Har knækket koden i en hård branche: AM Sales fejrer 10 års jubilæum i år

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Indimellem skal man tage en chance, hvis man vil opnå succes.

I 2008 tog nordjyderne Anders Torp og Mike Nielsen springet fra sikre og velbetalte jobs til at starte deres helt eget Field Marketing Bureau. Med mantraet ”Vi skal ikke være ligesom de andre!”, var AM Sales & Marketing en realitet.

Den første kunde var det aalborgensiske mobilselskab M1, og derefter er det gået derudad med store kunder og kontorer i hele landet ved hjælp af hårdt arbejde og en helt unik arbejdskultur.

Anders Torp har i marts 2017 søgt nye udfordringer andetsteds, men gåpåmodet er stadig tårnhøjt hos AM, der i år kan fejre 10 års jubilæum. I dag er virksomheden tilmed blandt landets førende inden for Field Marketing, som bedst kan beskrives som “ansigt til ansigt”-kommunikation.

Vi har mødt direktør Mike Nielsen til en snak om, hvordan man holder gejsten oppe i en benhård branche.

Mike Nielsen, partner og administrerende direktør.

Både dannede og uddannede medarbejdere

Mange har måske et lidt anstrengt forhold til Field Marketing sælgere, eller som de fleste kender dem; gadesælgere. Men visionen for AM er, at sælgerne skal være professionelle og ordentlige mennesker, når de møder folk på gaden eller i et butikscenter.

”Det er jo hardcore salg, som vi laver. Det kræver rigtig meget at sælge idéen om en ny bank, hvis den potentielle kunde eksempelvis bare skulle ned og have fire liter mælk i Føtex.”

Virksomheden er bygget op, så alle medarbejdere får en uddannelse undervejs –  i starten ved hjælp af learning by doing, hvor man følger en teamleder helt tæt og bliver oplært i AM’s principper.

Derefter følger man specielle moduler, hvor man udbygger sine kompetencer.

”Vi har efterhånden opbygget en masse viden, inden for den her branche, og det er vigtigt, at folk får noget med herfra, lige meget hvor længe de er ansat. Hvis man er, eller har været, ansat ved AM, har man et ry som en en hårdtarbejdende, struktureret og resultatorienteret sælger,” forklarer Mike.

Filosofien er bygget omkring kompetencer og ikke omkring alder eller et alenlangt CV.

Vi har haft folk med sabbatår, som er blevet teamledere som 19-årige, hvor de har 4-5 mand under sig. Der sker en stor udvikling for alle, der kommer forbi AM. De bliver bedre sælgere, bedre ledere, men også bedre mennesker. Vi uddanner både fagligt og personligt. Vi flytter på folk og udvikler dem,” siger Mike.

Unik kultur skaber succesen

Selvom de fleste virksomheder nok vil prale med, at de har en unik arbejdskultur, er det alligevel dét, som Mike påpeger som det mest unikke ved AM.

”Vi kan lige så godt være ærlige og sige, at det er en pissehård branche, som vi er i. Men derfor kan det jo godt være et fedt sted at arbejde,” understreger Mike.

AM er et team hele vejen igennem, og det sociale aspekt er yderst vigtigt i det daglige salgsarbejde og i relationen mellem de enkelte medarbejdere. Hver dag mødes medarbejderne til fælles briefing på kontoret, og om tirsdagen er der fælles morgenmad for alle.

”Hver dag startes med et fælles kampråb, og hvis det ikke er højt nok, så prøver vi bare igen. Vi skal helst vække naboerne, hvis de ikke er stået op endnu, ” fortæller Mike med et grin.

Halv fridag midt på ugen skaber arbejdsglæde

Det kræver også en stor portion energi, hvis gejsten skal holdes oppe i en meget konkurrencepræget hverdag. Derfor er der i hverdagen opfølgninger med sælgerne hver anden time, hvor der bliver snakket om alt fra salget til humøret.

AM har derudover indført halv onsdag som et koncept for sælgerne.

