Kunderne kommer langvejs fra: Kalstrup er Danmarks største livsstilshus

Skrevet af: Simone Vestergaard

Aalborgs midtby er et shopping-paradis for rigtig mange.

Men rundt omkring i de mindre nordjyske byer i kort køreafstand fra Aalborg ligger også flere små butiksperler.

En af dem er populære Kalstrup i Blokhus.

Selv om byen mest er kendt som badeby om sommeren, så har Kalstrup åbent i butikken året rundt. Ikke engang kolde vintermåneder skræmmer kunderne væk.

Butikken trækker nemlig kunder fra et stort område uden for Blokhus.

Her taler vi ikke blot om aalborgenserne, men hele toppen af Jylland lige fra Skagen, henover Thy til hele Viborg/Århus egnen – selv helt fra Silkeborg oplever de én-dagsbesøgende.

Turisterne kigger også forbi året rundt, og kommer fra hele norden plus Tyskland. Både dem på endagstur, og dem der holder ferie i området.

Med det nye lækre badehotel Strandhotellet kommer endnu flere til Blokhus også uden for sæsonen.

Ekstraordinær god service tiltrækker

Indehaveren Per Kalstrup har i snart 10 år haft butikken i Blokhus sammen med hustruen, Tine. Faktisk kan de kalde sig for Danmarks største livsstilhus.

“Vi har netop rundet 400.000 gæster om året, og det er vi super stolte over. Det er rigtig mange gæster, og vores livsstilshus på 2000 kvm. er faktisk det største i Danmark.

Der er nok mange, der undrer sig over, at butikken ligger i Blokhus. Men vi har gennem årene formået at få en stor gruppe af faste kunder men samtidig også tiltrække nye,” fortæller Per Kalstrup, da MigogAalborg besøger den store flotte butik.

En af de største årsager til, at butikken Kalstrup har så mange faste kunder er personalets ekstraordinære gode service og humør.

”Når vi har været her i 10 år og har så mange årlige gæster, så skyldes det i høj grad vores service.  Personalet yder en fantastisk service – og selv om det lyder træls at sige, så er det meget specielt i dag.” fortæller Per Kalstrup.

Et hus til hele familien

Per og Tine har fra start haft et formål, der lød på, at skabe et livsstilshus, hvor hele familien kan shoppe.

Filosofien bag er at mange familier – specielt børnefamilier, der har en travl hverdag, skal have mulighed for at shoppe sammen. Mange kan godt lide naturen og dét at komme til kysten.

Derfor valgte de i sin tid placeringen i Blokhus.

“Kombinationen i forretningen gør, at kunderne gladeligt besøger os. Foruden vores sortiment gør vi også meget for at skabe en hyggelig stemning i huset.

Vi har både interiør, livstilsprodukter, delikatesser og tøj, samt en café hvor man kan nyde en god kop kaffe og andet godt,” fortæller Per og fortsætter:

“Vi satser meget på livsglæde og livskvalitet, og de ting kan man 100% kombinere i en by som Blokhus.

Den nye forbrugeradfærd gør, at kunderne vil have mere kvalitet, når de handler.

Derfor satser vi meget på at købe færre men gode varer, der holder længere og er af den bedste kvalitet.

Hos os skal det være en glæde at shoppe og en god helhedsoplevelse.”

Holder åbent når kunderne har fri

Hos Kalstrup er holdningen, at de skal holde åbent, når kunderne vil shoppe – og de shopper når de har fri.

Derfor er deres eneste lukkedag d. 24. december. I weekender, ferier og helligdage står de klar bag disken.

“Vi har en butik, for at kunderne kan shoppe når de har fri. Og vi har rigtig meget at lave i vinterhalvåret også, så vi kører stadig med 21 ansatte om vinteren ligesom om sommeren.

Det er klart, at sommeren vil altid være toppen, men vi har jo også vores webshop – og den kører hele året rundt,” fortæller Per Kalstrup.

