Massiv udrykning i aftes: Brandalarmer udløst flere steder i Salling

Klokken 23.11 i går aftes gik det helt store beredskab i gang i Aalborg.
Flere brandalarmer blev udløst i Salling på én gang, og i første omgang meldte Nordjyllands Beredskab via det sociale medie X om røgudvikling i bygningen.
I første omgang sendte Nordjyllands Beredskab både brandbil, stigebil og indsatsleder til stedet, men de kunne forholdsvis hurtigt melde om rolige forhold.
Derfor gik brandalarmerne i gang
Klokken 23.31 kunne beredskabet nemlig informere om, at der ikke var brand i Salling.
Brandalarmerne var blevet aktiveret på grund af en fejl i sprinklersystemet i bygningen.
“Der var en fejl, at der blev nævnt, at der var røgudvikling i bygningen. Der er teknisk personale fremme til at få styr på fejlen,” skrev Nordjyllands Beredskab afsluttende sent i går aftes.
Dermed kan det populære stormagasin åbne som vanligt her formiddag.