Nordjylland indtager Roskilde Festival: Stærkt repræsenteret i det nye Camp Green Design

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Festlighederne har været i gang siden weekenden, men fra i går blev Nordens største festival for alvor skudt i gang.

Roskilde Festival har i mange år sat økologi og bæredygtighed i højsædet med deres Green Footsteps-kampagne, og i år er ingen undtagelse.

Hvor der indtil videre især har været fokus på økologi i forhold til mad, er der som noget helt nyt i år en Camp Green Design, hvor fokus er økologi i forhold til livsstilsprodukter.

Godt nyt til nordjyske curlingforældre

I og med at Nordjylland har taget så godt imod BuyNature, så ønsker stifter og ejer, Amin Barrada, at give lidt til gengæld.

”Vores facebookside bliver et Emergency Center Nordjylland under festivalen. Det vil sige at man kan skrive på vores side, hvis man har behov for at dele en besked med venner og/eller familie på festivalen. Det kan være, at man ikke kan komme i kontakt med personen, eller blot ønsker at dele en hilsen,” fortæller Amin og tilføjer:

”Derudover kan man købe økologiske og bæredygtige gaver til sine kære festivaldeltagere online på BuyNature, som vedkommende selv kan hente på Camp Green Design.”

I tilfælde af at det går helt galt for ens kære på festivalen, så kan man købe en bæredygtig “emergency package”, som består af følgende:

Bambustandbørste, bambusundertøj (T-shirt + underbukser/trusser) og tandpasta. Pakken koster 200 kr. og kan altså både købes online og afhentes i campen eller købes på stedet.

Derudover kan rabatkoden rf18 bruges hele ugen på BuyNatures hjemmeside, der giver 20% rabat på alle produkter, som afhentes på festivalen.

Nordjysk invasion

Nordjylland vil være stærkt repræsenteret i Camp Green Design med en række nordjyske virksomheder som blandt andet: ELSK og Better World Fashion, som sørger for at klæde festivalgæsterne lækkert og økologisk på.

Derudover vil BuyNature stille an med en masse forskellige bæredygtige produkter – herunder blandt andet plejeprodukter fra Cannaderm, og de smarte træaccessories fra Wood World.

Wood World og Bambody forhandles dagligt i BuyNature, men vil på festivalen have separate stande, hvor der henholdsvis sælges solbriller, ure og accessoires lavet af træ samt økologisk bambusundertøj og T-shirts.

På Camp Green Design vil der altså være alt at finde, som er nødvendigt på en festival, og det kan endda købes til fornuftige priser og bruges med god samvittighed overfor naturen.

”Det bliver en lille nordjysk invasion af festivalen, hvor vi byder til med et bæredygtigt arrangement. Det er sådan noget der kan lade sig gøre, når man bor i en kommune, der sætter økologi og bæredygtighed op hvor det hører til.

Vi er meget glade for at bo i denne skønne kommune, og vi glæder os derfor også meget til at deltage i Bæresygtighedsfestivalen på hjemmebane i Aalborg til september,” fortæller Amin.

MigogAalborg har før mødt Amin i forbindelse med åbning af BuyNature i Nordjylland og lancering af Bambody. 

En stor ære for BuyNature

Det er en stor ære for Aalborg-virksomheden at få lov til at være aktiv deltager af et så meningsfuldt projekt – og så på Nordens største festival.

”Vi elsker at være med, der hvor der sker noget nyt, og vi kan godt lide at komme ud og fortælle vores budskab. Derfor var der ingen tvivl, da vi fik tilbuddet fra Roskilde Festival,” fortæller Amin.

På Roskilde Festival forventes op mod 130.000 mennesker, og det er derfor en helt unik chance for BuyNature og andre nordjyske virksomheder for at komme ud og dele deres vision om et større fokus på økologi og bæredygtighed i danskernes hverdag.

”Det er en fantastisk mulighed for BuyNature at kunne tage del i det her og være med til at arrangere det, men jeg skal da glædeligt og ærligt indrømme, at noget af det jeg ser allermest frem til på festivalen er MASSIVE ATTACK koncerten på Orange Scene på fredag,” slutter Amin med et smil.

Camp Green Design er åben resten af festivalen, hvor alle standene står klar til at forsyne festivalgæsterne med økologiske lækkerier.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.