Kæmpe byggeri står færdigt: BOXIT åbner kæmpe kontorhotel i Aalborg

Skrevet af: Redaktionen
PR-foto
PR-foto

Byggeriet af den nye BOXIT i Aalborg C er færdigt, og lige nu er der stort rykind i både depotrum og Flexoffice kontorer i den markante bygning på hjørnet af Østre Allé.

“Der er tale om landes største BOXIT på 19.500 kvadratmeter, fordelt på syv etager.

På de nederste tre etager er der depotrum, på 4. og 5. etage er der kontorhotel, og på 6. og 7. etage er der nyt domicil til BOXIT og Escot Erhvervsejendomme, som vi er koncernforbundet med og også i dag deler kontor med,” fortæller BOXIT’s adm. direktør, Christian Nielsen.

64 kontorer med attraktiv beliggenhed

BOXIT-kæden er siden starten i 2003 blevet landskendt for depotrum og containere.

Mindre kendt er det, at BOXIT også står bag kontorhotel-konceptet, Flexoffice.

“Det første Flexoffice er i vores Risskov-afdeling, og det går så strygende, at vi nu også etablerer et Flexoffice her i Aalborg – endda betydeligt større end i Risskov,” forklarer direktøren.

I Aalborg er der 64 kontorer fordelt på cirka 3.000 kvadratmeter.

Flexoffice-konceptet læner sig op ad depotrums-konceptet i sin enkelhed.

Man kan leje kontorer i høj kvalitet, men til en lav pris, fordi alle de udenoms-omkostninger, der typisk er forbundet med kontorhoteller er skåret fra.

Til gengæld får man et kontor på en attraktiv adresse, i det antal og den størrelse, man har brug for, med kort opsigelsesfrist, p-pladser, adgangskontrol, fælles køkken, mødelokaler, frokoststue og toiletter – samt som noget helt unikt for Flexoffice: Mulighed for at leje et lager i samme bygning som kontorhotellet.

“Vi har udviklet en plug & play løsning, hvor man kan leje kontoret med møbler osv. – så man hurtigt er i gang til meget små penge,” fortæller Christian Nielsen.

Konceptet passer til trenden på markedet

En, der ved en masse om markedet for kontorer i Nordjylland, er Martin Brasholt Mikkelsen, der er erhvervsmægler og partner hos EDC Erhverv Poul Erik Bech i Aalborg.

“Jeg tror, at BOXIT har ramt plet med Flexoffice konceptet, fordi det afspejler den ’keep-it-simple’ trend, der er fremherskende nu.

Man ønsker flotte omgivelser, mulighed for at sparre med andre virksomheder og wow-effekt, men man har ikke behov for en masse fordyrende udenoms faciliteter, som bemandet reception osv.

At alt overflødigt er fjernet her, betyder, at prisen er fornuftig, samtidig med at man kan udvide med fx flere kontorer, depotrum i samme bygning til vareprøver eller andet, når behovet melder sig – og skalere ned igen, når behovet forsvinder.

Samtidig er beliggenheden rigtig – vi ser en tendens til, at kontorerne i den gamle bygningsmasse i Aalborg C omdannes til boliger, og at virksomhederne prioriterer lette adgangsforhold, p-pladser og moderne faciliteter,” siger Martin Brasholt Mikkelsen.

Indflytning og generationsskifte

Blandt de nye lejere i Flexoffice er Unik Administration ApS.

En lille virksomhed med tre freelance bogholdere, der tilbyder regnskabsservice til mindre og mellemstore virksomheder.

Den nu 60-årige Hanne Brandt startede firmaet i 2002, og de første 14 år blev firmaet drevet fra hjemmet i Vadum.

“Jeg ved godt, at mange nye virksomheder starter i kælderen derhjemme, men set i bakspejlet vil jeg ikke anbefale det.

Man ender let med lige at smutte på kontoret, for der jo altid en eller anden deadline, og har man lovet noget, så skal det selvfølgelig laves.

Det går ikke i længden. Lige pludselig siger kroppen fra, og så er det for sent.

Det skete for mig for tre år siden, og jeg er derfor tvungen til at drosle ned,” siger Hanne.

Unik Administration får kontor på 4. sal i Flexoffice.

“Samtidig med at vi flytter ind, gennemgår vi faktisk et generationsskifte, hvor jeg overlader firmaet til min datter, Camilla Brandt Cortsen og vores medarbejder, Mary Ann Bech.

Vi har valgt et kontor mod nord, så vi kan nyde udsigten over byen og have en god arbejdstemperatur, både sommer og vinter.

Samtidig er det en fordel for os, at der er depotrum i etagerne under – så vi har lejet et til vores arkiv, som vi dermed får nem adgang til,” siger Hanne.

En central og diskret adresse

Lund HR får til huse på Flexoffice’s 4. sal.

Indehaver, Flemming Lund, har valgt et 28 kvadratmeter stort kontor med plads til et mødebord, hvor han kan holde jobsamtaler – han lever nemlig af at rekruttere ledere og specialister til virksomheder over hele landet.

“Jeg etablerede Lund HR for to år siden, og det er gået over forventningerne, og jeg har travlt.

