Jordbærlikør fra Aalborg er et kæmpe hit i sommervarmen

Skrevet af: Michael Qureshi

Internationalt design, økologi og lokale råvarer skal gøre det nye nordjyske likørbrand Queens Of Denmark verdenskendt.

Flere danske top-cocktailbarer foretrækker allerede det nye danske produkt forud de mere etablerede internationale brands.

“De danske mikroproducenter har bevist sit værd indenfor whisky, gin og rom men vi mangler at se en virkelig lækker likørserie.”

Sådan siger Titte Skotlander Hansen, der står bag det nye likørbrand Queens Of Denmark. I første omgang til danske butikker, men der er allerede forhandling med importører i England, Tyskland, Frankrig, Italien og USA.

“Vi har fra starten ville lave et produkt der smager som du har lavet det selv, er til at betale og samtidigt skalerbart til hele verden,” siger Titte.

Det er også samme virksomhed, der står bag Herbie Gin, som for nylig sendte en lyserød gin på gaden, som skal udfordre rosé. Læs om det her

Allerede en succes hos cocktailbarerne

Likør er en fast del af sortimentet på alle cocktailbarer i hele verden, og det nye danske likørbrand ser ud til at have ramt et hul i markedet. På cocktailbaren Pustervig i Aarhus bruger man fx Queens Of Denmarks Økologiske Jordbærlikør.

“Jordbærlikørens sødme, friskhed og frugtighed er interessant for cocktailbartendere, da den nemt kan indgå i et utal af cocktails og så fungerer den ligeledes fantastisk rent i glasset, sammen med mousserende vin eller med tonic,” siger Jeppe Wadsholt fra Pustervig, hvis menukort primært består af danske produkter.

Også hos Claus Meyers Almanak i København har man kastet sig over Queens Of Denmarks likører, der er at finde på menukortet som blandt andet en moderne dansk negroni.

På det nye spillested Hotel Cecil i København, kan man også nyde en Jordbær Russian med Queens Jordbærlikør, dansk vodka og sødmælk – en dansk version af den klassiske White Russian.

Retro sælger

Likøruniverset er bygget op i den pinup-stil som prægede 50’erne og det er der en grund til, mener Titte:

“Det er en stil, der tiltaler både mænd og kvinder i alle aldre, og ting skal ikke bare smage godt men også se godt ud, når det står på hylden derhjemme,” siger hun.

Queens Of Denmarks Økologiske jordbærlikør koster kr. 199,- for en flaske med 70 cl og er i Aalborg at finde hos bl.a. Salling Super, hvor man gratis kan prøvesmage den og hvor der er fokus på jordbær hele ugen. Derudover kan den også prøvesmages i Mums i Gug.

Så skal der stemmes: Her er finalisterne til AALBORG AWARDS 2019

Skrevet af: Redaktionen

Så er vi klar til at løfte sløret for, hvem der er kommet igennem nåleøjet og er blandt finalisterne til årets AALBORG AWARDS.

Over 18.000 har stemt i den indledende nomineringsrunde, og det har været ekstremt tæt i langt de fleste kategorier.

I år har vi valgt at tage 6 finalister med i hver kategori til AALBORG AWARDS, der afholdes lørdag d. 30. marts i Aalborg Kongres & Kultur Center.

Det bliver en af årets fedeste fester, og det er Vi Elsker 90’erne, der står for et Mega Afterparty. Se her hvilket kæmpe internationalt 90’er navn, der spiller til afterparty.

Du kan selv komme med til den store fest – der kan vælges mellem både siddepladser- og ståpladser. Der er drinks, show og afterparty inkluderet i billetten. Se billetterne her

Men du skal igen hjælpe med at stemme. For læsernes stemme har også en betydning for finalisterne.

Her voterer juryen med en stemme hver, og så tæller læsernes stemme i den her nye afstemning (den starter i bunden af artiklen) også med 1 stemme.

Juryen i år består af;

Gastromand v. Mads Schytte og Anders Damm Christensen
Peter Christian Jensen, direktør Ruths Hotel
Mark Bering, direktør Himmerland Golf & Spa Resort
Tina Mikkelsen, store manager, Magasin Aalborg
Michael Qureshi, redaktør MigogAalborg
Læsernes stemme

Vi har lavet en side om AALBORG AWARDS, hvor du kan læse mere om showet og se vores mange fantastiske sponsorer her

Ellers så er det bare om at stemme, så vi kan få afgjort, hvem der er Byens Bedste i de forskellige kategorier.

powered by Typeform

Stort cadeau: Aalborg Teaters forestilling opføres i Tyskland

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Der er stor jubel på Aalborg Teater i øjeblikket.

I efteråret 2017 fik Aftenlandet premiere på Lille Scene, og forestillingen opnåede på kort tid stor anerkendelse i Danmark.

