Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Melder ud på pressemøde: Foreslår loft på pris over el, gas og fjernvarme

I dag klokken 13.00 indkaldte statsminister Mette Frederiksen til pressemøde om de stigende energipriser, som lige nu er det helt store emne i både dansk politik og i de danske hjem.

Hovedbudskabet på pressemødet var, at regeringen foreslår, at man sætter et loft på udgifter for gas, el og fjernvarme.

Det kommer helt konkret til at betyde, at hvis regningerne stiger til en pris over den fra sidste efterår, så vil man kunne udskyde betalingen til et senere tidspunkt, hvor prisen kan være faldet igen, fortalte statsministeren på pressemødet.

Udgiften for energien skal man altså stadig betale, men udgiften kan nu spredes ud over flere år.

Staten stiller pengene til rådighed for de enkelte energiselskaber.

Det er en frivillig model, som man som forbruger selv kan vælge om man benytte sig af eller ej.

Forslaget er endnu ikke på plads endnu politisk, men regeringen vil hurtigst muligt samle Folketingets partier for at få det plads.

Der vil komme yderligere tiltag

“Det vi lægger frem i dag, det kan ikke stå alene,” siger Mette Frederiksen yderligere, uden dog at komme ind på hvilke nye initiativer de vil præsentere i den kommende tid.

… opdateres.

Del artikel


Korte videoer

Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.