Stor hæder: Nyopstartet Aalborg-virksomhed nomineret til international pris
Der er ikke løbet meget vand gennem Limfjorden, siden det digitale marketingbureau KANT åbnede i Gravensgade i august sidste år.
Nu tæller kunderne blandt andre virksomheder som Bühlmann, glerups og DEKRA – og i sidste uge blev KANT nomineret til “Best New Agency” i det verdensomspændende event Global Agency Awards.
Det skriver de i en pressemeddelelse.
Udvalgt blandt bureauer fra hele verden
Ud over KANT er blot to andre bureauer nomineret til den eftertragtede pris; et bureau fra Austin, Texas og et bureau fra London, og alle slags bureauer fra hele verden kan blive nomineret til prisen i den pågældende kategori.
Det gælder for eksempel reklamebureauer — men også bureauer, der er specialiseret i design, marketing, PR osv. Det eneste krav er, at virksomheden er yngre end to år.
Selv er KANT et bureau, der primært beskæftiger sig med ydelser inden for digital markedsføring. Det gælder blandt andet søgemaskineoptimering samt betalt annoncering på Google og Facebook.
En anerkendelse, der vækker begejstring
At være nomineret til en pris, som alle bureauer i verden under to år potentielt har mulighed for at vinde, er naturligvis noget, der kan mærkes på kontoret i Gravensgade.
“Det er svært ikke at være enormt stolt”, udtaler en af de fire medstiftere Rasmus Visti og fortsætter:
“Det overhovedet at blive tænkt på og at blive udpeget i den sammenhæng er jo noget af en sejr i sig selv. Lige nu er vi så glade, at det nærmest virker sekundært at vinde prisen. I hvert fald bliver vi ikke vildt skuffede, hvis vi ikke gør.”
Udfordrer branchens konventioner med nordjysk tilgang
KANT er stiftet af fire erfarne specialister fra branchen, der sidste år gik sammen for at skabe et vidensmæssigt stærk sammenslutning og udfordre nogle af de konventioner, der har været fremherskende i bureaubranchen de seneste år.
Nogle af de ting, som udvælgelsespanelet til Global Agency Awards lægger vægt på i deres bedømmelse er – ud over de resultater, der blevet skabt – den individuelle menneskelige behandling af medarbejdere og samarbejdspartnere, at aftaler mellem KANT og deres kunder er baseret på gensidig profitabilitet, og at der ikke er lange bindingsperioder på deres ydelser.
Vinderen af prisen som “Best New Agency” til Global Agency Awards kåres d. 15. juni.
Ud over prisen til det globale event er KANT nomineret til en pris for deres arbejde med søgemaskineoptimering til European Search Awards.
Du kan læse mere om KANT her.