Har du glemt din jernhest?: Hent din cykel inden Aalborg Kommune fjerner den

Hvis du er en af dem, der har en cykel til at stå i et cykelstativ rundt omkring i byen, så skal du snart til at tage stilling.
For Aalborg Kommune er i fuld gang med at rydde op på de kommunale cykelstativer i Aalborg midtby, så det er nu, du skal give din gamle væltepeter et besøg.
Derfor gør man det
“De fleste af os kender det – planer ændrer sig, cyklen punkterer, eller hverdagen løber fra os, og pludselig står cyklen glemt tilbage,” skriver kommunen i opslaget.
Læs også: Danske klassikere: Lagkagehuset har vækket kagenostalgien i Aalborg Kommunen er i denne uge i fuld gang med at sætte strips på cyklerne, der står parkeret på de kommunale arealer.
“Om fire uger vender vi tilbage og fjerner de cykler, der stadig står urørte med strips på,” oplyser de.
Og hvorfor så det?
“Nu er det tid til at rydde op, så vi kan skabe mere plads til de cykler, der bliver brugt, og gøre byen både pænere og lettere at færdes i for alle,” lyder budskabet fra kommunen.
“Så hvis du stadig har et hjerte for din gamle jernhest, så red den, før den rider væk,” slutter de.