Kontaktcare har base i Aalborg: Hjælper unge mennesker i hele landet

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

De fleste drømmer vel om at have et job, der giver mening.

Hvis man samtidig kan kombinere et job med at gøre en forskel for andre, så er man nået ret langt.

Et særligt sted i Aalborg har man fundet et koncept, som forener alle tænkelige grunde, og samtidig leverer beundringsværdige resultater.

Vi har taget en snak med to af fyrene bag Kontaktcare: Mads Elkjær og Steffen Sørensen.

En forskel for de unge

Som virksomhedens navn også antyder, bygger Kontaktcares koncept på kontakt og omsorg.

Nogle kerneværdier, der i de sidste fire år har været med til at gøre en massiv forskel for børn og unge med særlige behov rundt omkring i landet.

Mads Elkjær, der er ledende konsulent i virksomheden, er stolt over den udvikling, virksomheden har gennemgået siden starten.

”Vores mission er at gøre en forskel for de unge, som af den ene eller anden grund har nogle særlige behov. De særlige behov betyder også, at de kan have brug for ekstra støtte, og derfor gør vi meget ud af at tilpasse støtteforløbet til den enkelte,” fortæller Mads.

Forløbet kunne umiddelbart lyde som noget, man kender fra de tilbud, som kommunen ligeledes tilbyder udsatte børn og unge. Og foruden at være en privat virksomhed, som dog også er i et tæt samarbejde med kommunen, er der også en lang række ting, der skiller dem ad.

”Vi tager tit over, når kommunen giver op. Vi har nogle helt andre ressourcer og kompetencer til at gå ind i sager som disse.

Vi er tilgængelige for de unge 24/7, uanset om det er nat, weekend – eller hvad de måtte have brug for,” forklarer Mads og forsætter:

”Derudover er vi ofte koblet flere konsulenter på den enkelte, så de altid har én, de kan gå til. Vi lægger stor vægt på at knytte en tryg og nær relation med de unge. Det giver os også meget bedre forudsætninger for at kunne hjælpe dem.”

Foruden et team af kompetente konsulenter har Kontaktcare også samarbejde med en familiekonsulent og en psykolog.

Det sikrer dels et højt fagligt niveau og dels, at den unge og familien kan tilbydes en hjælp, hvor alle instanser arbejder sammen mod det fælles mål om at få den unge godt videre i livet.

Ingen opgave er for stor

En anden vigtig forskel mellem konsulenterne fra Kontaktcare og de kommunale rådgivere er, at man hos Kontaktcare også går op i, at de unge på den ene eller anden måde skal kunne relatere til deres tilknyttede konsulent.

”Det er vigtigt, at man passer sammen i både aldersgruppe og temperament. Et ungt menneske med problemer skal kunne relatere til os, så vi kan være gode rollemodeller for dem.” siger Mads.

Sagerne strækker sig bredt, og der er nærmest ikke én, der ligner hinanden. Men med konsulenternes kompetente baggrund er der endnu ikke en opgave, der har været for stor.

Steffen Sørensen (t.v.) og Mads Elkjær (t.h.).

“Hos os arbejder vi én til én, hvilket betyder, at de ikke skal finde deres plads i hierarkiet eller føle sig utrygge blandt andre unge, og på den måde har vi mulighed for at nå dybere ind, når vi snakker med de unge,” forklarer konsulent Steffen Sørensen og tilføjer:

”Vi kan se, at vores handleplaner lykkes, og det motiverer os til hele tiden at videreudvikle det med flere målsætninger.”

Resultaterne taler for sig selv

I Kontaktcares tilfælde kan resultaterne ikke altid gøres op i penge og udregninger i omfattende Excel-ark.

Men når konsulenterne i stedet ser, at gløden vender tilbage i øjnene på de unge, så ved de, at de gør noget rigtigt.

”Vi har arbejdet med en ung fyr i et par år, som var blevet opgivet af systemet og endt hos os. Han var stofmisbruger og havde i mange år været en del af bandemiljøet.

Vi hjalp ham for det første med at blive afruset og satte os ned og lagde en plan, som kunne foregå i hans tempo,”

”Vi opfordrede ham til slette hele sin omgangskreds på de sociale medier, og bygge sit sociale netværk op på ny. Det var hårdt, men det rigtige for ham.