Ansøgerne kommer fra hele landet, og derfor er det afgørende for mig, at jeg har et kontor, der ligger tæt på motorvejen, har p-plads og er let at finde, så jeg ikke risikerer, at folk bliver forsinkede og dermed ødelægger tidsplanen for jobinterviews.

Det er også superfint, at man som ansøger kan ankomme diskret hertil – man går ind i elevatoren i lobbyen og kan næsten gå direkte fra elevatoren ind på mit kontor, uden at flashe at man går til jobinterview,” siger Flemming.

På kurs mod vild titel: Rare Wine fører afstemning i verdens største vinkonkurrence

Skrevet af: Michael Qureshi
Rasmus Nielsen (tv) og Anders Børsen har godt gang i Rare Wine forretningen
Rasmus Nielsen (tv) og Anders Børsen har godt gang i Rare Wine forretningen

Ligger verdens bedste vinhandel i Vester Hassing 10 minutters kørsel fra Aalborg?

Det kan meget vel være en realitet i slutningen af denne måned.

Her lukker afstemningen på et af verdens førende vin-medier Tastingbook, der har skabt verdens største vinkonkurrence.

I direkte konkurrence mod 120.000 vinhandlere på verdensplan fører Rare Wine nemlig afstemningen om at blive kåret til verdens bedste vinhandel.

Og det er ikke nok bare at have gode venner af huset for at opnå den placering. Det kræver rent faktisk større opbakning internationalt for at hente de stemmer.

 

Kårer hvert år verdens bedste vin

Den verdensomspændende vinapp skabt af danskere Vivino er også med helt fremme i kapløbet.

Du kan faktisk bidrage med at sikre Rare Wine den fornemme titel, for alle kan give en stemme med.

Du kan stemme her

Tastingbook kårer også hvert år verdens bedste vin, hvor de tror på, at bedømmelsen fra mere end 10.000 forbrugere tæller mere end en lille skare af professionelle vineksperter.

Glade for at gøre sig bemærket

Hos Rare Wine følger man spændt med i kapløbet.

“Vi er glade og stolte af, at vi har gjort os så meget bemærket ude i verden, og at vi er havnet i toppen blandt de absolut bedste vinhandlere.

Vores primære fokus er at drive en sund forretning og skabe værdi for vores kunder, uanset om det er de professionelle vinhandlere eller private investorer.

Men byder lejligheden sig til at hente et nyt trofæ hjem til trofæhylden, tager vi da også det med,” siger Anders Børsen, direktør i Rare Wine Invest med et glimt i øjet til MigogAalborg.

Har skabt en attraktiv arbejdsplads

Han suppleres af partner og direktør i moderselskabet Rare Wine, Rasmus Nielsen;

“Jeg forudser ikke, at denne konkurrence kommer til at flytte forretningen.

Men det er en fornøjelse, hvis vi kan bidrage med at sætte Nordjylland på verdenskortet.

Samtidig håber vi, at opmærksomheden, og det faktum at vi kan være med blandt de absolut bedste, gør, at endnu flere i fremtiden vil få øjnene op for hvor attraktiv en arbejdsplads Rare Wine er.”

Vi har her på MigogAalborg tidligere skrevet om Rare Wine med adresse her i Aalborg Kommune.

Virksomheden vokser hele tiden og skal have flere nye medarbejdere her i 2020.

Men økonomien følger i den grad med væksten.

Omsætning på 413 mio. kr.

Rare Wine, Rare Wine Invest og Dansk Toldoplag, hvor investorer momsfrit kan opbevare deres kostbare flasker, præsenterede således i slutningen af 2019 et rekordregnskab.

De tre selskaber er samlet under Rare Wine Holding (RWH ApS), og samlet set nåede koncernen en årsomsætning på 413 millioner kroner og en bundlinje på 27,4 millioner kroner før skat.

Dermed har selskaberne formået at løfte omsætningen med hele 68 procent og bundlinjen med næsten 155 procent.

“Vi forvalter meget store investeringsporteføljer og håndterer hver dag nogle af verdens mest kostbare flasker, og i det lys giver det for os god mening med en ansvarlig vækstplan.

Vi ser ikke nogen tegn på stagnation, og derfor går vi næste år efter en omsætning på 600 mio. kroner, og om tre år omsætter vi for en milliard kroner,” forklarer Anders Børsen, der sammen med partneren Rasmus Nielsen tegner de tre selskaber.

Spar 20% på alle parfumer: Magasin holder stort duftevent på fredag

Skrevet af: Michael Qureshi

Magasin har netop lanceret et nyt koncept, som giver mulighed for at få personlige råd og vejledning af en duftekspert til at vælge den helt rigtige parfume.

Magasin inviterer derfor aalborgenserne indenfor til duftinspiration og 20 procent på alle parfumer den 24. januar.

Nu er det nemlig muligt at få hjælp til at vælge den helt rigtige duft til forskellige anledninger.

Magasin har inden for det seneste år uddannet en række dufteksperter, der kan hjælpe aalborgenserne med at få skræddersyet en personlig duftgarderobe.