Aftenlandet kredser om den aktuelle samfundsdebat vedrørende flygtninge, Europas fremtid, og hvor EU er på vej hen.

Forestillingen blev især omtalt, fordi alle statisterne også er asylansøgere fra nordjyske asylcentre uden for teaterscenen.

Men nu har selve forestillingen også bevæget sig udover Danmarks grænser.

I år kan stykket – i en oversat udgave – nemlig også opleves i Tyskland – og allerede d. 20. marts får det aktuelle værk premiere i München og i 2020 følger endnu et tysk teater efter.

Prisvindende og aktuelt

På trods af det store cadeau fra udlandet, så er det bestemt ikke første gang, at forestillingen har fået store roser med på vejen.

I 2018 modtog forestillingens mor og én af de mest markante stemmer i dansk teater, Julie Maj Jakobsen, en Reumertpris som Årets Dramatiker for netop Aftenlandet.

Tue Bering iscenesatte stykket og løb i den forbindelse også med prisen som Årets Instruktør.

Forestillingen fik 5.3 stjerner i gennemsnit fra publikummet og høstede selvfølgelig også topkarakterer fra anmelderne.

Aalborg Teater genopsætter forestillingen

Nåede du ikke at opleve Aftenlandet, da de spillede i Aalborg? Og synes du, der er lidt langt til Tyskland?

Så er der også gode nyheder.

Fra 16. til 25. maj 2010 genopsætter teateret nemlig forestillingen på Lille Scene, hvor det igen bliver muligt at overvære dagens konfliktfyldte Europa på tætteste hold.

Du kan købe billetter til forestillingen her.

Kæmpe scoop: MØ vender tilbage til Nibe Festival

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Efter flere års fravær vender den karakteristiske, vokale lyd, vi kender fra verdensstjerne MØ, endelig tilbage til Nibe Festival.

MØ gæstede ellers både Nibe i gennembrudsåret og året efter igen … men siden har festivalen knoklet intensivt for at lokke hende tilbage til Skalskoven.

… og i år er det endelig lykkes!

”MØ er som sagt på ingen måde en artist, som har overrendt de danske festivaler og spillesteder de seneste år.

Derfor er det selvfølgelig en kæmpe sejr og en meget stor glæde for os, at Nibe-publikummet nu skal feteres med fantastiske MØ,” udtaler festivalleder Peter Møller Madsen.

Gigantisk verdensstjerne vender hjem

Siden sit internationale gennembrud har hele verden nemlig været legeplads for MØ, også kendt som Karen Marie Aagaard Ørsted Andersen, hvilket har efterladt et utålmodigt undertryk på de danske scener.

Hun har på ganske kort tid formået at skabe sig en kæmpe musikkarriere, og kan blandt andet skrive samarbejder med Justin Bieber og Major Lazer på sit musikalske CV.

Den fynske pige har altså sat dybe aftryk på den internationale scene – men til sommer vender hun atter tilbage: klar til at få trætoppene til at vibrere med tonsvis af hits!

Lige fra numrene ”Pilgrim”, ”Maiden” og ”Waste Of Time” fra opstarten over MØ-klassikere som ”Don’t Wanna Dance”, ”Kamikaze”, ”Final Song”, ”Nights With You” og ny-hittet ”Blur” til gigantiske, internationale hits som ”Lean On” med Major Lazer & DJ Snake og ”Cold Water” med Major Lazer & Justin Bieber.

Eneste koncert udenfor Sjælland

Onsdag d. 3. juli bliver det MØ’s tur til at shine på Store Scene – og så bliver denne koncert desuden sommerens eneste udenfor Sjælland, hvor MØ også er blandt Roskilde Festivals hovednavne.

Udover MØ kan årets festivalgæster (indtil videre) se frem til: Nephew, Nik & Jay, Suspekt, The Minds Of 99, Gnags, Benal, Christopher, Queen Machine, SAVEUS, Clara, Folkeklubben, Ude Af Kontrol, Fool og Rasmus Bjerg – John.

OBS! Mandag d. 4. marts kl. 10 stiger prisen på både partout- og dagsbilletter på www.nibefestival.dk.

Husk derfor at sikre dig din billet … asap!

Sagde op som jurist: Nu sender Matti folk på drømmerejser med Rejselyst

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I vores nye portrætserie i 2019 går MigogAalborg tæt på iværksættere, der enten driver virksomhed i Aalborg eller er fra Aalborg og omegn.

At rejse er at leve.

Et udsagn, som de fleste nok kan nikke genkendende til.

Men hvad sker der, hvis man vender det om, og det at rejse også bliver ens levevej?

Det er netop, hvad Matti Saastamoinen Binderup fra Aalborg har gjort.

Matti har altid rejst meget, og i 2010 tog han afsted på en jordomrejse, der for alvor satte skub i rejselysten.