I dag har han lige afsluttet VUC og lever et helt andet og meget sundere liv. Så giver det hele virkelig mening for os.” fortæller Mads, der også understreger at successen med de unge er et resultat af at have et stærkt hold af kompetente konsulenter:

”Uden dygtige konsulenter som virkelig brænder for deres arbejde og for at gøre en forskel uanset tidspunkt på døgnet, ville vi ikke have den succes med de unge mennesker, som vi har i dag.

Jeg føler mig privilegeret når jeg kigger på de konsulenter og øvrige samarbejdspartnere som Kontaktcare kan stille til rådighed.

Deres faglige og ikke mindst menneskelige kompetencer favner bredt og gør, at vi i langt de fleste sager kan finde et unikt match mellem den unge og dennes konsulent.” siger Mads.

Arbejdet er en livsstil

Det meningsfyldte arbejde er efterhånden blevet “hverdag” for Kontaktcare. Ansvaret er stort, og opgaverne er til tider krævende – både fysisk og psykisk.

”Alligevel bliver det bare aldrig en helt almindelig dag på jobbet, når man pludseligt ser lyset og modet vende tilbage i et ungt menneske – så ved man, at man er på rette vej”, siger Mads med et smil.

Men udover at gøre en forskel for dem, som de arbejder med, har Kontaktcare også forpligtet sig selv til at gøre en forskel for andre.

Derfor doneres der hvert år penge til velgørenhed og gives hjælp til familier med knappe ressourcer.

De sidste år har dette blandt andet betydet summer til Red Barnet, Kræftens Bekæmpelse, ligesom flere unge, og deres familier er blevet sendt på sponsorerede ophold i Legoland og ture i Fårup Sommerland.

I dag består Kontaktcare af 15 kompetente konsulenter. Og virksomheden er også netop blevet landsdækkende sådan, at endnu flere unge kan hjælpes med at komme på ret kurs.

Men opgaverne tages ikke for enhver pris.

“Vi tager de opgaver ind, hvor vi føler, at vi kan hjælpe. Vi skal ikke være større, end at det arbejde vi laver, er 110% i orden.

Vi skal hele tiden kunne holde vores fokus på det vigtigste: At gøre en forskel.” afslutter Mads.

ENDELIG: Aalborg Pirates vinder guld for første gang i 37 år

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Bluelinemedia.dk
Foto: Bluelinemedia.dk

Brølet fra Gigantium kunne sikkert høres over hele Aalborg.

Forløsningen var ikke til at tage fejl af, da Aalborg Pirates tirsdag aften sikrede sig mesterskabet for første gang siden 1981.

Det gjorde de med en totalt overbevisende 6-1 sejr over Herning Blue Fox. Tirsdag blev skabet sat på plads, og Piraterne understregede, hvem der er landets bedste ishockeymandskab.

Snakken om gummiben var ellers godt i gang, efter Pirates havde formøblet en sikker 3-0 føring i finaleserien med bedst ud af syv kampe.

To gange havde Pirates matchbold og måtte se sig besejret af Herning, der også fik blod på tanden i forhold til at hente et sensationelt comeback.

Hele ni gange har Aalborgs bedste ishockeyhold været i en DM-finale siden triumfen i 1981, og hver gang kiksede det.

Men tirsdag skete det endelig. Pirates vandt den sjette kamp i finaleserien og dermed samlet 4-2.

Historisk sæson for Pirates

Det sætter punktum for en helt historisk sæson. Pirates vinder nemlig The Double i sæsonen, da de vandt pokaltitlen tidligere på sæsonen.

Det er en gigantisk succes for Aalborg-klubben, der for blot få år siden var på randen af en konkurs.

Det helt store skifte kom, da Thomas Bjuring blev hentet ind på direktørposten. Hans første mission var at få ryddet op i økonomien, og han har siden vendt blodrøde tal til plus på bundlinjen.

Derudover har han også skabt et utroligt stærkt sponsor setup med omdrejningspunkt omkring Aalborg Øst området og hele konceptet bag Cool East.

Canadisk træner var et scoop

På den sportslige front var det et scoop af dimensioner, at han formåede at hente canadiske Brandon Reid til klubben som cheftræner. Han har om nogen formået at samle en stærk spillertrup og forvandle dem til landets bedste ishockeyhold.