Webshoppen kan også benyttes inde i butikken. Her kan man danne sig et godt overblik over, hvilke varer man ønsker, og herefter få råd og vejledning fra én af butikkens dygtige personale. På den måde bliver det let og overskueligt at shoppe.

”Vi har i godt fem år haft en stander med adgang til vores webshop.

Dét er noget, der fungerer rigtig godt. Vi er meget visionære anlagt, så det at kunne give kunderne mulighed for at kombinere webshoppen med tøjet i den fysiske butik, synes vi er helt specielt,” fortæller Per.

Mere end blot en butik

Hos Kalstrup får man mere end blot et venligt smil og en pose til sine indkøb.

Tine Kalstrup er uddannet stylecoach i 2012, og siden har hun tilbudt stylecoaching til de kunder, der har brug for en hjælpende hånd med at finde tøj, der passer både udtryksmæssigt og mentalt til deres personlighed.

Tine arbejder ud fra følgende seks stilkerner: Feminin, klassisk, enkelt, casual, rå og boheme. Disse tillægsord beskriver hver især hvilke følelser tøjet kan give os.

“Jeg klæder mine kunder på indefra og ud. Jeg arbejder rigtig meget med mennesket og tøjets undertoner, således at matchet bliver korrekt, og kunden undgår fejlkøb.

Tøjet er et af de mange redskaber, vi har i verden, til at fortælle hvem vi er. Jeg er både uddannet Cand. Mag i Kommunikation samt Socialpædagog, så det at være stylecoach ligger naturligt til mig.

Jeg har en stor interesse i at matche det rigtige tøj med den rigtige person, således de føler sig selvsikre,” fortæller Tine Kalstrup.

Tine tilbyder både stylecoaching i butikken og online. På nuværende tidspunkt kan man via Instagram og Facebook selv tage rejsen, og lytte til de videoer Tine har lavet – og på den måde blive inspireret.

Inden for kort tid bliver det en platform på butikkens hjemmeside.

Følger med udviklingen

Det tør siges, at Kalstrup i den grad har placeret sig solidt på markedet, og netop derfor knokler Per og Tine mere end nogensinde for at følge med udviklingen og indføre nye tiltag, der kan styrke forretningen.

”Vi læner os ikke tilbage, bare fordi det går godt. Vi har hele tiden nye ting i støbeskeen, så vi udvikler os og tænker fremad.

Vi vil gerne blive ved med at skille os ud, og ikke følge strømmen. Det gør også, at mange kunder fra de større byer stadig kommer til os i det daglige. Og vi er meget stolte over, at folk gider at køre langt for at besøge os,” forklarer Per Kalstrup.

Bæredygtighed er fremtidens store sats

Per Kalstrup har været iværksætter hele hans liv, og han bruger en del tid på at hjælpe nye iværksættere i gang med deres drømme.

Hans store passion for både tøj og bæredygtighed blev sidste år forenet, da han blev en del af det revolutionære tøjmærke ELSK fra Klitmøller, der har 100% fokus på bæredygtighed og god kvalitet.

”Jeg har fra start været stor fan af ELSK og deres vision med tøjmærket.

Med branchens udvikling i dag ser jeg et stort potentiale i, at arbejde videre mod en ultimativ bæredygtig tankegang – ikke kun inden for tøjindustrien, men generelt.

Det håber jeg er noget, der kan inspirere andre virksomheder,” afslutter Per Kalstrup.

Sidste chance for billetter: Så meget sker der til AALBORG AWARDS på lørdag

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Så er det på lørdag, at vi gentager succesen med AALBORG AWARDS.

Og i år bliver det endnu vildere!

Vi har nemlig rykket AALBORG AWARDS fra Europa Hallen (udsolgt sidste år med 600 gæster) og ind i Aalborg Hallen, hvor vi har plads til 900 gæster.

