Henter fede biler til Aalborg: De opfylder drengedrømme med Flexleasing

Skrevet af: Michael Qureshi
Ernst Outzen fra Nordic Leasing
Ernst Outzen fra Nordic Leasing

Annonce

Der kører efterhånden rigtig mange lækre og dyre biler rundt på de nordjyske veje. Især i Aalborg-området er en Ferrari, Porsche eller de dyre topmodeller i Audi, BMW og Mercedes ikke længere et særsyn.

Der er helt sikkert kommet flere penge mellem hænderne hos nordjyderne, men en anden væsentlig årsag er Flexleasing. Modellen har vist sig at være bæredygtig i landet med verdens højeste bilafgifter.

Nordic Leasing er blandt de leasing-virksomheder, der har vundet store andele i det nordjyske marked men også i andre regioner af Danmark.

Kontoret ligger fysisk i Støvring ikke mange kilometer fra Aalborg, men flere og flere finder vej til Nordic Leasing online.

MigogAalborg møder Ernst Outzen en solrig eftermiddag på kontoret, hvor flere lækre biler står udstillet.

Kunderne skal være trygge

Når man siger ordet Flexleasing, tænker rigtig mange på en smart fidus og har paraderne oppe. For Ernst og Nordic Leasing handler det derfor om at gøre kunderne trygge ved løsningen. Her er især et punkt meget vigtigt.

“Hvis man spørger 10 forskellige, hvad FlexLeasing er, så er der nok kun en, som reelt ved, hvad det dækker over. Der er tre vigtige parametre. Der er en udbetaling, en månedlig ydelse og så en restværdi. Men rigtig mange glemmer at rådgive om restværdien, og så risikerer folk at brænde snuden på FlexLeasing.

Vi gør rigtig meget ud af at gennemgå alle punkter og forsøger at være lidt konservative på restværdien, så vi ikke risikerer at skuffe vores kunder,” fortæller Ernst Outzen.

Du er forpligtet til at købe bilen

Når leasingperioden er slut, er du forpligtet til at købe bilen eller henvise til en køber. Det er det, man kalder for restværdien.

“Mange stirrer sig blinde ved den månedlige ydelse og får så en ærgerlig overraskelse, når de også skal betale en restværdi. Men vi har haft ret stor succes med at gennemgå forløbet meget systematisk og pragmatisk med vores kunder, og derfor oplever vi kun glade kunder, der kommer igen og vil lease hos os igen,” forklarer Ernst Outzen.

Flexleasing er mest anvendt til dyre luksusbiler med en meget høj registreringsafgift i Danmark.

Så når man flexleaser, betaler man kun en mindre procentdel af en registreringsafgift månedligt. Pludselig bliver drengedrømmen om at køre i en Ferrari eller Bentley i dyre Danmark realistisk for en del danskere.

“Lige meget hvor succesfulde virksomheder mange af vores kunder har, så har de alle julelys i øjnene, når de kører herfra. Det er fantastisk at være med til at opfylde de her drengedrømme, og det er en spændende proces at være en del af,” forklarer han.

Henter hovedparten i Tyskland

Over 90 procent af bilerne henter Nordic Leasing på det tyske marked.

“Vi skiller os lidt ud, ved at vi kun handler med autoriserede forhandlere i Tyskland. På den måde har vi garanti for, hvornår bilen sidst har været på service, og om der har været skader på bilen.

Andre firmaer er mindre kræsne og kigger overalt på markedet i Tyskland, og det skader selvfølgelig hele vores branche, hvis folk får en dårlig oplevelse med Flexleasing,” forklarer Ernst Outzen.

Han opfordrer til, at man giver ham og Nordic Leasing-teamet et kald, hvis man er nysgerrig på at komme tættere på en drengedrøm om en luksusbil proppet med lækkert udstyr.

Har mange gode eksempler

Det er, hvad enten man sidder med en virksomhed eller som privatperson.

“Vi har nogle gode eksempler, vi trækker frem, når vi taler med potentielle kunder. Så får de pludselig et overblik over modellen ret hurtigt, og får en fornemmelse af, hvad hele pakken vil koste dem.

