outdoor

SACKit har i 2020 sat omsætningsrekord for syvende år i træk med en vækst på 10%, mens overskuddet før skat er øget fra 2,5 til 4,1 mio. kroner. I et corona-plaget år er det et facit, som Kristoffer Glerup og medejer Peter Rasmussen betegner som mere end godkendt:

“Som alle andre blev vi bragt i en usikker situation, da COVID-19 ramte Danmark. Men vi handlede hurtigt og skar kraftigt i driftsomkostningerne for at få flere ressourcer til onlinesalg og -markedsføring. Det virkede over al forventning, og vi står nu med et digitalt setup, der gør os i stand til at løfte vores onlineforretning til et endnu højere niveau i år,” siger Peter Rasmussen, der har titel af managing director.

Trods COVID-19 valgte SACKit i 2020 at fastholde et historisk højt budget til produktudvikling. Det skaber lige nu ekstra travlhed på Lyngvej i det sydvestlige Aalborg, hvor forberedelserne til lanceringen af en ny og meget ambitiøs outdoor-kollektion tager form.

I denne måned tager virksomheden sine første skridt ind på markedet for belysning med lanceringen af en serie genopladelige lamper – SACKit Light – til udendørs brug. Herefter følger en modulopbygget udendørssofa med tilhørende sofabord samt en række accessories i form af blandt andet vinkøler, olielamper og krukker.

“Sidste år steg vores salg af udendørsmøbler kraftigt, fordi mange skulle arbejde hjemmefra, og ingen kunne komme ud at rejse. I år går vi ind i foråret efter en lang vinter, hvor alle har været lukket inde. Alle hungrer efter at komme ud, og derfor tror jeg, at salget stikker helt af,” siger Kristoffer Glerup.