UFO’er over byen?: Mystisk lilla nattehimmel i Hasseris mangler forklaring

Var det en UFO? Var det Nordlys?
Var det et stadionlys kombineret med andet som forårsagede det?
Der er store og små spørgsmål i en by som Aalborg. Nogle vigtigere end andre.
Men det har alligevel affødt flere henvendelser læsere efter en lilla nattehimmel udløste store spørgsmålstegn.
Har ikke fastslået fænomenet
En himmel helt oplyst i et lilla skær over Hasseris meget sent fredag aften.
MigogAalborg lagde i løbet af lørdagen billederne ud på vores Instagram-profil med 40.000 følgere.

Her kom der en perlerække af bud på, hvad det var.
Men ingen har endnu slået fast, hvad det var for et fænomen, som man kunne spotte over Hasseris-området.
En beboer derude mener ikke, at det kan være noget med stadionlyset at gøre, da det var taget i den modsatte retning af KFUM-banerne.
Her er en række andre bud på, hvad det kan være;
“Aliens are here”.
“Partiklerne fra solvinden skal ramme kvælstofatomer meget hårdere for at anslå dem. Når kvælstofatomer begynder at forfalde, udsender de et lilla farvet lys.
Ragnarok eller Jul i ZOO
Dette er en ganske sjælden farve at se, og sker normalt kun under en aktiv visning.”
“I Island har de haft kraftigt nordlys de sidste par dage. Det er mit bud”.
“Ragnarok”.
“Gartneri. Det samme lys, som de havde i et kæmpe drivhus i Solrød. Der blev pæren udskiftet til denne lilla farve hvert år.”
“En kombination af tåge og Jul i ZOO”.
Har du et godt eller klogt bud på, hvad det var, som man kunne se i fredags sen aften?
Så skriv en kommentar på vores Facebook-opslag.