For dem der skulle have lyst til at ønske Pirates-spillerne tillykke med mesterskabet, så er det planen, at de fejres på Heidi’s Bier Bar senere i aften.

Semifinaleklar i stor turnering: Tre Aalborg-restauranter slås om titlen

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er første år, restaurant-turneringen Bedst i Nordjylland er afvikles.

Man er nu nået til semifinalerne efter en lang række spændende dyster på mad blandt Nordjyllands bedste spisesteder.

Ud af de fire tilbageværende restauranter i semifinalerne er det kun Vendia fra Hjørring, som IKKE er fra Aalborg. Ellers er der total Aalborg-dominans i turneringen.

Lodtrækningen til semifinalerne magede sig således, at der bliver noget af et topbrag mellem Restaurant Tabu og Textur, som begge regnes for at være blandt Aalborgs bedste restauranter.

I den anden semifinale krydser Mortens Kro klinger med Vendia. Det gode er, at alle kan kan komme med og smage de fantastiske serveringer i semifinalerne. Se mere info i artiklen.

Godt koncept som passer til restauranterne

Dennis Juhl har på rekordtid bygget Textur på Vesterbro til at være blandt Aalborgs mest populære spisesteder. Han glæder sig over at være nået til semifinalen og roser konceptet Bedst i Nordjylland.

“Det er et godt koncept, som sætter fokus på flere af de mange gode restauranter, vi har i det nordjyske. Derudover synes vi altid, det er dejligt at bruge tid med vores kollegaer, for det er for lidt, vi gør det til hverdag!

Når det er sagt, så er det jo også konkurrence, som vi vil gøre alt hvad vi kan for at vinde.

Det er et stærkt felt, der er tilbage, så vi vil være pavestolte, hvis vi kommer helt til tops,” siger Dennis Juhl til MigogAalborg.

Forret fra dysten mellem Vendia og Fusion – som Vendia vandt

Mortens Kro glæder sig til hjemmebane

På Mortens Kro er der god stemning forud semifinalerne i Bedst i Nordjylland.

“Vi har haft stor fornøjelse i at være med. Det er inspirerende at komme ud og se hvordan vores kollegaer arbejder i deres respektive køkkener. Vi har været på udebane i vores to første dyster- og glæder til at prøve at være på hjemmebane.

Vi ved Vendia Gourmet er utrolig skarpe, så vi vil gøre vores absolut ypperste for at vinde semifinalen. Jeg ved ikke om selve titlen betyder så meget for andre end os selv, men det er spændende at dyste mod hinanden, og det er kun med til at skærpe os. Selvfølgelig vil det være en kæmpe anerkendelse at vinde særligt for en “ældre” institution som Mortens Kro, som er lidt mere klassisk funderet end mange af vores yngre kollegaer,” forklarer Morten Kok, indehaver af Mortens Kro.

Første semifinale

Tirsdag den 1. maj Tabu Vs Textur

Anden semifinale

Onsdag 2. maj Mortens Kro Vs Vendia

Mød Grünewald og Framnes i Shoppen: Tre store events på en uge

Skrevet af: Michael Qureshi
Sarah Grünewald kommer i Shoppen i næste uge
Sarah Grünewald kommer i Shoppen i næste uge

Det bliver alt andet end kedeligt i Shoppen i City Syd den kommende tid.

Faktisk afholdes tre store events i Shoppen på blot en uges tid, hvor det hele starter med Open by Night på torsdag den 26. april.

Ugen efter er der mode- og skønhedsevent i shoppingcenteret, hvor Vild med Dans-værtinden Sarah Grünewald kigger forbi. Her vil hun som ambassadør for Ecooking fortælle mere om den økologiske og dansk producerede hudplejeserie.

Sidst men ikke mindst er der også prominent besøg dagen efter torsdag den 3. maj, hvor Camilla Framnes holder et større foredrag om sundhed og de gode vaner i hverdagen.

Vilde dage i Shoppen

Et sprængfyldt program for dem der går op i shopping, skønhed og sundhed.

”Vi går nogle vilde dage i møde her i Shoppen, og vi glæder os helt vildt til at give vores gæster nogle gode oplevelser.

Vi starter ud med en af de helt store shoppedage med Open By Night på torsdag 26. april. Her har vi masser af hyggelige aktiviteter på programmet, og så står medarbejderne selvfølgelig klar til at tage godt imod kunderne i butikkerne og hjælpe dem med at finde de gode tilbud,” siger Natascha Frost, Center Manager i Shoppen.