Men man skal tænke på, at flexleasing sådan for alvor først betaler sig, hvis man kommer op i de dyrere biler. Vi opbygger relationer til vores kunder og langt de fleste nye kunder kommer via anbefalinger fra vores eksisterende. Det er vi stolte over, for det betyder, at vi har tilfredse kunder,” slutter Ernst Outzen.

Med nye afgifter er det også på politikernes dagsorden at diskutere leasing-modellen. Derfor er det i højere grad blevet vigtigere at vælge leasingfirma, der har erfaringen, netværket og ikke mindst gør tingene ordentligt.

Du kan følge Nordic Leasing på Facebook her, og løbende se de fede biler

Kunden

Karl-Peter Andersen
Administrerende direktør, Selektro

“I vores virksomhed er der flere ting, som det ikke giver mening at eje. Det kan være bygninger, it-udstyr, produktionsudstyr og så biler. Det leaser vi, hvor det i dag er lettere og mere fleksibelt.

Vi kom i kontakt med Nordic Leasing for et par år siden, da vi skulle bruge en ny firmabil. Jeg blev egentlig overrasket over, hvor fleksibelt det var, og hvordan det hele kunne tilpasses efter vores behov. Jeg synes faktisk heller ikke, det var særlig dyrt i forhold til, hvor god en bil vi kunne få.

Vi har siden fået koblet et par flere biler på via Nordic Leasing. Vi har så valgt en model, hvor vi selv står for service, og på den måde oplever vi utrolig stor fleksibilitet fra deres side.

Jeg vil sige, at det hele har været meget overskueligt, i forhold til hvad jeg havde forestillet mig. Tingene glider, og vi er glade for vores firmabiler.”

Selektro har hovedkontor i Møldrup. De udvikler og producerer skræddersyede elektronikprodukter med speciale inden for det hårde industrielle marked.

3 gode råd fra Ernst Outzen om leasing

 

Sørg for at lave en et årig leasing-aftale. Mange leasing-firmaer falder for at lave længere aftaler, men der kommer hele tiden nye afgifter og ny beskatning hvert år, så lange aftaler bliver bare dyrere.

Lav hellere en udbetaling end et depositum. Man kender ikke dagen i morgen, og lukker et leasing-firma, så mister du dit depositum, hvorimod udbetalingen jo betaler en del af bilens værdi.

Man kan sagtens gøre en leasing meget billig, men det er meget vigtigt at kigge på restværdien og sikre at den er sat realistisk.

Du kan kontakte Nordic Leasing her

Politiet varsler: Stor kontrol i denne uge omfatter også Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Rådet for Sikker Trafik
Foto: Rådet for Sikker Trafik

Der er uopmærksomhed involveret i hver tredje dødsulykke i trafikken.

For at få flere til at holde fokus på trafikken, sætter landets 12 politikredse ind med en uopmærksomhedskontrol fra i dag mandag den 16. september frem til søndag den 22. september.

Indsatsen støtter Rådet for Sikker Trafiks kampagne ”Kør bil, når du kører bil” og Færdselssikkerhedskommissionens nationale handlingsplan, hvor uopmærksomhed indgår som ét af ti indsatsområder for at begrænse antallet af uheld i trafikken.

I sidste uge blev det igangsat, at kigger man på et håndholdt medie som chauffør af et køretøj koster det både et klip i kortet samt en samlet bøde på 2000 kr.

Kontrollerne indgår i rækken af de fælleseuropæiske færdselskontroller, der arrangeres af det europæiske færdselspolitisamarbejde TISPOL.

Nordjyllands Politi oplyser, at især i store byer som Aalborg har man ekstra kontrol i forbindelse med denne uges ekstra kontrol.

Hvad laver folk bag rattet?

Rigspolitiets Nationale Færdselscenter har gennemført en undersøgelse i hele landet i foråret 2017, hvor man på by-, lande- og motorveje har observeret, hvad 26.000 trafikanterne foretager sig bag rattet.

Undersøgelsen slår fast, at cirka 6 % af alle førere af personbiler og varevogne under deres kørsel udfører en handling, der kan distrahere dem og tage deres fokus fra trafikken.

Det vil sige, at de enten taler i håndholdt mobiltelefon, indstiller deres GPS, spiser eller drikker, mens bilen er i fart.

Undersøgelsen konkluderer også, at det særligt blandt de tunge køretøjer (især lastbiler) er et problem.

