For dig, der har mistet et barn: Aalborg-kirke inviterer til særlig Allehelgengudstjeneste

At miste et barn er en sorg, der er svær at beskrive og næsten umulig at bære alene.
Forældre, der står i denne situation, kan opleve en krise og et savn, som virker uendeligt, og hvor det kan være svært at tro, at nogen andre har oplevet noget tilsvarende.
For at støtte forældre i sorg tilbydes nu to initiativer til forældre i hele Nord- og Nordvestjylland, som har mistet et barn, hvor man kan mødes med andre i samme situation, dele oplevelser og finde tryghed i fællesskab.
Allehelgengudstjeneste for dig, der har mistet et barn
I Gug Kirke afholdes en særlig allehelgengudstjeneste søndag den 2. november kl. 14.00.
Her oplæses navne på de børn, som vi har mistet i årenes løb.
Dørene åbner 20 minutter før gudstjenesten, hvor der i en stille, musikalsk ramme er mulighed for at tænde lys for barnet.
Gudstjenesten gennemføres af hospitalspræst Majbritt Grund Kristensen og musikterapeut Stephan Skov, som begge arbejder til daglig på Aalborg Universitetshospital.
Efter gudstjenesten inviteres deltagerne til kaffe i sognesalen, hvor man kan dele erfaringer og være sammen med andre forældre, der kender til den samme sorg.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Sorggruppe for forældre, der har mistet et barn
Et andet initiativ igangsættes for at støtte forældre på længere sigt.
Sygehuspræsterne Karen Søe Pedersen og Majbritt Grund Kristensen samarbejder med sognepræst Pia Kirkegaard om et sorggruppeforløb for forældre, der har mistet et barn.
Gruppen mødes seks gange og giver deltagerne mulighed for at tale ud, lytte og møde andre, der har stået i den samme situation.
Formålet er ikke at fjerne sorgen – den vil altid være der – men at skabe et rum, hvor man kan begynde at lære at leve med savnet, og hvor man opdager, at man ikke står alene med sine følelser.
“Sorg tager tid og er et hårdt arbejde. Vi sørger ikke ens, og der findes ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på,” skriver arrangørerne.
Forløbet er et sted, hvor man både kan være til og tale, og hvor man mødes med andre, der forstår smerten og savnet efter et mistet barn.
Sorggruppen finder sted cirka en gang om måneden i Vejgaard kirkes sognehus på Vejgaard Kirkevej 11, 9000 Aalborg.
Tilbuddet dækker hele Nordjylland, og tilmelding sker via sognepræst Karen Søe Pedersen på telefon eller mail.
At miste et barn er en sorg, der er svær at beskrive og næsten umulig at bære alene.
Forældre, der står i denne situation, kan opleve en krise og et savn, som virker uendeligt, og hvor det kan være svært at tro, at nogen andre har oplevet noget tilsvarende.
For at støtte forældre i sorg tilbydes nu to initiativer til forældre i hele Nord- og Nordvestjylland, som har mistet et barn, hvor man kan mødes med andre i samme situation, dele oplevelser og finde tryghed i fællesskab.
Allehelgengudstjeneste for dig, der har mistet et barn
I Gug Kirke afholdes en særlig allehelgengudstjeneste søndag den 2. november kl. 14.00.
Her oplæses navne på de børn, som vi har mistet i årenes løb.
Dørene åbner 20 minutter før gudstjenesten, hvor der i en stille, musikalsk ramme er mulighed for at tænde lys for barnet.
Gudstjenesten gennemføres af hospitalspræst Majbritt Grund Kristensen og musikterapeut Stephan Skov, som begge arbejder til daglig på Aalborg Universitetshospital.
Efter gudstjenesten inviteres deltagerne til kaffe i sognesalen, hvor man kan dele erfaringer og være sammen med andre forældre, der kender til den samme sorg.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Sorggruppe for forældre, der har mistet et barn
Et andet initiativ igangsættes for at støtte forældre på længere sigt.
Sygehuspræsterne Karen Søe Pedersen og Majbritt Grund Kristensen samarbejder med sognepræst Pia Kirkegaard om et sorggruppeforløb for forældre, der har mistet et barn.
Gruppen mødes seks gange og giver deltagerne mulighed for at tale ud, lytte og møde andre, der har stået i den samme situation.