”Hver onsdag har alle fri kl. 14. Det har vi indført, for at man har noget at se frem til mandag morgen, når ugen måske kan føles lidt uoverskuelig. Omvendt er der ikke ret lang tid til weekend igen, når den halve onsdag er overstået.”

Sulten efter mere

AM prøver hele tiden at lave nye tiltag, som kan videreudvikle forretningen. De har blandt andet tilknyttet en erhvervscoach, som medarbejderne kan snakke med, hvis de synes tingene spidser lidt til i hverdagene.

I starten af 2018 startede de en ny Telemarketing-afdeling op med opsøgende salg over telefonen, og det seneste initiativ er et øget fokus på erhvervslivet, hvor man kun har været i gang i få måneder.

”Vi kan allerede mærke, hvordan vores tilgang til salg også passer perfekt ind i de her nye grene af vores forretning,” forklarer Mike.

Lige nu har AM kontorer i de fire største byer i Danmark, og de har udnyttet deres unikke ressourcer til at starte nye virksomheder, som eksempelvis Caremaker. Men ambitionerne stopper ikke der.

”Vi kan mærke en stor efterspørgsel, efter det vi kan, og vi overvejer da også, om vi skal gå efter udlandet inden for den nærmeste fremtid. Det vigtigste i den her branche er sulten, og vi har aldrig været mere sultne, end vi er lige nu, ” slutter Mike.

Får egen søpark og fitnesscenter: De første 92 lejligheder i Oasen klar til udlejning

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

I Skalborg begynder Calums nye lejeboliger i Oasen, der er beliggende på hjørnet af Ny Nibevej og Hobrovej, at stå klar.

Oasen skal rumme i alt 220 lejeboliger, og de første 92 lejligheder er nu sat til udlejning med indflytning fra 1. juni 2019.

Udlejningen af de nye boliger er startet, og der er mulighed for at opleve boligerne hver søndag fra klokken 11.00 – 12.00 – men du skal være vaks ved havelågen, da interessen for boligerne allerede er stor.

220 lejelejligheder i et grønt fællesskab

Lejerne af de nye boliger får glæde af helt unikke omgivelser.

Bygningerne opføres rundt om den tidligere grusgrav, der forandres til et rekreativt område med en privat søpark, som er omkranset af gamle træer og små private haver, legeplads samt grill-områder.

 

“Oasen er et unikt og attraktivt boligprojekt båret af nogle værdier, som markedet efterspørger lige nu.

De første åbent hus-arrangementer har været godt besøgt, og der er stor interesse fra alle målgrupper,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS, der står for udlejningen af Oasen samt idriftsætning og administration.

Meget mere end “bare” lejeboliger

Bebyggelsen er opført som en karré i sandfarvede teglsten. Alle lejligheder vender ud mod den grønne gårdsplads, hvor store vinduespartier fra boligerne giver udsigt til livet i det grønne.

Boligerne varierer i størrelse fra 48 til 117 kvadratmeter og fokus har været på planløsningen, så selv de mindre lejligheder har 2 værelser. De store boliger har enten 3 eller 4 værelser.

Men lejeboligerne rummer meget mere end blot at være et sted at bo.

Oasen byder nemlig på en række fællesfaciliteter som fælleslokale med køkken, der kan anvendes til festlige begivenheder, to eldrevne delebiler, fælles fitnessrum, små private haver med redskabsskur, værksted, naturlegeplads til børnene, wellness med spa og sauna samt et fitnesslokale.

”Vi har valgt at prioritere de grønne, rekreative områder og fællesskabet i Oasen højt.

Der er ingen tvivl om, at det er kvaliteter, der taler direkte til den moderne forbrugers værdier og ønsker til sin bolig,” udtaler Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM.

Med City Syd få minutter fra boligerne, hvor der er frit valg på alle hylder af indkøbsmuligheder, så er der ikke noget der mangler i området.

Læs meget mere om boligerne og projektet, ved at klikke her.

Legeplads og byskov: Aalborgs nye grønne oase i midtbyen er snart klar

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Engang var det en grå parkeringsplads præget af beton og triste omgivelser.

Nu er området lige omkring Budolfi Kirke, hvor Nordea banken og den store p-plads engang lå, slet ikke til at kende.