Få sekunders uopmærksomhed kan få konsekvenser

Mens cirka 6 % af førerne af personbiler og varevogne foretager sig distraherende handlinger, når de kører på vejene, så er det tilsvarende tal for de tunge køretøjer (især lastbiler) mere end dobbelt så stort, nemlig cirka 15 %, viser observationerne fra Rigspolitiets Nationale Færdselscenter.

“Selv få sekunders uopmærksomhed kan betyde, at man overser en anden trafikant eller kommer til at trække over i modsatte vognbane, og rammer en modkørende frontalt”, udtaler politiassistent Christian Berthelsen, Rigspolitiets Nationale Færdselscenter og fortsætter:

“Uopmærksomhed er risikabelt for alle trafikanter, og derfor er det vigtigt at alle, som bevæger sig rundt i trafikken også holder fokus på trafikken og ikke foretager sig noget, der kan aflede opmærksomheden.”

Hvis du kører 80 km/t. på en landevej og kigger på din mobil eller GPS i blot fire sekunder, så har du kørt 89 meter uden at have øjnene på trafikken.

Der er uopmærksomhed involveret i omkring hver tredje dødsulykke i trafikken, lyder det fra Vejdirektoratet.

Danmarks største livsstilshus: Nu kan du også dyrke yoga hos Kalstrup

Skrevet af: Michael Qureshi

En halv times kørsel nordpå fra Aalborg ligger en butik, vi ikke har set magen til i hele Nordjylland. Ja, faktisk i hele landet.

Kalstrup er med sine 2000 kvadratmeter Danmarks største livsstilshus med alt i mode til kvinder, mænd, unge suppleret med afdelinger i interiøruniverset til vin, spiritus, chokolade og kaffe afdeling.

Men indehaverne Per og Tine Kalstrup har stadig foden på speederen og udvikler hele tiden konceptet. En nyhed skiller sig klart ud.

I løbet af sommeren introducerede Kalstrup i Blokhus konceptet ELSK Yoga Blokhus.

ELSK er en reference til det tøjmærke, de selv har været med til at udvikle og sælger til forhandlere i hele landet. I en af lokalerne på første sal i den enorme bygning, på torvet i Blokhus, har de indrettet en sal til Yoga undervisningslokale.

Mascha Vang åbnede yoga-lokalerne

En af Danmarks største bloggere Mascha Vang var i Blokhus for at klippe snoren til Yoga-konceptet, som både henvender sig til de lokale i Blokhus men i den grad også til de mange, heriblandt aalborgensere, der er i sommerhus i den hyggelige badeby.

Tanken bag at starte yoga-undervisning i Kalstrup livsstilshus har længe ligget og ulmet.

“Den ro, den sjæl og atmosfære vi gerne vil skabe her i huset. Der passer yoga perfekt ind. Vi vil skabe en stemning af mindfulness, når man shopper hos os, fordi det skal være en oplevelse, og ikke noget der skal overstås.

Det er derfor, at jeg tror, at så mange nyder at komme hos os.

Fordi man kommer ned i tempo og kan fordybe sig.

Vi synes lidt, at vi fuldender det med at være livsstilshus med yoga, som er åbent for alle,” forklarer Per Kalstrup, da MigogAalborg besøger de imponerende omgivelser.

Har udvidet med butik i Løkken

Man har også introduceret børnehold samt rene mandehold. Så der altid er mulighed for, at hele familien kan samles om ELSK Yoga Blokhus.

Planen er også, at implementere yoga rekvisitter i livsstilshuset, så der er en synergi hele vejen rundt.

En anden større nyhed fra Kalstrup er, at de har udvidet med en butik i Løkken. Her spotter man også hurtigt den røde tråd fra Blokhus-bygningen, omend den ikke er lige så stor som den i Blokhus.

Fra turistorganisationerne ønsker man at binde Blokhus og Løkken tættere sammen, og det er noget, som Kalstrup bakker op omkring.

Derfor var det helt naturligt, at man udvidede med en Løkken-butik.

“Vi er stolte og taknemmelige af at være fra Nordjylland. Der er nogle indsatsområder for at bringe de to byer tættere hinanden og udnytte byernes potentiale endnu bedre i forhold til turisterne.

Det bakker vi naturligvis op omkring.