Udviklet af svensk duftekspert

Magasins nye duftkoncept er udviklet af den svenske duftekspert Linda Landenberg, hvor omdrejningspunktet ikke er de forskellige brands, men derimod kundens personlighed, behov og ønsker.

“Konceptet sætter kundens personlighed hundrede procent i fokus.

Derudover er det et unikt koncept, netop fordi duftgarderoben skræddersyes.

At fokusere og highlighte kundens egne ønsker er det, jeg er med til at hjælpe med, når jeg finder en duftgarderobe til kunden,” fortæller Ida Marie Møller, der er duftekspert i Magasin Aalborg.

Duft til enhver lejlighed

Ida Marie Møller vil gerne hjælpe kunderne til at tænke i nye baner, så man ikke nødvendigvis bruger den samme parfume hele livet.

“De fleste af os har en tøjgarderobe fyldt med forskellige muligheder, og derfor giver det også rigtig god mening at supplere med den helt rette duft til enhver lejlighed.

Der er nemlig stor forskel på, hvad du gerne vil signalere på jobbet, på ferier og til fester, for rent faktisk siger vores duft meget om vores personlighed, og det hjælper vi med at understøtte på bedst mulig vis med den rette parfume,” fortæller Ida Marie Møller, hvis interesse for dufte ikke kommer fra fremmede.

Mød Magasins duftekspert på fredag

Hendes bedstemor var nemlig i sin tid med til at åbne Magasin i Aalborg, hvor hun i mange år arbejdede i parfumeriet, og senere valgte Ida Marie Møllers mor også at uddanne sig i Magasins parfumeri.

Magasins personlige dufteksperter er uddannede i konkrete spørgeteknikker, hvor de blandt andet spørger ind til farvetiltrækning, favoritblomster og meget mere, som gør dem i stand til at finde det ultimative match.

Fredag den 24. januar kl. 15-18 inviterer Magasin indenfor til et duftevent, hvor Ida Marie Møller fortæller nærmere om det nye koncept og tilbyder quick-konsultationer.

Der vil blive serveret lidt godt til ganen, og så er det muligt at spare 20 procent på dufte hele weekenden.

Magasins duftkonsultationer er gratis og kan bookes på Magasin.dk eller ved at henvende sig i parfumeafdelingen i Magasin Aalborg.

Hvad: Duftevent med 20 % på alle parfumer
Hvor: Magasin Aalborg
Hvornår: Fredag d. 24. januar og 20% hele weekenden

Byg drømmehuset: Kom til Sims 4-event i Utzon Center

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
The Sims 4 City Living skærmbillede
The Sims 4 City Living skærmbillede

Er du én af dem, der har viet dit hjerte til computerspillet The Sims, så har vi fundet et arrangement, der er lige noget for dig.

Uanset hvilken spiller, du er (motherlode-typen, der murer din sims inde, er utro med hele nabolaget, måske bliver lesbisk og lader huset brænde ned …

… eller den mere seriøse type, der kan bruge oceaner af tid på at udvælge det rette tapet, er kreativ med arkitekturen, og ikke kunne finde på at bruge snydekoder), så er der plads til dig på Utzon’s kommende workshop.

… Det anbefales dog nok, at du for engang skyld ligger dine sadistiske lyster lidt til side og i stedet fokuserer på at skabe nogle smukke rammer for din sims.

Så må resten lige vente til senere …

Fremstil drømmehuset

Til workshoppen, der finder sted lørdag d. 15. februar fra 10-16, får du nemlig især mulighed for at lære en masse om spillets byggefunktioner, og hvordan du bruger arkitektonisk design, når du skal fremstille drømmehuset.

Du lærer også at tænke som en ægte arkitekt, når du skal designe din bygning. Hvordan du placerer rummene i forhold til hinanden, og hvordan placeringen påvirker beboernes liv.

Hvem ved – måske gemmer der sig en vaskeægte Jørn Utzon indeni dig, der bare venter på at bryde ud?

Workshoppen har otte Utzon-laptops, som to personer deles om – du er også velkommen til at medbringe din egen.

Fra kl. 10-12.30 er der Sims Build Mode for begyndere, hvor du helt grundlæggende lærer at bygge i Sims 4. For eksempel hvordan du bruger musen, hvad de forskellige ikoner betyder osv.

(Køb billet her)

Fra kl. 13.30-16.00 er der Sims 4 Build Mode for øvede, hvor holdet skaber byggedesigns i fællesskab.

Her starter man med at tegne skitser og plantegninger, hvor vi møder fagbegreber fra arkitekturens verden, og bliver introduceret til materialer og redskaber.

Her skal du også tænke på, hvem der skal bo i din bygning. Du skal tænke på deres behov. Du skal også se på stedet, hvor du gerne vil bygge, og om det er et villakvarter eller en storby, hvor du skal tage hensyn til for eksempel trafikerede veje og byens bedste udsigt.

(Køb billet her)

Hvad: Sims 4 workshop
Hvor: Utzon Center, Slotspladsen 4
Hvornår: 15. februar, 10.00 – 13.00 og 13.00 – 16.00