Helt uventet: Aalborg-virksomhed vinder international pris

I en tid, hvor der endelig er kommet Michelin-stjerner til Nordjylland, er der også nordjyske virksomheder i andre brancher, der henter anerkendelse på verdensplan.
Det nystartede bureau KANT har nemlig vundet prisen som Best New Agency ved Global Agency Awards.
Det skriver de i en pressemeddelelse.
En af årets helt store begivenheder i bureaubranchen
Torsdag eftermiddag var de fire medstiftere samlet på kontoret i Gravensgade efter fyraften for at se prisuddelingen, der blev streamet online.
Ved prisuddelingen skulle der blandt andet årets marketingbureau, årets reklamebureau og årets PR-bureau findes.
Den kategori, KANT var nomineret i, var dog en kategori, der dækker alle bureau-discipliner.
Det eneste krav var, at virksomheden skulle være yngre end to år. De fire stiftere havde dog ikke de helt store forventninger til aftenens udfald.
“Vi kunne jo se, at vi var nomineret sammen med bureauer fra henholdsvis Texas og London. Så vi følte os også som underdogs i kraft af, at vi kun har været i gang i 10 måneder”, udtaler Frederik Stenbjerg og fortsætter:
“Da kategorien så endelig bliver præsenteret som aftenens sidste store og mest ventede kåring, tænkte vi helt klart, at det ikke ville blive os, der fik prisen.”
Surrealistisk glædesrus
I takt med, at argumenterne for juryens kåring bliver præsenteret af en repræsentant fra Berlin, begynder pulsen dog at stige voldsomt hos de samlede i Gravensgade.
Og da KANT endelig bliver udråbt som vinder, eksploderer det hele i en glædesrus. En følelse, som ifølge Frederik er svær at håndtere.
“Vi havde som sagt ikke ventet at vinde.
Det betyder ikke, at håbet ikke var der. Jeg tror dog, at den fælles forvirring, som opstod efter vores store glædesudbrud i øjeblikket, er et ret tydeligt tegn på, at ingen af os havde regnet med at vinde, når vi kun har eksisteret i så få måneder.”
De nykårede aalborgensiske vindere af prisen som “Best New Agency” til Global Agency Awards kan desuden se frem til deltagelsen i endnu et globalt prisuddelingsevent.
Ved Global Search Awards, der finder sted i Paris d. 12. juli, er KANT nemlig nomineret til prisen som “Best Global Start-Up Agency”.