Hun glæder sig til at få nogle inspirerende kvinder på besøg i næste uge.

“Vi er stolte over, at både Sarah Grünewald og Camilla Framnes har sagt ja til at komme en tur i Shoppen. Sarah Grünewald deltager i Mode- og Skønhedsevent onsdag 2. maj sammen med 3 andre oplægsholdere, og Camilla Framnes afholder spændende foredrag om den sunde linje torsdag 3. maj,” siger Natascha Frost.

Disse 3 events kan du glæde dig til i Shoppen

Open by Night – onsdag den 26. april 10-22

Start store bededagsferien ud med en hyggelig shoppedag i Shoppen torsdag 26. april kl. 10-22. Dagen byder på masser af gode tilbud i butikkerne og hyggelige aktiviteter helt frem til kl. 22!

N-ICE-BIKE tryller lækre is frem ved hjælp af -196 grader koldt flydende nitrogen – kig forbi torvet fra kl. 16.

Den lokale musiker Jonas Ringtved kigger forbi med sin guitar og spiller gode gamle klassikere kl. 17-19.

Vi går store bededagsferien i møde ved at dele lækre hveder ud til de første 100 kunder i samarbejde med Kochs Kaffebar kl. 17 på torvet ved hovedindgangen.

Kig forbi Amaida på torvet ved hovedindgangen og deltag i smykkeworkshop fra kl. 17. Der er også mulighed for at købe Amaidas fine smykker og perler.

Butikkerne står klar med masser af gode tilbud. I Bahne kan du spare 20% på al stel eksempelvis Royal Copenhagen.

Der er også 20% på alt i afdelingen med wellness, seng og bad og 30% på kogegrej.

I modeafdelingen er der 20% at spare på følgende mærker: Vila, Saint Tropez, Samsøe Basic, Sissel Edelbo, Lee, Fiveunits, Sam Edelman, Becksöndergaard, Decadent, Pernille Corydon, Clean. Gælder ikke i forvejen nedsatte varer.

Kings & Queens og VILA giver 20% på udvalgte varer.

Kommer du mellem kl. 18-22 er der 100 goodiebags til de første 100 betalende kunder i Gina Tricot. Der er desuden også 50 kr. i rabat, når du handler for over 300 kr. mellem kl. 18-22, hvis du er medlem af kundeklubben.

Mode- og Skønhedsevent –  onsdag den 2. maj  18-21

Bahne og Shoppen inviterer til en hyggelig aften onsdag 2. maj, hvor du bliver forkælet med tapas og hvidvin, inspirerende oplæg, kyndig vejledning og mulighed for shopping til gode priser.

Mød smukke Sarah Grünewald, der vil fortælle om, hvorfor hun har valgt at anvende produkter fra ECOOKING. Stil spørgsmål, få autograf og få taget billede sammen med Sarah. Efterfølgende fortæller stifteren af ECOOKING Tina Søgaard lidt om de lækre produkter.

Mød Camilla Schram fra HUMDAKIN, der vil fortælle om det nye danske mærke HUMDAKIN, der står bag eksklusive rengøringsmidler og moderne husholdning.

Mød endvidere Lone Ravnholt fra Mos Mosh, som vil fremvise Mos Mosh’ smukke forårskollektion og give kyndig vejledning om den rette sammensætning af de forskellige styles.

  • På aftenen vil der være fordelagtige tilbud – spar 20% på både ECOOKING og HUMDAKIN og spar 10% på MOS MOSH
  • Der vil være lodtrækning om flotte præmier
  • Vi slutter aftenen af med at uddele lækre goodiebags til alle.

Begrænset antal pladser.

Pris: 75 kr.

Se mere og køb billet her: http://shoppen-aalborg.dk/mode-og-skoenhedsevent/

Sund inspiration med Camilla Framnes – torsdag den 3. maj 17.30-19.30

Du har mulighed for at komme til et spændende foredrag med Camilla Framnes i Shoppen, Aalborg for kun 50 kr.

Her fortæller Camilla om sund livsstil og guider dig til, hvordan du holder formen og motivationen. Bliver bikiniklar til sommeren, der er lige om hjørnet.