Det bliver med rød løber, lækre cocktails, prisuddeling og selvfølgelig et mega Afterparty i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allerede solgt mange billetter, men der er stadig de sidste ledige billetter, hvis du ikke vil gå glip af årets fedeste fest. – Find dem lige her.

Er du stadig i tvivl om, hvad AALBORG AWARDS er, og hvorfor du skal med, har vi lavet et overblik over, hvad du kan glæde dig til:

Rød løber, fotovæg og MY SELFIE

Hvem har ikke set Oscarshowet i fjernsynet og selv drømt om at stå på den røde løber?

Det bliver selvfølgelig muligt til AALBORG AWARDS, hvor vi også har fået lavet en lækker foto-væg, som vil gøre det godt på din Instagram.

Derudover har vi allieret os med drengene fra myselfie.dk, som blæste løverne omkuld i Løvens Hule.

Derfor får du mulighed for at tage et genialt selfie med valgfrit pynt og få det sendt direkte til din smartphone.

Du får serveret en velkomstdrink lavet af helmuth, som også står for at servere lækre cocktails i løbet af aftenen:

“Vi har udvalgt de tre mest populære drinks fra vores cocktail-kort, og ikke mindst en helt særlig customized cocktail, som kun bliver serveret til AALBORG AWARDS,” fortæller medejer af helmuth, Mads Brix.

Den specielle cocktail bliver en såkaldt Graffiti-cocktail, som helmuth har stor succes med.

Som det ses på billedet, bliver den lækre cocktail nemlig prydet af et særligt udvalgt billede, som er særdeles #instaworthy.

Et eksempel på en såkaldt Graffiti-cocktail

Hvad der kommer til at være på cocktailen til AALBORG AWARDS, vil Mads dog ikke røbe endnu.

Udover den helt specielle AALBORG AWARDS COCKTAIL kan vi også glæde os til de tre mest populære cocktails; nemlig Pornstar Exotic, Grasshopper og signatur-cocktailien HELMUTH, som er helmuth’s udgave af en mojito.

ÅRETS OG BYENS BEDSTE

Hvem er Årets Restaurant? Hvem laver byens bedste burger? Hvem er Årets Café? Hvem laver de bedste cocktails?

AALBORG AWARDS er først og fremmest  en hyldest til vores elskede by, og derfor skal de mange ildsjæle i byen selvfølgelig fejres.

Efter den røde løbe med foto-væg, myselfie og en lækker velkomstdrink fra helmuth, starter prisshowet klokken 20.00 – selvfølgelig med en masse sjove indslag undervejs.

Vores dejlige læsere (dig!) har suverænt afgjort, hvem der skal ende i slutfeltet i hver kategori, og i samarbejde med vores kompetente jury, har du i sidste ende været med til at bestemme vinderne af årets AALBORG AWARDS.

Derudover har vi også fire specialpriser, som juryen voterer på: Årets Iværksætter, Årets Arbejdsplads, Årets Erhvervspris og Årets Vildeste Person.

Se de nominerede her.

Det vildeste after-party

Når prisshowet er overstået, er det for alvor tid til at feste i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allieret os med intet mindre end holdet bag “Vi elsker 90’erne”, som om nogen er vant til at starte en fest.

Dj Kongemand, som er kendt for hans arbejde som radiovært på Radio Viborg “Kongetimerne”, vil spille op til en fed fest, med gode 90’er hits i ærmet.

Men ikke nok med det.

Vi får nemlig besøg af verdensstjernen Alice Deejay, der har hittet stort med sange som “Will I Ever”, “Back in my life”, og kæmpehittet “Better Off Alone”, som har hele 54 millioner views på YouTube:

Så gør jer klar til et fedt Afterparty med god musik, lækre coctails og drinks.

Det eneste du skal medbringe er dit gode festhumør.

Ingen fest uden snasket natmad

Når prisuddelingen er overstået, er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad.

Vi har allieret os med foodtrucken over dem alle: Chuck-Wagon, som blæste os omkuld, da vi besøgte ham i januar.

