Har fået nok: Populært pizzeria rykker ud efter 13 år

Man kan næsten ikke sige “Aalborgs bedste pizza” uden at nævne Sticchi’s.
I 13 år har det autentiske pizzeria serveret napolitanske pizzaer for aalborgenserne fra restauranten i Vestbyen – men nu ser det ud til at være slut.
Det bekræfter Antonio Sticchi over for MigogAalborg: Han har opsagt sit lejemål.
Ifølge Antonio har flere faktorer været medvirkende til denne beslutning.
“De har helt lukket af for trafikken i Vestbyen, så der kommer ikke længere så mange mennesker forbi,” siger han ærgerligt til MigogAalborg, og fortsætter:
“Vi vil bare gerne lave gode pizza til aalborgenserne, men det har været svært på Kastetvej længe.
Jeg synes ikke, at den nye infrastruktur giver mening og der er ingen planer for, hvordan problemerne skal løses.
Derfor flytter vi.”

Dårlige parkeringsforhold
Derudover er der også minimalt med parkeringspladser ved Sticchi’s, der ikke kun laver takeaway-pizza, men også fungerer som en restaurant, hvor mange ønsker at nyde deres mad.
Det besværliggør omgivelserne desværre også.
“Man kan kun parkere i en time, og det betyder, at vores gæster skal skynde sig gennem deres måltider.
Og det er ikke det, vi vil med vores koncept,” siger Antonio.
Kastetvej 32 er derfor blevet opsagt og sat til leje igen – og imens kigger Antonio sig om efter nye lokaler til sit pizzaeventyr.

Læs også: Efter 31 år: Legendarisk pizzeria sat til salg Vil fortsætte sit koncept
Som nogle af de eneste i Danmark serverer Sticchi’s autentisk mad fra det napolitanske landkøkken.
Han er kendt og anerkendt for sine rustikke pizzaer og er tilmed godkendt af “Associazione verace pizza Napoletana”; en forening, der er blevet nøje udvalgt af EU-Kommissionen for at garantere samme smagsoplevelse, som man ellers kun kan finde i Napolis egne gader.
Og – indtil nu – på Kastetvej.
Hvor Sticchi’s skal være fremover, ved Antonio ikke endnu.
“Vi kigger på lokaler rundt omkring, hvor vi kan føre konceptet videre.
Det skal være en god placering til en fair leje og med parkeringspladser, så gæsterne kan spise der i ro og mag,” siger han.

Han garanterer dog ikke, at det bliver hverken i Aalborg eller i midtbyen.
“Det er ikke vigtigt, om det er lige midt i byen, men at vi kan få nogle glade gæster.
Dem har jeg heldigvis mange af, som jeg ved gerne vil køre efter vores koncept, så dem skal der være plads til. Så må vi se, hvor det bliver,” slutter han.
Indtil videre fortsætter Sticchi’s som vanligt, indtil en ny lejer byder sig til.