Program:
17.30-18.00: Shoppen byder på en let anretning og lidt koldt at drikke
18.00-18.10: Velkomst af Migogaalborg og Shoppen
18.10-19.10: Oplæg af Camilla Framnes
19.10-19.30: Stil Camilla spørgsmål og gå sommeren i møde med inspiration fra Shoppens butikker

Det koster kun 50 kr. at være med.

Der er snart udsolgt – så det gælder om at tilmelde sig hurtigt for at få en af de sidste pladser

Tilmeld dig lige her

Mogens Jørgensen før Blachman-møde: Jeg ligger nok søvnløs op til

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: AKKC Presse
Foto: AKKC Presse

Thomas Blachman har udviklet sig til at være en af de mest kendte personligheder i det danske kulturlandskab.

Onsdag den 2. maj kl. 19 har nordjyderne en helt unik chance for at komme tæt på den entusiastiske ordsmed, når han gæster Aalborg Kongres & Kultur Center til en både intim og anderledes oplevelse, end man kender fra TV.

Der bliver nemlig mulighed for at stille spørgsmål sammen med Nordjyllands helt egen Mogens Jørgensen, som er vant til at interviewe alle; lige fra manden på gaden til den snakkelystne politiker.

Mogens Jørgensens største udfordring til dato

Men selvom Mogens Jørgensen har stor erfaring i at interviewe folk, er det alligevel med en vis nervøsitet, at han går ind til opgaven.

”Det bliver da helt sikkert en udfordring at styre ham, og jeg havde da lige lidt overvejelser, inden jeg sagde ja. Men han har nok godt af at møde sådan en bonderøv som mig. Jeg skal gå lidt til ham, og han skal ikke bare få fri taletid,” fortæller Mogens Jørgensen til MigogAalborg og fortsætter:

”Jeg vil nok ligge søvnløs dagen før, og jeg tror faktisk, det er min største udfordring til dato. Men det er også derfor jeg har sagt ja. Det havde jo været nemmere for mig, hvis jeg skulle interviewe et andet ikon som Preben Elkjær, men jeg siger aldrig nej til en udfordring.”

Det er sådan her, vi kender Mogens Jørgensen bedst.

Talestrømmen skal styres med nordjysk lune

Hvis der er noget Thomas Blachman er kendt for, er det den endeløse talestrøm, hvor han bare fortsætter og fortsætter i den vanlige Blachman-stil. Aftenen har fået titlen ”Thomas Blachman – lynhurtigt svar”, men det bliver nok svært at overholde:

”Når han først kommer i gang, får man jo sjældent et ben til jorden. Så det bliver helt sikkert en udfordring for mig, at han ikke overtager for meget af interviewet. Men jeg vil gøre det på min måde og egentlig tackle det, som hvis jeg snakkede med fodboldspilleren fra Skæve IF.”

Mogens Jørgensen har aldrig snakket med Thomas Blachman før, og når de giver hinanden hånden på scenen, bliver det også deres første møde.

”Jeg har besluttet, at jeg ikke vil snakke med ham inden. Jeg vil først møde ham på scenen, så det bliver meget umiddelbart og frit.”

Blachman skal udfordres af publikum

Selvom Thomas Blachman mest af alt er kendt som den benhårde og brutale dommer i det populære musikprogram X-Factor, er han også kendt som både komponist, producer og musiker.

Derudover har han skrevet bøger, og han deltager generelt meget i den folkelige debat, senest med programmerne om Folkeskolen, som man kan se på DR1.

”Jeg håber, at jeg sammen med publikum også kan komme lidt ind på livet af Blachman. Hvem var han eksempelvis, før han blev ikonet Blachman?” siger Mogens Jørgensen.

For at aftenen bliver både underholdende og meningsfuld, kræver det en indsats fra både Blachman, Mogens og ikke mindst publikum.

”Jeg håber på gode spørgsmål fra salen, som formentlig både underholder og udfordrer Blachman. Han har jo en mening om alt, og er både aktuel i debatten omkring alt lige fra Folkeskolen til kulturelle ting, så det bliver forhåbentlig rigtig spændende for publikum,” slutter Mogens Jørgensen.

Debataftenen foregår på Det Lille Teater i Aalborg Kongres & Kultur Center onsdag den 2. maj kl. 19.

Du finder ledige billetter lige her.

