Johnni Gade vækker Nordjylland med et grin: Nu griner hele Danmark af ham på Youtube

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

”Jeg er sgu meget kedelig.”

Sådan lød det overraskende fra Johnni Gade, da MigogAalborg mødte ham i skyggen af bøgetræerne under årets Nibe Festival.

Johnni har i en årrække været kendt som radiovært på Radio ANR’s program ”Morgenkøterne”, hvor han sammen med kollegaen Kirstine Richter vækker Nordjylland med et grin. Ofte i form af en freestyle rap eller en kæk bemærkning.

Det sidste år har han dog også gjort sig bemærket på andre kanaler, hvor der er bred enighed om, at det langt fra er en kedelig mand, vi har med at gøre.

En kendt stemme – og ansigt

Som radiovært er Johnni efterhånden trænet i at være rapkæftet – på den gode måde. Dette mærker man også, når man møder ham uden for studiet.

Johnni er ikke bange for at tage lidt pis på det hele. Hverken når det drejer sig om sig selv eller andre.

Og netop denne egenskab har nu også bragt ham en situation, hvor det er slut med at være et anonymt ansigt i et radiostudie.

Sidste år sprang Johnni nemlig ud i et youtube-eventyr, som i dag gør at flere og flere vender sig om efter ham.

Johnni er ikke længere bare en kendt stemme i Nordjylland, men er også blevet et kendt ansigt i hele Danmark.

Noget rædderligt lort

Ambitionen om at blive youtuber er langt fra noget, som Johnni er ene om. Nettet boomer med videoer fra dedikerede online-personligheder, der deler løst og fast om alt mellem himmel og jord.

Det afskrækkede dog ikke Johnni fra selvsikkert at begive sig ind i youtube-junglen.

”Det hele startede egentlig bare med, at jeg så nogle youtube-kanaler, som jeg syntes, var meget sjove. Og så tænkte jeg: Det kan jeg gøre bedre!

Det prøvede jeg så – og det kunne jeg ikke. Det var noget rædderligt lort af et produkt, jeg lavede til at starte med.” fortæller Johnni med et grin, og fortsætter opmuntrende:

”Men ligesom med alt andet: Jo mere man øver sig, jo bedre, bliver det. Jeg begyndte at gøre mere ud af at redigere og producere videoerne – og så begyndte folk jo pludselig også at se dem.”

Pokemon Go og Fie Laursen

For Johnni var det ret oplagt, hvad hans kanal skulle drives af: Humor.

Og med dét i baghovedet udgav Johnni sidste år et youtube-track med titlen ”Fanget dem alle”, der tog udgangspunkt i sommerens helt store dille: Pokemon Go.

Et år efter har tracket rundet 730.000 visninger på Youtube.

Sidenhen har Johnni dog primært suget inspiration til sine videoer ud fra Youtube selv.

”Min kanal afspejler min opfattelse af, hvordan Youtube ser ud sådan metaagtigt. Jeg kigger på andre kanaler, og så laver jeg lidt grin med nogle af dem.”

Det var også sådan, at den kontroversielle blogger og youtuber Fie Laursen kom ind i billedet.

At “disse” med et glimt i øjet

Fie Laursen havde i forvejen været offer for Johnnis ironiske videoer op til flere gange, men det afholdt hende ikke fra at opfordre ham til at lave et såkaldt ”diss-track” af hende. Og det gjorde Johnni gerne.

Med linjer som ”Den pige stinker som en fiskekutter, når hun slår sine klamme f#sseprutter” rappet med Johnnis nordjyske accent, kunne man måske frygte, at han havde overtrådt grænsen for, hvad Fie Laursen (og andre) ville synes, var sjovt.

Men sådan blev det ikke.

Diss-tracket er på kun en måned blevet Johnnis hidtil mest sete video med over 1 million visninger og 1600 kommentarer.

Igen lykkedes det altså Johnni at høste opmærksom på andre youtubers’ bekostning. Men Johnni slår også fast, at det aldrig er hans mening at udstille nogen, imod deres vilje.

“Fie Laursen havde jo selv opfordret mig til at lave videoen, og hun delte den også glædeligt videre. Det hele er jo ironisk og lavet med et glimt i øjet. De fleste, jeg “disser” har jeg også snakket med inden.

Mange prikker også tilbage til mig, og synes, det er sjovt. Det er også den tone, jeg gerne vil holde på min kanal.” afslutter Johnni, som sideløbende med hans job som radiovært fortsat har planer om at få folk til at grine på Youtube.

Se hvordan det gik, da Johnni udfordrede ANR-kollegaen Kirstine i et spil Counter Strike👇🏼

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.