Formålet er ikke at fjerne sorgen – den vil altid være der – men at skabe et rum, hvor man kan begynde at lære at leve med savnet, og hvor man opdager, at man ikke står alene med sine følelser.
“Sorg tager tid og er et hårdt arbejde. Vi sørger ikke ens, og der findes ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på,” skriver arrangørerne.
Forløbet er et sted, hvor man både kan være til og tale, og hvor man mødes med andre, der forstår smerten og savnet efter et mistet barn.
Sorggruppen finder sted cirka en gang om måneden i Vejgaard kirkes sognehus på Vejgaard Kirkevej 11, 9000 Aalborg.
Tilbuddet dækker hele Nordjylland, og tilmelding sker via sognepræst Karen Søe Pedersen på telefon eller mail.
At miste et barn er en sorg, der er svær at beskrive og næsten umulig at bære alene.
Forældre, der står i denne situation, kan opleve en krise og et savn, som virker uendeligt, og hvor det kan være svært at tro, at nogen andre har oplevet noget tilsvarende.
For at støtte forældre i sorg tilbydes nu to initiativer til forældre i hele Nord- og Nordvestjylland, som har mistet et barn, hvor man kan mødes med andre i samme situation, dele oplevelser og finde tryghed i fællesskab.
Allehelgengudstjeneste for dig, der har mistet et barn
I Gug Kirke afholdes en særlig allehelgengudstjeneste søndag den 2. november kl. 14.00.
Her oplæses navne på de børn, som vi har mistet i årenes løb.
Dørene åbner 20 minutter før gudstjenesten, hvor der i en stille, musikalsk ramme er mulighed for at tænde lys for barnet.
Gudstjenesten gennemføres af hospitalspræst Majbritt Grund Kristensen og musikterapeut Stephan Skov, som begge arbejder til daglig på Aalborg Universitetshospital.
Efter gudstjenesten inviteres deltagerne til kaffe i sognesalen, hvor man kan dele erfaringer og være sammen med andre forældre, der kender til den samme sorg.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Sorggruppe for forældre, der har mistet et barn
Et andet initiativ igangsættes for at støtte forældre på længere sigt.
Sygehuspræsterne Karen Søe Pedersen og Majbritt Grund Kristensen samarbejder med sognepræst Pia Kirkegaard om et sorggruppeforløb for forældre, der har mistet et barn.
Gruppen mødes seks gange og giver deltagerne mulighed for at tale ud, lytte og møde andre, der har stået i den samme situation.
Formålet er ikke at fjerne sorgen – den vil altid være der – men at skabe et rum, hvor man kan begynde at lære at leve med savnet, og hvor man opdager, at man ikke står alene med sine følelser.
“Sorg tager tid og er et hårdt arbejde. Vi sørger ikke ens, og der findes ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på,” skriver arrangørerne.
Forløbet er et sted, hvor man både kan være til og tale, og hvor man mødes med andre, der forstår smerten og savnet efter et mistet barn.
Sorggruppen finder sted cirka en gang om måneden i Vejgaard kirkes sognehus på Vejgaard Kirkevej 11, 9000 Aalborg.
Tilbuddet dækker hele Nordjylland, og tilmelding sker via sognepræst Karen Søe Pedersen på telefon eller mail.
At miste et barn er en sorg, der er svær at beskrive og næsten umulig at bære alene.
Forældre, der står i denne situation, kan opleve en krise og et savn, som virker uendeligt, og hvor det kan være svært at tro, at nogen andre har oplevet noget tilsvarende.
For at støtte forældre i sorg tilbydes nu to initiativer til forældre i hele Nord- og Nordvestjylland, som har mistet et barn, hvor man kan mødes med andre i samme situation, dele oplevelser og finde tryghed i fællesskab.
Allehelgengudstjeneste for dig, der har mistet et barn
I Gug Kirke afholdes en særlig allehelgengudstjeneste søndag den 2. november kl. 14.00.
Her oplæses navne på de børn, som vi har mistet i årenes løb.
Dørene åbner 20 minutter før gudstjenesten, hvor der i en stille, musikalsk ramme er mulighed for at tænde lys for barnet.
Gudstjenesten gennemføres af hospitalspræst Majbritt Grund Kristensen og musikterapeut Stephan Skov, som begge arbejder til daglig på Aalborg Universitetshospital.
