Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Hvorfor er “loyalitet apps” blandt de førende teknologiske trends inden for restaurantbranchen i dag?

Af Annoncør

Digital transformation er en del af alle forretninger, og det gælder også for restaurantbranchen. Loyalitetsprogrammer er ikke et nyt koncept, og nu til dags kombineres det med mobil teknologi.

Det er med til at ændre billedet i hele servicesektoren. Store modekæder har allerede loyalitetsprogrammer for en betydelig procentdel af kunderne, og nu følger restauranterne trop.

Hvorfor er "loyalitet apps" blandt de førende teknologiske trends inden for restaurantbranchen i dag?

Tager kampen op med apps af tredjeparter

Inden for de seneste to til fem år har vi oplevet hvordan take away apps har påvirket restaurantbranchen.

Men hvad sker der, hvis du kan bestille maden direkte fra restauranten og endda nyde mere værdi med et loyalitetsprogram? Det har restauranterne bidt mærke i.

Derfor er der flere og flere restauranter, som nu byder på mobile apps med loyalitetsgoder, et integreret betalingssystem, og mulighed for at få maden leveret eller at hente det.

Derfor er der en mobil udvikling

Kender du nogen, som ikke har en smartphone? I dag estimeres det at omkring 6,8 milliarder personer i verden har en mobiltelefon.

Danmark har tidligere haft rekorden for det land med flest smartphones per indbygger.

Loyalitetsapps bliver nu introduceret på et frugtbart område, og de restauranter, som tager kampen op med tredjeparterne, vinder kampen.

Over 79 % af kunderne føler sig mere trygge, når de bestiller mad direkte fra restauranten.

Med et loyalitetsprogram kan kunderne nyde rabat, gruppetilbud, skræddersyede tilbud til individuelle kunder og andre funktioner i app’en.

Vi har altid vores mobiltelefoner på os, og der er et højt niveau af bekvemmelighed med loyalitetsprogrammer på mobile apps for restauranterne, som kan kombineres med andre sjove ting, som folk bruger mobiltelefonerne til.

Online spil er et godt eksempel

Folk ønsker nu til dags at have alt tilgængeligt med brug af vores hænder, og det ønske kombineret med teknologi, er drivkraften bag digitalisering af tjenester.

Restauranten er nødt til at udvide sin tilstedeværelse med markedsføring med en digital tilgang, og her kan de lære nogle ting fra de online spillesider.

Sider med poker online er glimrende eksempel på at henvende sig til kunderne.

Her kan du finde en samling af de bedste tilbud på at spille populære kortspil på nettet på et sted. Her er der fokus på bonus og korte beskrivelser, og det giver kunderne mulighed for at danne en grundlæggende ide af tjenesten. Udover loyalitetsprogrammer er der også bonustilbud, og du kan spille spil på farten, uanset tid og sted.

En tilgang med blandet markedsføring

Innovation og bekvemmelighed fra markeder, som er ledere inden for digitalisering som fx online gaming, bliver nu bredt ud inden for hele servicesektoren. En intuitiv app med en bred vifte af valgmuligheder, og nemme metoder til at tilføje forskellige elementer er at alt sammen med kunderne forventer med en god mobil applikation.

At belønne loyale kunder og få dem til at føle sig mere værdisatte ved at skabe et smart og velopbygget loyalitetsprogram er noget, som kan hjælpe dig med at skille dig ud blandt restauranterne i dit område.

Du bør overveje at bruge flere forskellige marketing-kanaler. En mere traditionel tilgang med e-mail marketing kombineret med de sociale medier og loyalitet apps kan potentielt føre til en bæredygtig omsætning med nye kunder i biksen.

Det anslås at restauranter kan tjene omkring 300 kr. hver gang de investerer ti kroner i markedsføring, og derfor kan det betydeligt booste din forretning.

Ligesom med hjemmesider for 30 år siden, bør nye forretninger nu til dags vælge at designe en mobil app.

Restauranter og barer har slået øjnene op for verden med loyalitet apps, hvor mode brands og online butikker har trives i årevis med en ny metode til at komme tættere på kunderne.

Indtil nu peger resultater på at folk er mere tilbøjelige til at anvende restaurant apps end leveringstjenester med tredjeparter.