Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ikke set før i byen: Kæde åbner vildt kebab-koncept midt i Aalborg

Af Michael Qureshi
Personalet har uniformer på i stil med andre fastfood-kæder
Personalet har uniformer på i stil med andre fastfood-kæder

Vi kender fastfood-konceptet fra McDonalds og Burger King.

Det går hurtigt med at få maden udleveret, og priserne er gode. Men hvad nu hvis man tog hele fastfood-modellen og solgte lækre autentiske kebab i stedet for burgere?

Det koncept har kæden James Robertson spottet, og nu udvider de fra deres første butik i Hillerød videre til Aalborg.

Kebab-restauranten satser på at slå dørene op, inden februar er omme.

De har allerede overtaget de store Sunset Boulevard-lokaler midt på Boulevarden.

Ikke set før i byen: Kæde åbner vildt kebab-koncept midt i Aalborg

James Robertson har ladet sig inspirere fra de amerikanske fastfood-kæder – fra ordentlig emballage til design af logo, skiltning, annoncer og uniform.

Det bliver med flere ansatte klar til at tage imod bestilling og lækker salatbar, som de store brød fyldes med sammen med kødet. Serveringen er i god emballage.

På maden har de researchet på de bedste opskrifter på alle detaljer lige fra brødet til kødet inspireret både af Tyskland og Tyrkiet.

Kødet kommer stadig til at være på de her enorme spyd, som man kender det fra “almindelige” kebab-steder.

Ikke set før i byen: Kæde åbner vildt kebab-koncept midt i Aalborg

Menu til 3 kr. til de første 300

Det bliver lækkert, hurtigt og billigt ikke mindst. Den første dag kører de åbningstilbud med en menu til 3 kr. til de første 300.

En menu indeholder James hjemmelavet pitabrød med valgfrit kød (lam, okse eller kylling). Dertil sodavand og fritter.

Når de 300 menuer til 3 kr. er snuppet, så fortsætter de åbningsfesten med en menu for bare 19 kr. de første tre dage.

Derefter kommer menuerne til at koste 61 kr., hvilket stadig er priser, der taler direkte til nordjydernes hjerter.

Rater 4,9 i 49 anmeldelser på Facebook

Ejerkredsen har store ambitioner med konceptet, som er blevet afprøvet og testet i Hillerød, hvor maden får store roser med på vejen. Blandt andet bliver de ratet 4,9 i anmeldelser på Facebook.

Så Aalborg bliver næste skridt på vejen i at brede det ud i landet.

Der kommer stort fokus på kødet, som kæden nøje udvælger ud fra høje kvalitetskriterier. Man kan vælge imellem lammekød, oksekød og kylling.

Kødet er krydret efter opskrifter, som nogle af Tysklands allerstørste kebabkæder har kæmpe succes med.

Blandt andet har den tidligere tyske landsholdsstjerne Lukas Podolski kastet sig ud i et kebab-eventyr, der godt kan minde lidt om konceptet, som James Robertson har introduceret til danskerne.

James Robertson
Sådan ser facaden ud i Hillerød

Hvem er James Robertson?

Og hvorfor i alverden hedder en kebabkæde så James Robertson?

Jo, det var ham, som var med til at udbrede kendskabet af kebab i det vestlige Europa, efter han havde smagt det i Istanbul i Tyrkiet.

James Robertson var en engelsk fotograf og gravør, som i det 19. århundrede rejste rundt og arbejdede i Middelhavsområdet, blandt andet det nuværende Tyrkiet.

Her tog han i 1855 det efter sigende første kendte billede af et roterende opretstående döner kebab-spyd i funktion.

Nu føres James Robertson navnet så videre til Aalborg, hvor man godt kan glæde sig til at åbningsdatoen afsløres.

For 19 kr. for en stor kebab, fritter og drikkelse skal nok sikre stor opmærksomhed i åbningsdagene. MigogAalborg holder skarpt øje med, hvornår åbningsdatoen bliver meldt ud.

Del artikel

Andre læser også