Mere end 50% af forbrugerne opgiver deres indkøb, hvis de ikke finder en rabatkode, siger eksperter fra PromoCodius
I dag er rabatkuponer en integreret del af vores daglige liv. Faktisk har vi alle oplevet at modtage en rabat på et køb i en butik, eller en 50% rabat på en 2. vare, eller en kupon til vores næste køb eller den nye kollektion.
På internettet er denne praksis også blevet almindelig og er meget værdsat af internetbrugere, der konstant søger efter gode tilbud. Ifølge en undersøgelse foretaget af Promocodius i 2023 havde 7 ud af 10 internetbrugere allerede brugt en rabatkode, og 60% havde allerede opgivet et køb, fordi de ikke kunne finde en rabatkode. Det er her, en kampagnekode Promocodius har en vigtig rolle at spille på markedet.
“Faktisk er brugen af rabatkoder i virksomhedens webmarketingstrategi en fremragende måde at øge salget på, forudsat at detailhandlen har etableret en reel marketingstrategi og kombinerer kuponing med andre handlinger,” siger Alisa Sklyarova, projektleder for PromoCodius.
Rabatkuponer og promo-koder øger salget
Rabatkoder er en allieret for e-handelsvirksomheder, der øger salget og opbygger kundeloyalitet. Ifølge undersøgelsen foretaget af Promocodius er mere end 53% af forbrugerne villige til at opgive deres indkøbskurve, hvis de ikke finder en rabatkode på forhånd. Derfor former rabatkoder sig med hurtig hastighed.
Verdensledere inden for e-handel, såsom Amazon, eBay eller Shopify, ved dette meget godt. Lad os tage Amazon som et eksempel. Hele året tilbyder webstedet et bredt udvalg af eksklusive tilbud: Amazon-rabatkode, rabatkuponer og gaver. Desuden inkluderer nogle eksklusive tilbud særlige funktioner som Amazon 4-betalingsmulighed, gratis fragt, ekstra rabatter og tidlig adgang til særlige tilbud. Andre store e-handelsplatforme gør mere eller mindre det samme.
Grunde til at inkludere kuponing i online marketingstrategi
Der er mange grunde til at bruge kuponkoder i onlinebutikker. Hvis vi kun skulle vælge 3, ville de være følgende:
- Øge trafikken
- Øge salget
- Kundeloyalitet
Online rabatkuponer giver e-handelswebstedet mulighed for at gøre sig kendt for potentielle kunder, bringe tidligere kunder tilbage, men også overbevise tøvende kunder om at afgive en ordre. Ifølge en analyse fra promocodius.com når konverteringsraten for e-handelswebsteder, der tilbyder en kupon, 7%, sammenlignet med 0,2% for e-handelswebsteder uden en kuponkode. Endnu mere grund til at interessere sig for kuponing!
Da margenen på et produkt, der sælges med rabat, uundgåeligt er reduceret, skal butikken tænke nøje over de rabatkoder, der skal bruges, og derfor strategien, der skal vedtages. Dette er afgørende for at vide, hvordan man systematisk kan give butikkens salg et reelt boost. Det er dog vigtigt, at kuponing ikke er den eneste marketinghandling. Eksperter råder til at kombinere det med andre webmarketingteknikker for at optimere webstedet og dets salg.
Det er også vigtigt at indse, at denne type operation skal være i overensstemmelse med brandets billede, så e-handelsbranden skal være forsigtig, hvis den ønsker at positionere sig som et prestigefyldt brand eller allerede er anerkendt for sine luksusprodukter. Det er svært at forestille sig et luksusbrand, der tilbyder talrige rabatkuponer.
promocodius.com er en online platform, der tilbyder aktuelle kuponer, tilbud og rabatter for tusindvis af kendte og førende detailhandlere. Grundlagt i 2016. Drives i Ukraine, Tjekkiet, Polen, Slovakiet, Rumænien, Sverige, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Mexico, USA, Tyrkiet.