Drevet af rejselyst

I 2016 blev Matti færdiguddannet som jurist og har siden arbejdet fuldtid på et advokatkontor – indtil for nylig.

Ved årsskiftet valgte Matti at opsige sit job ved advokatfirmaet og i stedet gå all-in på Rejselyst.

Undervejs på jurastudiet og senere sideløbende med sit job som advokatfuldmægtig greb han også enhver mulighed for at rejse.

Mattis rejse-CV spænder lige fra eksotiske øgrupper som Maldiverne og Seychellerne til roadtrip gennem Kirgisistan og Kazakhstan, og drømmen om eget rejsebureau opstod for alvor i 2016.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Magic Maldives 🔮🐚 #rejselystdk

Et opslag delt af Rejselyst (@rejselystdk) den

”Oprindeligt startede idéen på Maldiverne, hvor vi boede på et lille familiedrevet guest house med seks værelser.

Vi var på daværende tidspunkt de første danskere på i deres guest house, og ejerne gjorde oplevelsen til noget helt særligt.” fortæller Matti.

“Da vi kom hjem, spurgte rigtig mange ind til vores rejse og bad mig om hjælp til at prøve noget lignende; så jeg tænkte, at når vi selv var så begejstrede og endda var de første danskere, så måtte der være grundlag for at give den samme gode oplevelse videre til andre.”

Herefter startede Matti et samarbejde med det specifikke guest house på den lille ø på Maldiverne – og sådan begyndte eventyret med Rejselyst.

Steder med personlighed

Konceptet er blevet taget godt imod, og Maldiverne er stadig det bedst sælgende rejsemål, men i dag tilbyder Matti via Rejselyst seks forskellige destinationer: Indien, Maldiverne, Oman, Seychellerne, Sri Lanka og Tyrkiet.

Samtidig afslører han, at Thailand og andre lande i Asien vil blive udbudt som nye rejsemål i løbet af 2019.

Alle stederne er besøgt og håndplukket af ham selv, og de er hverken udvalgt efter, hvem der har den bedste all-inclusive eller aircondition på værelserne.

Tværtimod.

“Vores rejser er udvalgt efter, at kunderne skal have én på opleveren – og så skal det være personligt og skræddersyet til den enkelte.

Der findes så mange alternativer til de traditionelle charterrejsemål, og jeg vil gerne give vores kunder nogle af de samme unikke rejseoplevelser, som jeg gennem tiden selv har fået ved at søge væk fra de mest betrådte stier” forklarer Matti.

Med på hele rejsen

Modsat de typiske charterferier, hvor alt er forudbestemt, så er Rejselysts primære mål, at rejsen skal skræddersys personligt til lige præcis dem, der skal på den.

“Hvis du klikker dig ind på vores hjemmeside, så møder du ikke en søgemaskine. Vi har heller ingen hyldevarer eller afbudsrejser, og vores kunder bliver ikke bare et tilfældigt nummer i et register.

Kunderne skal have det maksimale ud af rejsen, så vi bruger meget tid på at lytte til deres ønsker og forventninger, så vi har de bedste forudsætninger for at planlægge lige netop den rejse, som de ønsker” siger Matti.

”Du kan altid ringe og komme i kontakt med os, hvis du har spørgsmål – både før, under og efter rejsen. Vi er med hele vejen.”

Rejser til alle budgetter

Og så kommer det store, nordjyske spørgsmål; Hvad koster det?!

”Vi spænder ret bredt prismæssigt, og vores rejser starter typisk omkring 9.000 – 12.000 kr. pr. person. Vi sender eksempelvis mange til Maldiverne for omkring 12.000 kr. pr. person, mens andre booker en luksusrejse til 50.000 kr. pr. person,” siger han.

“Det er ikke vores ambition at kunne levere de billigste rejser i branchen, men derimod at kunne levere de bedste rejser, hvor den gode oplevelse og personlige service til vores kunder er i fokus”, forklarer han og supplerer:

”Når det så er sagt, så har vi indgået eksklusive aftaler med vores samarbejdspartnere, som vores kunder kan drage fordel af, og vi sikrer os, at der altid er sammenhæng mellem pris og kvalitet”, siger han.

Tester selv stederne

Rejselyst bureauet går ikke på kompromis med kvaliteten og besøger derfor altid selv rejsemålene, før de bliver udbudt.

”Vi møder vores samarbejdspartnere personligt og kigger dem i øjnene, bor på hotellerne og tester udflugterne, og vi fravælger naturligvis også nogle i processen.

Målet er ikke at udbyde 50 forskellige rejsemål, men snarere få, som vi kender til fingerspidserne, så vi kan give vores kunder noget helt specielt, de aldrig nogensinde glemmer.”

Du kan se mere til Rejselyst’ destinationer her