Henter fede biler til Aalborg: De opfylder drengedrømme med Flexleasing

Skrevet af: Michael Qureshi
Ernst Outzen fra Nordic Leasing
Ernst Outzen fra Nordic Leasing

Annonce

Der kører efterhånden rigtig mange lækre og dyre biler rundt på de nordjyske veje. Især i Aalborg-området er en Ferrari, Porsche eller de dyre topmodeller i Audi, BMW og Mercedes ikke længere et særsyn.

Der er helt sikkert kommet flere penge mellem hænderne hos nordjyderne, men en anden væsentlig årsag er Flexleasing. Modellen har vist sig at være bæredygtig i landet med verdens højeste bilafgifter.

Nordic Leasing er blandt de leasing-virksomheder, der har vundet store andele i det nordjyske marked men også i andre regioner af Danmark.

Kontoret ligger fysisk i Støvring ikke mange kilometer fra Aalborg, men flere og flere finder vej til Nordic Leasing online.

MigogAalborg møder Ernst Outzen en solrig eftermiddag på kontoret, hvor flere lækre biler står udstillet.

Kunderne skal være trygge

Når man siger ordet Flexleasing, tænker rigtig mange på en smart fidus og har paraderne oppe. For Ernst og Nordic Leasing handler det derfor om at gøre kunderne trygge ved løsningen. Her er især et punkt meget vigtigt.

“Hvis man spørger 10 forskellige, hvad FlexLeasing er, så er der nok kun en, som reelt ved, hvad det dækker over. Der er tre vigtige parametre. Der er en udbetaling, en månedlig ydelse og så en restværdi. Men rigtig mange glemmer at rådgive om restværdien, og så risikerer folk at brænde snuden på FlexLeasing.

Vi gør rigtig meget ud af at gennemgå alle punkter og forsøger at være lidt konservative på restværdien, så vi ikke risikerer at skuffe vores kunder,” fortæller Ernst Outzen.

Du er forpligtet til at købe bilen

Når leasingperioden er slut, er du forpligtet til at købe bilen eller henvise til en køber. Det er det, man kalder for restværdien.

“Mange stirrer sig blinde ved den månedlige ydelse og får så en ærgerlig overraskelse, når de også skal betale en restværdi. Men vi har haft ret stor succes med at gennemgå forløbet meget systematisk og pragmatisk med vores kunder, og derfor oplever vi kun glade kunder, der kommer igen og vil lease hos os igen,” forklarer Ernst Outzen.

Flexleasing er mest anvendt til dyre luksusbiler med en meget høj registreringsafgift i Danmark.

Så når man flexleaser, betaler man kun en mindre procentdel af en registreringsafgift månedligt. Pludselig bliver drengedrømmen om at køre i en Ferrari eller Bentley i dyre Danmark realistisk for en del danskere.

“Lige meget hvor succesfulde virksomheder mange af vores kunder har, så har de alle julelys i øjnene, når de kører herfra. Det er fantastisk at være med til at opfylde de her drengedrømme, og det er en spændende proces at være en del af,” forklarer han.

Henter hovedparten i Tyskland

Over 90 procent af bilerne henter Nordic Leasing på det tyske marked.

“Vi skiller os lidt ud, ved at vi kun handler med autoriserede forhandlere i Tyskland. På den måde har vi garanti for, hvornår bilen sidst har været på service, og om der har været skader på bilen.

Andre firmaer er mindre kræsne og kigger overalt på markedet i Tyskland, og det skader selvfølgelig hele vores branche, hvis folk får en dårlig oplevelse med Flexleasing,” forklarer Ernst Outzen.

Han opfordrer til, at man giver ham og Nordic Leasing-teamet et kald, hvis man er nysgerrig på at komme tættere på en drengedrøm om en luksusbil proppet med lækkert udstyr.

Har mange gode eksempler

Det er, hvad enten man sidder med en virksomhed eller som privatperson.

“Vi har nogle gode eksempler, vi trækker frem, når vi taler med potentielle kunder. Så får de pludselig et overblik over modellen ret hurtigt, og får en fornemmelse af, hvad hele pakken vil koste dem.

Men man skal tænke på, at flexleasing sådan for alvor først betaler sig, hvis man kommer op i de dyrere biler. Vi opbygger relationer til vores kunder og langt de fleste nye kunder kommer via anbefalinger fra vores eksisterende. Det er vi stolte over, for det betyder, at vi har tilfredse kunder,” slutter Ernst Outzen.

Med nye afgifter er det også på politikernes dagsorden at diskutere leasing-modellen. Derfor er det i højere grad blevet vigtigere at vælge leasingfirma, der har erfaringen, netværket og ikke mindst gør tingene ordentligt.

Du kan følge Nordic Leasing på Facebook her, og løbende se de fede biler

Kunden

Karl-Peter Andersen
Administrerende direktør, Selektro

“I vores virksomhed er der flere ting, som det ikke giver mening at eje. Det kan være bygninger, it-udstyr, produktionsudstyr og så biler. Det leaser vi, hvor det i dag er lettere og mere fleksibelt.

Vi kom i kontakt med Nordic Leasing for et par år siden, da vi skulle bruge en ny firmabil. Jeg blev egentlig overrasket over, hvor fleksibelt det var, og hvordan det hele kunne tilpasses efter vores behov. Jeg synes faktisk heller ikke, det var særlig dyrt i forhold til, hvor god en bil vi kunne få.

Vi har siden fået koblet et par flere biler på via Nordic Leasing. Vi har så valgt en model, hvor vi selv står for service, og på den måde oplever vi utrolig stor fleksibilitet fra deres side.

Jeg vil sige, at det hele har været meget overskueligt, i forhold til hvad jeg havde forestillet mig. Tingene glider, og vi er glade for vores firmabiler.”

Selektro har hovedkontor i Møldrup. De udvikler og producerer skræddersyede elektronikprodukter med speciale inden for det hårde industrielle marked.

3 gode råd fra Ernst Outzen om leasing

 

Sørg for at lave en et årig leasing-aftale. Mange leasing-firmaer falder for at lave længere aftaler, men der kommer hele tiden nye afgifter og ny beskatning hvert år, så lange aftaler bliver bare dyrere.

Lav hellere en udbetaling end et depositum. Man kender ikke dagen i morgen, og lukker et leasing-firma, så mister du dit depositum, hvorimod udbetalingen jo betaler en del af bilens værdi.

Man kan sagtens gøre en leasing meget billig, men det er meget vigtigt at kigge på restværdien og sikre at den er sat realistisk.

Du kan kontakte Nordic Leasing her