Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Hænger overalt i Aalborg: Har du også opdaget Faxe Kondis brøler?

Af Michael Qureshi

Der er helt tydeligvis lagt rigtig mange markedsføringskroner i en ny kampagne for Faxe Kondi sodavanden.

Men knap så mange penge på korrektur. Overalt i Aalborg-området finder man de store plakater på busskure og andre steder med billede af en Faxe Kondi og en Faxe Kondi Free.

Den har virkelig fået fuld skrue med en såkaldt outdoor-kampagne fra Royal Unibrew, der har Faxe Kondi.

800 reklameplakater er der blevet trykt til at hænge op i de største danske byer herunder Aalborg. Men noget er gået galt, da plakaten skulle skrives.

Stavefejl gik viralt

Faxe Kondi havde trods budgettet ikke selv opdaget stavefejlen, som nu går viralt på sociale medier og desuden har ramt større landsdækkende medier som B.T.

“Hele Danmarks ynglingssodavand” står der på plakaten, og den opmærksomme læser vil vide, at det skal staves “yndlingssodavand”.

Hænger overalt i Aalborg: Har du også opdaget Faxe Kondis brøler?

Da plakaterne var hængt op i de store byer rundt omkring i landet, så gik der ikke lang tid, før de gik viralt med morsomheder over stavefejlen.

Gør selv grin med brøleren

Royal Unibrew skyndte sig hurtigt selv at gøre grin med brøleren.

“Damn autocorrect! Sommervarmen er åbenbart også steget os til hovedet. D’OH. Kender I det? Del din sjoveste autocorrect-brøler, og vi kvitterer med 3 rammer kolde Kvajekondi til de 10 sjoveste!,” skrev de i et Facebook-opslag, som fik mange interaktioner.

Flere påpegede dog også, at autocorrect på eksempelvis en Iphone aldrig ville rette det fra yndlingssodavand til YNGlingssodavand.

Uanset hvad så har Faxe Kondi fået ekstra opmærksomhed på kampagnen alene grundet den lille stavefejl, og så er det helt store spørgsmål så faktisk, om det ikke var helt bevidst, eller om der virkelig er én i marketing, som skylder kvajebajer.

Del artikel

Andre læser også