Mark laver ægte hjemmelavede amerikanske burgere, som han serverer rundt omkring i hele Nordjylland. De SKAL smages, og det har du selvfølgelig mulighed for til AALBORG AWARDS.

Han får derudover selskab af en Fish&Chips Food Truck, og en klassisk pølsevogn ude foran AKKC, så der bliver noget for enhver smag, når den lille (store) sult melder sig.

Sådan ser programmet ud:

Klokken 19.00 åbner vi dørene, hvor der vil være rød løber med foto-væg (som vil gøre det godt til din instagram) og velkomstdrink.
Klokken 20.00 starter showet, hvor de mange priser bliver uddelt.
Klokken 22.30 starter det fedeste Afterparty med “Vi elsker 90’erne”
Klokken 22.30 til 01.00 er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad, fra selveste Chuck-Wagon, en Fish&Chips Food Truck og en klassisk pølsevogn.
Klokken 02.00 siger vi tak for i aften!

Igennem hele showet vil det være muligt at købe både lækre cocktails fra Helmuth og skønne drinks, øl og sodavand fra Papegøjehaven.

Hvad: AALBORG AWARDS
Hvor: Aalborg Kongres & Kultur Center
Hvornår: Lørdag d. 30. marts kl. 19-02.00

Billet-info:

Ståplads ved bord: 299 kr.
Siddeplads: 349 kr.
2 drinks, snacks under showet, indgang til Award-show og MEGA Afterparty

Book lige her

Kæmpe hæder: Aalborg-firmaet Nordlux vinder stor international pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Her på MigogAalborg har vi før skrevet om Nordlux, som er en af Skandinaviens førende udbydere af dekorativ, innovativ og funktionel belysning til hjemmet.

Du kan læse meget mere om Nordlux her.

Og nu kan den aalborgensiske virksomhed være stolte af at have vundet den prestigefyldte Red Dot Design Award, som er en af de mest anerkendte internationale designkonkurrencer i verden med over 17.000 tilmeldinger fra hele 60 forskellige lande.

Det er Nordlux’ Space B pendel og gulvlampe, designet af Bønnelycke mdd, som har vundet hver sin Red Dot Design Award 2019 i kategorien Product Design.

Det er tredje år i træk, at Nordlux’ Design For The People er blandt prismodtagerne.

Det skriver Nordlux i dag i en pressemeddelelse.

Mere end et produkt

Det er kun produkter, projekter og koncepter, som udmærker sig ved deres ekstraordinære design, som tildeles det eftertragtede kvalitetsstempel af den internationale jury, og Nordlux er naturligvis meget stolte af den store anerkendelse.

”Det er helt fantastisk at blive anerkendt for det arbejde, vi bruger al vores energi på at gøre så godt, som vi kan.

Man bliver ekstremt glad, når kompetente fagdommere bedømmer vores design, og mener det er blandt det bedste, der findes.

Den helt store tilfredsstillelse er, når netop vores design ovenikøbet bliver valgt, købt, bragt hjem og bliver en del af folks indretning og hverdag … fordi de forelskede sig netop i vores design, ” siger Henrik Bønnelycke.

”Red Dot prisen er en meget relevant og eftertragtet pris for alle virksomheder, der fokuserer på at levere både æstetisk, innovativt og funktionelt design.

Vi tror på, at design skal være tilgængeligt – vi kalder det ‘Design For The People’ og med dét, når vi ud til en stor og meget designbevidst målgruppe.

Når du køber en Space B lampe, er det ikke bare et produkt – det er et stykke internationalt kvalitetsmærket design.

Vi er beærede over, at vores design igen i år er blevet anerkendt som designobjekter i verdensklasse, ” udtaler Peter Terkelsen, adm. Direktør i Nordlux.

To produkter med mange funktioner

De to produkter har hver sin unikke funktion i hjemmet.

Space B realiserer ønsket om at skabe en yderst simpel lampe af udtryk.