Efter gudstjenesten inviteres deltagerne til kaffe i sognesalen, hvor man kan dele erfaringer og være sammen med andre forældre, der kender til den samme sorg.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Sorggruppe for forældre, der har mistet et barn
Et andet initiativ igangsættes for at støtte forældre på længere sigt.
Sygehuspræsterne Karen Søe Pedersen og Majbritt Grund Kristensen samarbejder med sognepræst Pia Kirkegaard om et sorggruppeforløb for forældre, der har mistet et barn.
Gruppen mødes seks gange og giver deltagerne mulighed for at tale ud, lytte og møde andre, der har stået i den samme situation.
Formålet er ikke at fjerne sorgen – den vil altid være der – men at skabe et rum, hvor man kan begynde at lære at leve med savnet, og hvor man opdager, at man ikke står alene med sine følelser.
“Sorg tager tid og er et hårdt arbejde. Vi sørger ikke ens, og der findes ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på,” skriver arrangørerne.
Forløbet er et sted, hvor man både kan være til og tale, og hvor man mødes med andre, der forstår smerten og savnet efter et mistet barn.
Sorggruppen finder sted cirka en gang om måneden i Vejgaard kirkes sognehus på Vejgaard Kirkevej 11, 9000 Aalborg.
Tilbuddet dækker hele Nordjylland, og tilmelding sker via sognepræst Karen Søe Pedersen på telefon eller mail.
At miste et barn er en sorg, der er svær at beskrive og næsten umulig at bære alene.
Forældre, der står i denne situation, kan opleve en krise og et savn, som virker uendeligt, og hvor det kan være svært at tro, at nogen andre har oplevet noget tilsvarende.
For at støtte forældre i sorg tilbydes nu to initiativer til forældre i hele Nord- og Nordvestjylland, som har mistet et barn, hvor man kan mødes med andre i samme situation, dele oplevelser og finde tryghed i fællesskab.
Allehelgengudstjeneste for dig, der har mistet et barn
I Gug Kirke afholdes en særlig allehelgengudstjeneste søndag den 2. november kl. 14.00.
Her oplæses navne på de børn, som vi har mistet i årenes løb.
Dørene åbner 20 minutter før gudstjenesten, hvor der i en stille, musikalsk ramme er mulighed for at tænde lys for barnet.
Gudstjenesten gennemføres af hospitalspræst Majbritt Grund Kristensen og musikterapeut Stephan Skov, som begge arbejder til daglig på Aalborg Universitetshospital.
Efter gudstjenesten inviteres deltagerne til kaffe i sognesalen, hvor man kan dele erfaringer og være sammen med andre forældre, der kender til den samme sorg.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Sorggruppe for forældre, der har mistet et barn
Et andet initiativ igangsættes for at støtte forældre på længere sigt.
Sygehuspræsterne Karen Søe Pedersen og Majbritt Grund Kristensen samarbejder med sognepræst Pia Kirkegaard om et sorggruppeforløb for forældre, der har mistet et barn.
Gruppen mødes seks gange og giver deltagerne mulighed for at tale ud, lytte og møde andre, der har stået i den samme situation.
Formålet er ikke at fjerne sorgen – den vil altid være der – men at skabe et rum, hvor man kan begynde at lære at leve med savnet, og hvor man opdager, at man ikke står alene med sine følelser.
“Sorg tager tid og er et hårdt arbejde. Vi sørger ikke ens, og der findes ingen rigtig eller forkert måde at gøre det på,” skriver arrangørerne.
Forløbet er et sted, hvor man både kan være til og tale, og hvor man mødes med andre, der forstår smerten og savnet efter et mistet barn.
Sorggruppen finder sted cirka en gang om måneden i Vejgaard kirkes sognehus på Vejgaard Kirkevej 11, 9000 Aalborg.
Tilbuddet dækker hele Nordjylland, og tilmelding sker via sognepræst Karen Søe Pedersen på telefon eller mail.
Tilmelding til sorggruppe ved Karen Søe Pedersen:
Telefonnummer: +45 20 25 87 22
E-mail: kspe@km.dk
Begge initiativer giver forældre mulighed for at mødes i et trygt fællesskab, hvor sorgen deles, og hvor man kan få støtte til at bære tabet på en måde, der føles rigtig for én selv.