Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

MigogAalborg udvider familien: Køber stort online lokalmedie i Aarhus

Af Redaktionen
En del af ejerkredsen i Min By Media 
Fra venstre Mads Peter Veiby, Jes Lennert, Michael Qureshi og Thomas Enevoldsen
En del af ejerkredsen i Min By Media Fra venstre Mads Peter Veiby, Jes Lennert, Michael Qureshi og Thomas Enevoldsen

Hvad der startede som et lille nichemedie i Aalborg i 2016, har nu vokset sig til landets største online bymedie-koncern.

Min By Media ApS har netop opkøbt Aarhus’ største online bymedie AarhusUpdate.

Så den 11. januar 2021 bliver AarhusUpdate med sine over 130.000 SoMe-følgere og over en halv million månedlige besøgende til MigogAarhus.

Eventyret startede lige her i Aalborg.

Det var i 2016, at journalisten Michael Qureshi sammen med tidligere landsholdsspiller i fodbold Thomas Enevoldsen startede MigogAalborg med drømmen om at lave et bymedie inspireret af AOK i København.

MigogAalborg har i dag over 800.000 månedlige besøg samt 115.000 følgere på sociale medier.

Danmarks største digitale bymedie-koncern

Min By Media, der står bag medierne MigogAalborg, MigogKBH og MigogOdense, bliver med købet af AarhusUpdate Danmarks største digitale bymedie-koncern.

“At vi står i dag fire år senere og har købt Aarhus’s største digitale bymedie er en drøm, jeg aldrig havde troet var mulig.

Jeg er utrolig stolt over, hvad vi har bygget op over årene, og den måde som vores medier er taget imod i Aalborg, Odense og København.

Vi har ansat lokalredaktioner i byerne, og vi har været med til at skubbe til stoltheden over at bo i byerne. Nu glæder vi os til at tage hul på Aarhus,” forklarer stifter og chefredaktør Michael Qureshi.

“Vi har allerede ansat de første dygtige mennesker i Aarhus, som skal være med til at formidle inspirerende lokalnyheder ud til aarhusianerne,” forklarer han.

Tager fat i de gode ting i byerne

Medejer og bestyrelsesformand for Min By Media multi-iværksætteren Mads Peter Veiby ser opkøbet i Aarhus som en cementering af, at bymedierne har et stort potentiale.

“Jeg synes, vi har formået at ændre den måde folk opfatter lokaljournalistik på. Vi forsøger at komme med et medie, der tager alle de gode ting, der sker i byerne.

Vi vil inspirere og informere, og så må andre mediehuse lave den mere klassiske lokaljournalistik med afsløringer og konflikter,” forklarer Mads Peter Veiby.

Selv om AarhusUpdate bliver en del af en større familie, så vil aarhusianerne selvfølgelig stadig få alle de bedste nyheder om mad, events, kultur og så videre.

Fører MigogAarhus stærkt ind i fremtiden

Stifter af AarhusUpdate Jan L. Pedersen glæder sig over fremtiden for Aarhus-mediet, der har knap 80.000 følgere på Facebook.

“Det har været en spændende rejse hidtil, og der er ingen tvivl om, at hvis der er nogen som kan løfte niveauet yderligere og føre det stærkt videre ind i fremtiden, så er det teamet i Min By Media.

De har gjort det forrygende i Aalborg, Odense og København – og vi har igennem årene haft et aldeles godt samarbejde, som nu er endt her,” siger Jan L. Pedersen.

Han kaster sig over et nyt spændende projekt i 2021, som MigogAarhus selvfølgelig bliver de første til at fortælle mere om.

Har knækket den lokale digitale kode

Med de største digitale bymedier i Aalborg, Odense, København og snart Aarhus kommer medievirksomheden til at ramme over 2 mio. besøgende om måneden – og endda med hovedfokus på målgruppen 20-35 år.

På sociale medier vil man samlet set være tæt på 300.000 følgere.

Det har historisk været svært for danske mediehuse at få læserne til at bruge de lokale nyheder digitalt og samtidig få læserne til at interagere.

”Vi tør nu godt sige, at den kode har vi knækket. For eksempel lavede vi vores egen restaurantfestival i oktober i Aalborg, hvor vi samlede 13 af byens bedste restauranter og solgte 7000 billetter. Det viser, at vi har fat i de lokale forbrugere, og at vi er blevet mere end et medie i byerne.

Vi er blevet et bindeled til, at vores læsere bruger byen,” forklarer Michael Qureshi.

Med et bymedie i hver af de fire største byer i Danmark vil man nu bruge 2021 på at etablere sin position som Danmarks største online bymedie-koncern.

Min By Media har i dag
migogkbh.dk
migogaalborg.dk
migogodense.dk

Fra januar 2021 bliver aarhusupdate.dk til migogaarhus.

Del artikel

Andre læser også