Kraftig røg: Kaldt ud til brand i pizzeria i Aalborg

Klokken 04.56 i morges blev Nordjylland Beredskab kaldt ud til et brand i et pizzeria på hjørnet af Samsøgade og Vendsysselgade i Aalborg.
Det meddeler Nordjyllands Beredskab på X.
Branden medførte en kraftig røg, som blev sendt videre op i bygningen, hvor der er lejligheder.
Derfor måtte alle beboere i opgangen evakueres.
Men selvom branden opstod på et tidspunkt, hvor de fleste må formodes at ligge i deres seng, så var beboerne i de tilstødende bygninger hurtige.
“Bygningen var allerede i gang med at blive evakueret af nogle beboere, og var derfor hurtigt løst efter vores ankomst. Der er styr på branden, og skadesservice er tilkaldt,” meddeler de i et opslag klokken 05.37.
Hvad der var årsag til branden, er endnu uvist.
St. Aalborg er kl 04.56 kaldt til Bygningsbrand i Samsøgade, 9000 Aalborg.
— Nordjyllands Beredskab (@NjylBeredskab) March 24, 2025
Melding gik på kraftig røg i opgangen.
Vi er fremme på stedet.