Stjernestøv: Aalborg-firma lavede reklamefilm med store navne

Skrevet af: Michael Qureshi
Jeppe Curth (tv) var ikke for fin til at holde paraplyen for Mikkel Hansen
Jeppe Curth (tv) var ikke for fin til at holde paraplyen for Mikkel Hansen

Det er ikke længe siden, at den fremadstormende kunst-app Artland kunne fortælle, at en række store navne havde lavet en millioninvestering i virksomheden.

Det var blandt andet håndboldstjernen Mikkel Hansen, sangeren Shaka Loveless og den nordjyske erhvervsmand Andreas Helgstrand.

De nye investeringer skal booste Artlands brugerbase som lige nu allerede tæller titusinder af samlere og gallerier fra hele verden.

Det er brødrene Jeppe og Matis Curth, der står bag Artland, som er ved at få et stort internationalt gennembrud. Jeppe Curth har i mange år bombet mål ind for AaB, og Matis Curth studerede i flere år i Aalborg.

Derfor var det også meget nærliggende, at de hyrede Aalborg-firmaet Rahbek Media til at lave deres reklamefilm, som især er målrettet de sociale medier.

Fløj tre mand til Paris

En spændende opgave for video produktionsvirksomheden, som fløj tre mand til Paris for at lave optagelserne med Mikkel Hansen, der spiller for Paris St. Germain.

“Vi var voldsomt starstruck, da vi mødte Mikkel Hansen første gang. Så det skulle vi lige ud over, men han var virkelig cool og helt nede på jorden. Vi brugte de første dage på at scoute location i Paris og lavede ligesom en plan A, B og C. Men Mikkel tog sig så god tid til projektet, at vi kunne filme både plan A og B, så vi havde masser af materiale.

Det er oftest det allervigtigste, når man kommer hjem og skal redigere filmen. Så skal man helst have en masse at vælge imellem,” fortæller Jeppe Rahbek, direktør i Rahbek Media, til MigogAalborg.

Jeppe og Matis Curth var med i Paris, og der er ingen tvivl om, at alle omkring Artland er meget engageret i at skabe en international succes.

“Alle gav sig utrolig god tid til at lave filmene. Lige fra at lave et godt storyboard til selve optagelserne. Når man er et supernavn som Mikkel Hansen, så kunne vi godt have frygtet, at vi bare skulle skynde os så meget som muligt.

Men han tog sig god tid, og han hev os ind på diverse kaffebarer, hvor vi lige skulle have en espresso. Der er ingen tvivl om, at de synes, Artland er et fedt projekt at være en del af,” forklarer Jeppe Rahbek.

Filmede hjemme hos sangstjerne

Samme oplevelse fik produktionsteamet, da optagelserne med Shaka Loveless skulle i kassen i København.

“Han var lige så cool som Mikkel. Han åbnede sit hjem, så vi kunne filme hjemme hos os ham. Jeg vil sige, at vi fik de bedste betingelser, vi overhovedet kunne forestille os hos alle dem, vi filmede med, og jeg synes også, at det gav et rigtigt godt resultat, som er blevet taget godt imod på de sociale medier,” forklarer Jeppe Rahbek.

De nye investorer i Artland omfatter nu Mikkel Hansen, den olympiske dressurvinder og nordjyde Andreas Helgstrand, musiker og sangskriver Shaka Loveless samt AirHelp-stifter Nicolas Michaelsen og stiftende AirHelp-investor Poul Oddershede.

De har tilsluttet sig kunstkonsulent Jens-Peter Brask og andre tidlige seed-investorer i Artland.

Jeppe Curth i baggrunden med lillebror Mattis Curth Foto: Mikkel Hjorth-Pedersen

Artland åbner en kompleks kunstverden

Mikkel Hansen, er fascineret af ideen om at skabe et kunstsamfund, der har potentialet til at gøre kunstverdenen mere åben, især for nye kunstinteresserede:

”Jeg har tit studset over, at kunstverdenen virker så kompleks. Især hvis man som nybegynder skal købe et kunstværk, så er det svært at finde informationer om kunstnere, priser og så videre.

Med Artland håber jeg, at kunstverdenen bliver mere gennemskuelig og tilgængelig for såvel nybegynder som samler – så flere får åbnet øjnene for den her fantastiske verden,” siger Mikkel Hansen.

Se filmen som Rahbek Media producerede for Artland her