Kim startede som grafiker: Nu har han købt hele koncernen

Skrevet af: Michael Qureshi

Man kan komme langt med flid og nøjsomhed.

Det er Kim Bengtsen et rigtig godt eksempel på. For godt 10 år siden blev han ansat som grafiker på løntilskud. Forleden blev det så officielt, at Kim Bengtsen har købt Aalborg-koncernen Internet Zoo, der specialiserer sig i online spilmarkedet.

Der er i den grad tale om at kravle helt til tops for den unge aalborgenser, som endte med held i uheld, da han fik et jobafslag i 2008.

Dengang ansøgte Kim job som grafiker hos Kom&Vind (i dag Cego A/S), men fik ikke jobbet. Han blev dog hurtigt henvist af ejerne til Lotto24 ApS, som søgte en grafiker. Han blev ansat samme dag, og har ikke set set sig tilbage siden.

Glad for jobafslag

“Dumt som det lyder, så er jeg glad for at jeg ikke fik jobbet hos Kom&Vind. Ellers var jeg aldrig blevet henvist til Mads (red: Veiby) og Lotto24, og så stod jeg ikke hvor jeg gør i dag,” siger en glad Kim Bengtsen til MigogAalborg.

Internet Zoo har hovedkontor i det gamle posthus inde i midtbyen i Aalborg, men har også en afdeling i Ukraine.

Nordjysk It-iværksætter og rigmand Magnus Kjøller har blandt andet solgt sine andele af Internet Zoo, som Kim Bengtsen har købt.

De tidligere ejere, Magnus Kjøller og Jacob Mogensen, overdrog egentlig stafetten til Kim Bengtsen tilbage i 2014, hvor han tiltrådte som direktør i firmaerne.

Har været et ønske længe

Kjøller vil fremover fokusere på sine forretninger som Business Angel med investering i startups, mens Mogensen blandt andet driver virksomheden Hit Media ApS, som mange måske kender for det tidligere danske website, Gratis-ting.dk.

“Jacob har været aktiv i firmaet i 10 år, og Magnus bor i dag 6.000 km væk. Det har været et ønske at drage stafetten videre og tilføre nye kræfter til selskabet længe, og derfor var beslutningen nem at tage på begge sider af bordet,” siger Kim Bengtsen.

Koncernen omfatter virksomhederne Lotto24 ApS, som udbyder gratis lotto (reklamefinansieret), Loveawaits (red: Datemig.dk), Plusservice ApS og Skill Games ApS.

Sidstnævnte er seneste skud på stammen, med fokus på færdighedsbaseret spil i samme kategori som CandyCrush, Tetris mv. ved universer som ZombieZalad©.

“Man er kun så god som sine ansatte, og jeg har været så heldig at have stjerner i mit team over årene, som jeg er lykkelig over at kunne tage med på vores nye rejse, hvor vi tilføjer endnu flere ‘dyr’ til vores ‘have’,” forklarer Kim Bengtsen.

Satser mere på navnet Internet Zoo

Internet Zoo ApS er moderselskabet, som den nye ejer nu vil rebrande som ét.

“Plusservice ApS er servicevirksomheden i koncernen, så for mig har det måske aldrig givet mening at dette skulle være “os”. Vi øjner nu muligheden for at rebrande os selv på ny, starte igen så at sige. Navnet Internet Zoo har også altid været mere tiltalende i forhold til, hvad vi laver og tilbyder. Så det giver bedre mening, at vi promoverer det brand fremadrettet.

MigogAalborg har tidligere skrevet om koncernen, der er stærkt etableret på det internationale marked. Det kan du læse mere om her.

De satser desuden stærkt på flere store lanceringer de kommende år. Der går blandt andet rygter om et slags auktionssite, som man ikke har set det før.

“Der er flere spændende ting i støbeskeen, men jeg kan ikke fortælle om de konkrete projekter på nuværende tidspunkt. Men vi er stolte over at være en Aalborg-virksomhed, der er innovative på det internationale marked,” siger Kim Bengtsen.

Læs eventuelt mere her: www.internetzoo.biz

Limited edition: Her kan du få den vildeste Nutella-snegl

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Hvis du skulle have glemt det, kan vi informere om, at det er Fars Dag på fredag, d. 5 juni.

Er du også træt af at give de obligatoriske bomuldsstrømper, noget udstyr til grillen eller en klassisk skjorte?

De fleste ved, at vejen til en mands hjerte går gennem maven, og på fredag har du for alvor mulighed for at tage kegler i hjemmet.

For Surdejsbageren har lavet et lille twist på bestselleren kanelsnegl, hvor den klassiske remonce er skiftet ud med det tætteste man kommer på flydende guld: Nutella.

Sneglen koster som sædvanligt en halv Vejgaard-dollar (25 kr.), og udover Nutella har den klassiske snegl fået selskab at ristede hasselnødder og knasende krokant.

Selvom sneglen først kan smages igen om en uge, lavede Henrik og Co en lille portion test-snegle, som bogstaveligt talt røg som varmt brød i dag.

Vi nåede lige at få fingrene i et enkelt eksemplar, og vi kan garantere en fantastisk oplevelse for alle, der elsker Nutella. Den skal helt bestemt nydes lun, hvor Nutella’en stadig er flydende.

