Verdenskendt fotograf var på gaden: Magasin kårer Aalborgs bedste klædte

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Om kun seks dage lukker Magasin du Nord dørene op til dét, som nok fremover bliver det helt store trækplaster i Friis Shoppingcenter.

Planerne og ambitionerne for Magasin er store, og der er slet ingen tvivl om, at aalborgenserne er mere end klar til at byde det nye stormagasin velkommen.

Åbningsfesten kommer til at strække sig over flere dage, og allerede i går begyndte forberedelserne.

Verdenskendt fotograf gæstede Aalborg

I anledning af en eksklusiv street style konkurrence havde Magasin nemlig fået fornemt besøg af den verdenskendte modefotograf Victor Jones, der i går travede byens gader tynde i jagten på aalborgenserne med en særligt god stil.

Et job, som Victor Jones bestemt ikke er fremmed i. Til dagligt rejser han nemlig rundt til alle verdens modeuger og fotograferer velklædte modeller såvel som fashionistaer.

I går kom turen altså til Aalborg, hvor Victors opgave var at spotte de mennesker, der på den ene eller andet måde skilte sig ud – og det kunne i den grad betale sig at lade sig scoute af modefotografen.

De bedste street style-fotos bliver nemlig udstillet til den store åbningsfest i Magasin d. 20. september, og ved et særligt event kl. 16.30 overrækkes præmien til den bedst klædte kvinde og mand.

God stil betaler sig

Foruden æren af at blive kåret, så kan vinderne også se frem til en overdådig præmie på intet mindre end 10.000 kr. til at shoppe amok for i den nye forretning.

MigogAalborg fik lov at være med på sidelinjen, da Victor Jones smøg sig usynligt gennem gaderne med sit kamera – aldrig er der blevet udsendt så mange elevatorblikke på én og samme dag … og Victor vidste godt, hvad han skulle kigge efter.

“God stil er personlig stil. Der skal bydes ind med noget, som ikke er set før, og gerne inspirere andre.

Det er ikke inspirerende at ligne alle andre omkring sig, men originalitet og autenticitet er noget af det, der gør os hver især unikke, så det er det, jeg ser efter, når jeg leder efter folk med god stil.” fortæller Victor.

Fashionistaerne strålede i regnvejret

Betingelserne for dagens street scout var ikke de mest optimale, man kunne have tænkt sig.

Regnen dalede ufortrødent ned over byen, hvilket resulterede i travle folk – og ofte pakket godt ind i regnjakker.

Men i stedet for at opgive, blev der i stedet sat et stort, fedt kryds under jagt – og i læ under markiserne ved hhv. Cafe Peace og Espresso House lykkedes det da også Victor at indfange flere velvillige modeller til en posering i det grå vejr – oveni købet med et stort smil på læben.

“Det er fantastisk at opleve så god energi fra de, der bliver spottet af Victor og se, hvor glade de bliver både for komplimenterne og ikke mindst for chancen for at vinde den her fantastiske præmie,” sagde Marie Boye, chefkonsulent ved Publicity, som tog sig af fashionistaernes praktiske oplysninger, mens Victor sørgede for at få et godt skud i kassen.

Men det blev de! Og deres strålende ansigter fik kun den prangende og inspirerede påklædning til at tage sig endnu bedre ud på det våde fortov.

Selvom komplimenterne fra en verdenskendt modefotograf i den grad faldt i god jord, så kan alle dagens modeller altså også spændt se frem til på torsdag den 20. september, når de to endelige vindere kåres i Magasin mellem 16.30 og 18.00.

Foruden at se de samlede billeder af dagens moderigtige modeller, så bliver der også mange andre gode grunde til at deltage – uanset om man er blevet ”spottet” eller ej.

Magasin serverer drinks og lidt godt til alle, der kigger forbi eventen, som har til formål at hylde Aalborg.

Det sker bl.a. med deltagelse af spændende og markante Aalborg-profiler, der om nogle er eksponenter for god stil. Euroman og Eurowoman kommer også forbi og giver deres bud på efterårets tendenser.

Du kan læse meget mere om åbningsfesten her.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.