Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Grobund for flere butikker: Populære loppe-koncepter fusionerer

Af Stine Kjølby Christensen

De to bæredygtige kæder af loppemarkeder, Guld & Rod og reshoppit.dk fusionerer, men butikkerne fortsætter dog driften separat.

Fusionen giver samtidig en kapitalindsprøjtning til Guld & Rod og skaber grobund for åbningen af flere butikker på Sjælland. Dermed kan kunder i hele landet snart se frem til at forvandle rodet fra garagen til guld i lommen.

Loppefund i alle størrelser

De rustikke træreoler bugner af alt fra antikke vaser og moderigtige jakker til børneudstyr og køkkengrej.

Mellem reolerne cirkulerer nysgerrige kunder på jagt efter det helt store genbrugskup. Det lyder som et klassisk loppemarked, men under overfladen gemmer sig det populære koncept, Guld & Rod.

I den mere eksklusive ende af loppe-spektret, finder man reshoppit.dk, hvor kunder på udkig efter luksusvarer og second hand designertøj, udforsker stativ efter stativ i søgen efter det unikke loppefund.

Trods forskellen i udbud og målgruppe, følger de to kæder dog tilnærmelsesvist samme koncept, hvor private kan leje en stand, fylde den med second hand varer, og så klarer butikken resten, og denne slående konceptuelle lighed bliver nu cementeret i fusionen af Guld & Rod og reshoppit.dk.

De tilsammen 10 eksisterende butikker, foruden to nye åbninger i foråret, vil fortsat blive drevet separat, så fusioneringen skal udover kapitaltilførsel, primært bidrage med et stærkt samarbejde, vidensdeling og synergi til glæde for kunder og fremtidige franchisetagere.

“Vi er meget imponerede af reshoppit.dk, som har nogle mindre butikker med flere eksklusive varer og hvor de sætter en store ære i at være helt fremme på nye trends.

Deres målgruppe er noget mindre end hos Guld & Rod, hvor vi fører et bredere loppe-koncept, men de har alligevel en meget høj omsætning blandt standholderne.

Jeg er sikker på, at vores to koncepter kan meget lære af hinanden, som vil være til stor gavn for vores standholdere, og vi glæder os allerede rigtig meget til samarbejdet” lyder det fra Jesper Petersen, direktør Guld & Rod

Genbrugsguld til sjællænderne

Guld & Rods eksisterende 7 butikker er placeret i det nord- og vestjyske, men kapitalindsprøjtningen, der følger fusionen, betyder nu, at Guld & Rod kan udleve drømmen om at bringe konceptet til pris- og miljøbevidste shoppere øst for Storebælt.

Allerede nu ledes med lys og lygte efter passende lokationer omkring Vestsjælland og Østsjælland, mens en åbning i Korsør bliver en realitet inden længe.

”Hos Guld & Rod har vi virkelig noget på hjerte. Det handler om bæredygtig forretning – både økonomisk, men også i forhold til hele genbrugsbølgen, som vi mener er både holdbar og nødvendig på kort og lang bane.

Med kapitaltilførslen fra fusionen kan vi nu få opfyldt drømmen om at tilbyde stande endnu flere steder i landet, og vi kan ikke vente med at udbrede vores koncept til Sjælland, som vi ser enormt potentiale i.

Vores håb og forventning er, at der er en masse guld i gemmerne i de sjællandske hjem, og at mange er ivrige efter at gøre en god handel og skåne miljøet,” forklarer Jesper Petersen.

I butikken lægges den antikke vase, den moderigtige frakke, børneudstyret og køkkengrejet i kurven og kursen sættes mod kassen. Hjemme i sofaen ser sælger på sin konto, at deres tidligere ejendele har fået nyt liv og skabt glæde i endnu et hjem.

Køber forlader butikken med genbrugsguld og en miljøvenlig gerning i pose