Der har måske tidligere været lidt en tendens for, at man stirrer sig blind på sin egen del af kagen. Men det er vigtigt, at vi ser vores landsdel som en enhed og prøver at binde den sammen.

Kan vi få flere turister til at vælge Nordjylland ved at gøre opmærksom på alle de fede ting heroppe, så er vi kommet rigtig langt,” lyder det fra Per Kalstrup.

ELSK-mærket er ude i hele landet

Et andet bindeled mellem de to badebyer er netop mærket ELSK.

Det blev udviklet af to unge iværksættere fra Thy-Klitmøller med en enorm kærlighed for møde og bæredygtighed. Det tiltalte Per og Tine Kalstrup, og de indgik et samarbejde om at forhandle mærket og få det bredt ud i resten af landet.

“Vi er nået op på 55 forhandlere i hele Danmark nu. Vi har blandt andet fået et par større spillere ind i København, og i det hele taget er der mange bestillinger fra Sjælland også.

ELSK passer rigtig godt ind i den bæredygtige profil, som vi gerne vil tegne her i huset,” lyder det fra Per Kalstrup.

 

Kunder får tilbudt stylecoaching

Hos Kalstrup får man mere end blot et venligt smil og en pose til sine indkøb.

Tine Kalstrup er uddannet stylecoach i 2012, og siden har hun tilbudt stylecoaching til de kunder, der har brug for en hjælpende hånd med at finde tøj, der passer både udtryksmæssigt og mentalt til deres personlighed.

Tine arbejder ud fra følgende seks stilkerner: Feminin, klassisk, enkelt, casual, rå og boheme. Disse tillægsord beskriver hver især hvilke følelser tøjet kan give os.

“Jeg klæder mine kunder på indefra og ud. Jeg arbejder rigtig meget med mennesket og tøjets undertoner, således at matchet bliver korrekt, og kunden undgår fejlkøb.

Tøjet er et af de mange redskaber, vi har i verden, til at fortælle hvem vi er. Jeg er både uddannet Cand. Mag i Kommunikation samt Socialpædagog, så det at være stylecoach ligger naturligt til mig.

Jeg har en stor interesse i at matche det rigtige tøj med den rigtige person, således de føler sig selvsikre,” fortæller Tine Kalstrup.

Tine tilbyder både stylecoaching i butikken og online. På nuværende tidspunkt kan man via Instagram og Facebook selv tage rejsen, og lytte til de videoer Tine har lavet – og på den måde blive inspireret.

Fejrede 10 års jubilæum tidligere i år

2019 er på mange måder også et helt særligt år for Kalstrup. De fejrede nemlig 10 års jubilæum i Pinsen.

Der var ikke mange, der tilbage i 2009 spåede, at de også ville eksistere ti år senere. Og da slet ikke i det omfang man har i dag.

“I 2009 havde Blokhus en grillbar og et outlet. Mange sagde til os, at det var vanvittigt, at vi ville til at sælge mærkevarer heroppe. Men vi holdt stædigt fast i vores strategi, og med hårdt arbejde er vi nået rigtig langt.

Vi er gået fra 225 kvm til at udvide til det tidobbelte. Vi er gået fra to halvtidsmedarbejdere til 22 medarbejdere på fuldtid. I starten var det svært at få de store internationale brands her i huset.

Men efter vi fik mærker som Ralph Lauren, Stine Goya, Hugo Boss og Lala Berlin ind, så har mange fået øjnene op for, hvad det er vi reelt kan her i huset,” forklarer Per Kalstrup.

Han fortsætter;

“Blokhus har udviklet sig helt enormt også som by. Vi har et bredt udvalg af restauranter, og derudover er vi glade for at have fået det flotte Strandhotellet.

Der er desuden kommet flere gode butikker til, og jeg er stolt over, når vi som livsstilshus har knap en halv million mennesker igennem på et år.

Det gør os jo nærmest til en nordjysk attraktion, når vi kan få så mange mennesker ind i huset, og vores gæster kommer fra hele landet og alle dele af verden.”

Med 10 år på bagen er rejsen for Kalstrup kun lige begyndt. Forude venter mange flere spændende tiltag.

