Kendt fra Jesus og Josefine: I dag har han drømmejobbet i Aalborg

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 2003 smeltede han pigehjerter over hele landet, da han som 14-årig gik på scenen som en del af trioen B-Boys og et par måneder senere som hovedrolleindehaver i julekalenderen Jesus og Josefine.

I 2017 er tv-linser og hvinende fans skiftet ud med de skrå brædder i Aalborg, hvor han er en af de helt nye stjerneskud på teaterscenen.

Sebastian Aagaard-Williams er ikke længere en teenagefyr, der ubekymret optræder med sange om break dance, piger og de problemer, man ellers kan tumle med, når man er en ung dreng.

Men det mørke hår og de brune øjne er stadig ikke til at tage fejl af; og selv her 15 år senere ser Sebastian stadig tilbage på tiden med et smil:

”2003 var i den grad et power-år. Vi var en del af MGP i foråret, om sommeren havde jeg en rolle i Møgunger, og i efteråret indspillede vi så Jesus og Josefine,” fortæller han og fortsætter:

”Det var ret vildt, at man på ét år kunne gå fra at være en helt normal, ukendt dreng og til pludseligt at være landskendt. Heldigvis har mine forældre altid været gode til at ”holde mig på jorden”, så det var egentlig bare en stor gave at få lov til.”

Jesus og Josefine. Foto: TV2

Fra Jesus til Junglebogen

I årene efter det såkaldte ”power-år” fokuserede Sebastian primært på B-Boys, som nok var datidens svar på den danske udgave af One Direction.

”Vi havde nogle vildt fede år med B-Boys, men da vores veje også naturligt begyndte at skilles, så ebbede det ligeså stille ud.

Det var rart nok, for det havde været intenst i så mange år, så vi trængte alle tre til at komme videre og kaste os ud i noget nyt.”

Herefter valgte Sebastian at starte på gymnasiet, men skuespillerdrømmene forlod aldrig hans bevidsthed.

Derfor var han slet ikke i tvivl, da Nørrebro Teater kort før hans dimension tilbød ham rollen som Mowgli i Junglebogen.

”Det var nok her, at det virkelig gik op for mig, hvor meget jeg brændte for teateret. Der er bare en helt særlig familiær stemning, som jeg ikke har oplevet noget andet sted.

På teateret er man dybt afhængige af hinandens præstation, så ingen kæde er stærkere end det svageste led,” siger Sebastian.

Sund modgang og hårdt arbejde

Teateroplevelsen blev startskuddet til Sebastians skuespillerdrømme, og herefter blev der arbejdet målrettet mod at blive optaget på skuespillerskolen.

”Det er jo ikke særlig mange, som kommer ind i første hug – og det gjorde jeg heller ikke. Det var jo egentlig også gået meget nemt for mig indtil da, så jeg tror, at det var sundt for mig at mærke lidt ”modgang”,”

Det slog heldigvis ikke Sebastian ud, som i mellem optagelsesprøverne sørgede for at holde sig beskæftiget med mindre glamourøse jobs, såsom kok og børnehave- og vuggestuepædagog.

I 2013 lykkedes det ham så endelig at komme igennem nåleøjet, og i sommers stod han så med titlen som nyuddannet skuespiller fra Den Danske Scenekunstskole.

Aalborg havde drømmejobbet

Endnu engang måtte Sebastian sande, at alt godt kommer til den, som venter – og ikke mindst arbejder hårdt for det. Kort tid efter fik han nemlig et tilbud, som han ikke kunne sige nej til.

”Jeg blev kontaktet af Aalborg Teater, som spurgte om jeg havde lyst til at være en del af deres ensemble for 2017/18.

Aalborg Teater er et meget anerkendt teater i Danmark og jeg kendte også lidt til det i forvejen, så jeg var faktisk slet ikke i tvivl,” fortæller Sebastian.

I august måned hev han så teltpælene op og flyttede officielt fra København til Aalborg og har siden spillet med i flere store forestillinger som Romeo og Julie og senest Rockulven.

Især i Rockulven får Sebastian virkelig lov til at udfolde sin barnlige side som det godmodige æsel – og som flere af de andre skuespillere også har fortalt, har det været en lettelse at få lov til at skeje lidt ud i eventyruniverset.

”At spille teater er i virkeligheden som at få lov at lege på en kæmpe legeplads. Alle aftener er forskellige, og man får lov at prøve så mange forskellige roller i løbet af en sæson.

Rockulven har især været sjovt, fordi vi har kunnet slå os løs på en helt anden måde – og som et citat fra stykket så passende siger: Tamme dyr har også brug for vildskab.”

Klædt på til Aalborg

Men er teaterbranchen så i virkeligheden så fedt som Sebastian havde forestillet sig?

”Selvfølgelig kan man godt savne de der egocentrerede koncerter, hvor folk var kommet kun for at høre os – men teateret kan altså bare noget helt andet, som er langt federe,” siger Sebastian, som altså nu har boet i Aalborg i fem måneder.

”Aalborg er en virkelig hyggelig by, som samtidigt også er meget storbyagtig. Jeg synes dog, at der regner utroligt meget i forhold til København – men måske er det bare mig,” siger Sebastian med et grin.

”Men indtil nu har teateret taget meget af min tid, så jeg glæder mig til at udforske byen endnu mere i det nye år,” afslutter Sebastian.

Der er i hvert fald slet ingen tvivl om, at Sebastian er engageret og nysgerrig omkring at lære Aalborg at kende, og i løbet i af interviewet fik han da også både svar på, hvor han kunne finde en slagterforretning, en ostehandler og en fiskebutik.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.