Det enkle og kurante design tager en særlig drejning, med en behagelig belysningsflade, i form af tre forskellige indstillinger for temperatur- og lyst niveau.

Et illuminerende overraskelseselement som sætter nye standarder for innovativ belysning og bidrager med høj funktionsværdi.

Den skulpturelle gulvlampe kan vippes til alle sider, og stiller man den så den lyser ind mod væggen, dannes også en lysudsmykning på væggen.

Den slanke pendel tager sig godt ud over spisebordet, køkkenøen eller som et dekorativt og funktionelt indslag over skrivebordet.

De tre temperaturindstillinger sørger for, at du har optimal belysning, alt efter, hvilken situation du er i.

Den kan eksempelvis placeres over bordet, hvor familien samles til middag, hvor man kan benytte den midterste farvetemperatur på 2700 kelvin.

Hvis man ønsker en mere hyggelig og intim belysning kan man vælge den laveste farvetemperatur på 2200 kelvin.

Til morgenmaden eller når der laves lektier ved bordet, kan du med fordel benytte den sidste farvetemperatur på 3000 Kelvin, som er mere kølig – og virker opkvikkende.

Den 8. juli 2019 finder det store Red Dot Galla sted, hvor vindere får overrakt deres certifikater.

Herefter udstilles de vindende produkter på Red Dot Museum i Essen – det største museum for nutidig design.

Bygger i hele landet: Nu åbner 2E Bolig sin første mæglerbutik i Aalborg

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Midt i Aalborgs pulserende byliv åbner 2E Group sin første ejendomsmægler butik, 2E Bolig i Aalborg.

Den hvide bygning mellem Café Vi2 og Søgaards Bryghus i Doktorens gyde lige ud til C. W. Obels Plads bliver det nye hjemsted for mæglerforretningen. Her er, uanset sæson, fyldt med glade og stemningsfyldte mennesker,

Forretning ved mange af byens borgers samlingssted
“Vi åbner midt i Aalborgs byliv,” fortæller Jesper Skovsgaard, der ejer 2E Group, til MigogAalborg Bolig. –

Det er absolut ikke en overdrivelse.

Lige midt i Aalborg, hvor der i sommerhalvåret er propfyldt med mennesker der nyder noget lækkert at spise eller får slukket tørsten, eller i vinterhalvåret er omgivet af familier og børn der skøjter på skøjtebanen.

Dermed sikrer 2E Bolig sig en lokation, hvor mange af byens borgere mødes.

“Den nye forretning skal ligge et sted, hvor vi sikrer os, at der altid er mange mennesker, og altid et sted hvor byens borgere er i godt humør,” fortæller Jesper Skovsgaard

Men man kan stille sig selv spørgsmålet om, hvorfor 2E Bolig ønsker at gå i den retning, når Aalborg i allerede rummer rigtig mange ejendomsmægler-kæder og forretninger.

“Svaret er ret enkelt – vi ønsker at hjælpe vores kunder videre.

Hvis vi har en kunde, der køber en af vores nybyggede boliger, så kan vi hjælpe dem med at sælge den gamle bolig. Det spørgsmål har vi fået tit – og nu gør vi noget ved det,” fortæller Jesper Skovsgaard.

“Nu starter renoveringen i lokalet, og så håber vi på at åbne i maj,” slutter Jesper Skovsgaard.

Ejendomsmæglerbutikken skal ledes af partner ejendomsmægler John Ryborg.

Det bliver den første i rækken af flere ejendomsmæglerbutikker i Danmark. Der er allerede nu en butik også på vej i København, hvor 2E også bygger meget.

Jesper Skovsgaard ejer af 2E Group, bygger mange nye boliger i hele Danmark, og har eksempelvis, flere år i træk, også bygget bolig til TV programmet Nybyggerne på TV2, hvor der snart er finale.

Vi har også skrevet om 2E Groups nyeste ejendomsprojekt i Aalborg, One Marine Tower, som du kan læse her.