Ved det nye Budolfi Plads er der lige nu gang i en rivende byudvikling.

Boliger, dagligvareforretning og grønne områder skal forbinde og understøtte det omkringliggende byliv i midtbyen. Planen er også, at der gerne skal ligge caféer og kaffebar, så der virkelig kommer til at summe af liv.

Et af de kommende grønne områder er Lommeparken, som aalborgenserne snart kan glæde sig til at benytte.

Grønt område midt i centrum

På den tidligere parkeringsplads ved Algade, øst for Budolfi Kirke, står Lommeparken snart klar.

Lommeparken bliver anlagt for at sikre at Budolfi Plads bliver et af de nye attraktive områder i Aalborgs midtby. Flere borgere har efterlyst grønne områder og en legeplads til leg.

“Lommeparken forventes at stå færdig i løbet af maj måned. Men der arbejdes stadig i området,” fortæller Niels Bresemann Jensen, der er projektleder ved Aalborg Kommune til MigogAalborg.

Der er blevet plantet en masse grønne træer, og anlagt små hyggelige brostensstier. Men selvom det begynder at ligne noget, skal aalborgenserne vente en lille måned endnu.

“Lige nu er vi igang med beplantnings- og belægningsarbejdet. Det vil forsætte i en 2-3 uger frem.

Derudover skal der etableres trapper – både inde i Lommeparken og ned til Gammel Torv, samt skal der laves belysning,” fortæller Niels Bresemann Jensen.

Udover de hyggelige stier og grønne beplantninger, så bliver Lommeparken især noget for de børnefamilier, der bor i centrum.

De får nu en park i byen, hvor der er plads til ophold og leg.

“Der kommer en legeplads til børnene. Der er allerede blive opsat en rutchebane,” fortælle Niels Bresemann Jensen.

Lommeparken bliver et idéelt sted at opholde sig, hvis man bor i byen og ikke har haveadgang fra sin bolig. Børn kan lege, og voksne kan samles om en kold drink, frokost eller en is, når vejret tillader det.

Spar op til 80%: Tøjbutikken Tiffany holder kæmpe lagersalg i denne uge

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 50 år har Tiffany i Aalborg stået forrest i køen, når de aalborgensiske kvinder skulle have fingrene i tidens mest moderigtige tendenser.

Den 26., 27. og 28. april bliver det dog vores tur til at stå i kø, når Tiffany i samarbejde med Noella, der er stiftet af én af tøjbutikkens medejere, åbner dørene til deres ekstraordinære lagersalg, hvor du kan gøre et kup udover det sædvanlige.

Store besparelser i vente

Tiffany holder til dagligt til i Bispensgade 6, men i den kommende weekend er det på deres nye lager på Kaolinvej, at du kan shoppe amok og spare helt op til 80 % – og hvad der er sparet, er jo tjent – hvilket åbner muligheden for, at du med god samvittighed kan shoppe lidt mere end sædvanligt.

Tiffany forhandler mærker som Ganni, American Vintage, Acne Studios og Noella – og sidstnævnte har tilmed en shop-in-shop i Tiffany, og dermed bliver der altså også en masse kollektionsvarer fra det stærkt voksende brand.

”Vi glæder os til at byde aalborgenserne velkommen til tre dage med lager- og kollektionsprøvesalg ude hos Noella og Tiffany.

Vi kommer til at sælge ud af alt fra kjoler til bluser, nederdele, sko og tasker – alt sammen med besparelser på op til 80%.

Vi sørger for at der bliver fyldt op hele dagen, så uanset om du kommer fra morgenstunden eller senere på dagen vil der være et stort udvalg af gode varer,” garanterer Lau Knudsen, der er stifter og direktør af Noella.

Du kan læse mere om lagersalget lige her.

Hvad: Lagersalg – Tiffany & Noella
Hvor: Kaolinvej 6, 9220 Aalborg SØ
Hvornår:
Fredag d. 26 april: kl. 10-18
Lørdag d. 27 april: kl. 10-16
Søndag d. 28 april: kl. 10-15