Sådan får du fingrene i den

Nutella-sneglen kan i første omgang KUN (!) bestilles til afhentning Fars Dag (Grundlovsdag), og bestillingerne har allerede væltet ind efter, at Surdejsbageren lagde en lille teaser ud i går på Instagram.

“Der er jo store traditioner for at bestille og spise hveder til St. Bededag, så nu tester vi lige af om Fars dag skal have en ny tradition her i Aalborg,” fortæller ejer og surdejsbager Henrik Skougaard.

Men bare rolig. VI fortæller ikke nogen, hvis du bestiller en, to, tre eller fire dig til selv eller en anden du holder af.

Sneglene kan bestilles via Facebook, Instagram eller på mail info@surdejsbageren.dk

Vis din støtte til klubben: Nu kan du købe den helt særlige AaB-plakat

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

På søndag spiller AaB den første betydende fodboldkamp siden starten af marts, når de skal på jagt efter tre point i Esbjerg.

Klubberne må endnu ikke have tilskuere på tribunen, og dermed må spillerne undvære den helt særlige stemning og ikke mindst den flotte visuelle kulisse af rød-hvide farver, som AaB’s fans altid leverer – både ude og hjemme.

Men selvom vi ikke har mulighed for at støtte spillerne på lægterne, er der heldigvis stablet en række tiltag på benene for støtte klubben i en svær tid.

AaB har startet projektet AaB er det hele værd, som i skrivende stund har indsamlet næsten 500.000 kr. og på kampdage opfordrer de desuden alle fans til at lade sit halstørklæde hænge ud ad vinduet som en symbolsk gestus.

Nu er vi her på MigogAalborg klar med endnu en mulighed for at vise AaB din støtte – både økonomisk og visuelt.

Støt AaB sammen med MigogAalborg

Mange nordjyder har allerede sikret sig Spot Byen plakaterne til at pryde hjemmet med ikoniske steder som eksempelvis Vestre Fjordpark, Tyren eller Aalborg Tårnet.

Spot Byen er et kreativt samarbejde udsprunget mellem MigogAalborg og Fotograferne Vesterbro, og det ligger i vores fælles DNA at være stolte af at bo i Aalborg.

Vi er også stolte af AaB; derfor skal klubben selvfølgelig også have sin helt egen plakat, som du allerede kan sikre dig her.

Prisen for plakaten starter fra 299 kr., og så støtter du samtidig med 20 kr. pr. solgt plakat til AaB. Derudover støtter vi CoolUnite Fonden med 6 % af overskuddet af alle solgte plakater.

På motivet har vi fundet plads til den ikoniske AaB-tyr, som står foran stadion, den helt særlige fan-mosaik, som viser AaB-logoet på fineste vis og ikke mindst det ikoniske stadion i baggrunden, hvorfra mange AaB-fans har masser af gode minder fra.

Plakaterne kommer i str. 50 x 70 og 70 x 100 og kan sendes eller afhentes hos Fotograferne Vesterbro.

Hvis du vil lure lidt på plakaterne, inden du køber, har du både mulighed for at se dem hos Fotograferne Vesterbro eller som noget helt nyt hos vores venner hos BoShop, som sælger både plakater og rammer i deres nye flotte butik på Østerågade 27.

Få farverige Aalborg ind i hjemmet

Udover de klassiske Spot Byen plakater i sort-hvid, har vi for nyligt sendt vores fotograf Kjetil Løjte ud i nattemørket i Aalborg, hvor han har skudt nogle helt fantastiske billeder af byen.

Vi kalder serien Dark Night, og i serien kan du bl.a få Musikkens Hus, Utzon Center, Kunsten med Aalborgtårnet i baggrunden, Budolfi Kirke med det ikoniske spir og Kulturbroen.

De plakater kan du sikre dig lige her.

Spot Byen tilbyder også løsninger til virksomheder, som ønsker at vise byen frem på bedste vis. Vi kan både tilbyde collager og akustikplader, som kan laves lige efter dit ønske. Send en mail til Jes for at høre nærmere.

Jubel i Fårup Sommerland: Åbner allerede i næste uge

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Fårupsommerland
Fårupsommerland

Fårup Sommerland skulle oprindeligt have åbnet for gæster d. 2. maj, men blev i første omgang udskudt pga. corona-virus – til d. 21. maj. Denne dato blev som bekendt udskudt igen.

13. maj skrev vi så, at åbningsdatoen endelig var officiel: 11. juni ville Fårup Sommerland åbne.

Men nu er der igen, igen nyt fra sommerlandet længst mod nord.

“Vi åbner allerede fredag d. 5. juni,” skriver Fårup Sommerland på Facebook.

Kl 14 i dag blev det meldt ud på et pressemøde fra Statsministeriet, at grænsen til Norge og Tyskland åbner fra 15 .juni. Det har også fået Fårup Sommerland til at juble.

Til EB siger Rasmus Morten, marketingchef i Faarup Sommerland:
“40 procent af vores gæster er på en normal sæson nordmænd, så denne nyhed har meget stor betydning for os og hele området.”
Alle sæsonkortholdere kan komme til en eksklusiv VIP snig-åbning dagen inden den officielle åbning.

“I inviteres herud torsdag d. 4 juni, hvor vi ekstraordinært slår dørene op fra 15:00-20:00 – kun for jer! Så kan I prøve den STORE nyhed SAVEN (og alt andet) før vi officielt åbner op d. 5 juni,” skriver de på Facebook.