Anmeldelse af Efter Branden: En gribende fortælling om at være født forkert

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I fredags havde Aalborg Teaters nyeste forestilling, Efter Branden, urpremiere på teaterscenen.

Historien er skrevet af den fantastiske dramatiker Julie Maj Jakobsen, der også stod bag den Reumert-nominerede Aftenlandet.

Allerede inden premieren var flere forestillinger udsolgte, og teateret har da også allerede indført ekstraforestillinger.

Det var derfor med store forventninger, at vi satte os tilrette med udsigt til Lille Scene.

En rå scenografi ventede os: forestillende et miniature lejlighedskompleks i et beskidt og dystert ghettomiljø – placeret på et gulv fyldt med jord og halvvissent græs.

I et vindue brændte allerede aggressive flammer, og scenen og de helt rette associationer var altså sat fra start.

En fantastisk og enkel scenografi, der siden viste sig at understøtte historien til perfektion.

Ghettoplaner var inspiration

Forestillingen udspiller sig i en ghetto et sted i Danmark, hvor en ung mor flytter til med sin teenagesøn.

Hendes bagtanke med denne flytning er, at hendes søn forhåbentlig vil trives bedre i dette miljø, der huser flere minoritetsgrupper – han er nemlig langt fra almindelig.

Faktisk er sønnen, Halfdan, født med et decideret vanskabt ansigt, der er hæsligere end og mere sært end nogen andens.

Halfdans hverdag er præget af dårligt selvværd og oftest set med en elefanthue på hovedet. Han er generelt utilpas i sin egen krop, og det kommer også til voldsomt udtryk, når andre folk nærmer sig ham.

Foruden Halfdan og hans mor møder vi også Halfdans far, en gravid pige, en montør af udenlandsk udseende og ikke mindst Halfdans nye “ven”, der lokker ham ud i handel med stoffer.

Idéen til Efter Branden opstod hos Julie Maj Jakobsen, da hun læste om regeringens nye ghettoplaner.

Planen går ud på, at man vil flytte middelklassen ind i ghetto-mråderne for på den måde at få en klassemæssigt og etnisk mere sammensat beboergruppe – og det er altså dette samfund, vi i forestillingen er vidne til.

En samfundskritisk historie

Historien starter lige på og hårdt: Der er gået ild i én af de lejligheder, der ellers skulle rives ned.

“Der er fundet et lig,” siger montøren, Azim.

Panikken breder sig blandt denne samling af mennesker, som vi endnu ikke kender: Er det Halfdan?

Herefter starter et rystende flashback til den dag, Halfdan og hans mor flyttede ind i ghettoen.

På trods af de gode intensioner udviklede eventyret sig vist langt fra som Halfdans mor havde planlagt. For hvad sker der egentlig, når man uden videre forsøger at absorbere et ressourcesvagt mindretal ind i et stærkere flertallet?

Trækker vi hinanden op? Eller ned? Og hvem er egentlig den “normale”? Går vi måske allesammen med en maske på?

Det er netop det, som Julie Maj Jakobsens dramatiske og samfundskritiske fortælling sætter under en lup.

Hvem er den normale?

I løbet af fortællingen får vi også sat flere spørgsmålstegn ved, om Halfdan i det hele taget er den mest unormale.

For bare fordi at hans ansigt er anderledes, er det så nødvendigvis ham, der agerer forkert i samspillet med andre mennesker?

Og selvom alle omkring Halfdan forsøger at lette hans liv, hvem siger så, at han nødvendigvis ønsker at blive reddet?

Måske burde vi som mennesker i stedet blive bedre til at rumme hinandens forskelligheder, og ikke kaste vores egne forventninger over på andre.

For hvem tabte, da han kom til verden? Var det Halfdan? Hans mor? Eller samfundet?

Det var i hvert fald nogle af de tanker, vi selv forlod forestillingen med. Og her et par dage senere er der stadig scener, der skal sundes.

Efter Branden er en rystende, aktuel og hjertegribende forestilling om at være anderledes, og vejen til en forståelse for dette har Julie Maj Jakobsen lagt som en buffet for vores fødder.

Derfor 6 velfortjente stjerner til én af Danmarks absolut bedste dramatikere og ikke mindst det fantastiske ensemble, der serverede forestillingen til perfektion.

Efter Branden spiller frem til d. 4. oktober og billetter kan købes her.