Jagten er i gang: Nu begynder Aalborg Kommune at skyde råger

Her i Aalborg har vi nok landets største råge-koloni.
Ikke at det er noget at prale med…
Men i dag mandag den 13. maj til og med lørdag den 15. juni er det ifølge den danske lovgivning muligt at regulere bestanden af fugle.
Og den chance griber Aalborg Kommune nu.
Det bliver skytten Klaus Godiksen fra Aalborg Kommune, der fra i dag står for at skyde råger ned, der ellers i henhold til EU-fuglebeskyttelsesdirektivet er en fredet fugl.
En delikat spise
Reguleringen af råger gælder for Klaus Godiksen kun på kommunens arealer – såsom Mølleparken, hvor kolonierne er store.
Har man problemer med råger på private områder – såsom i boligforeninger – er det op til disse selv at regulere antallet.
De nedskudte råger kommer dog ikke til at gå til spilde. Ifølge Klaus Godiksen er de nemlig en enorm delikat spise.