ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-virksomhed ekspanderer: Green Click køber stor ejerandel i kendt webbureau

Af Michael Qureshi
Fra venstre: Theis Soelberg (Partner og udvikler i Octokom), Jesper Luff Olesen (Partner og rådgiver i Octokom), Thomas Kjær Olsen (Partner og CEO i Green.Click)
Fra venstre: Theis Soelberg (Partner og udvikler i Octokom), Jesper Luff Olesen (Partner og rådgiver i Octokom), Thomas Kjær Olsen (Partner og CEO i Green.Click)

Markedet for webløsninger er fundamentalt ændret på få år. Nu kræves der resultater.

Den digitale branche buldrer fremad, og det gælder også for det Aalborg-baserede digitale performance agency Green.Click.

Virksomheden har netop indgået købsaftale med webbureauet Octokom, hvor Green.Click fremover ejer 40 procent.

Den markante fremgang i markedet for webløsninger og webshops er bl.a. accelereret af Corona-krisen.

Alle vil online og have resultater – og have bedre resultater. Det er ikke længere nok at levere et pænt og velfungerende website – det er et krav, at der skal komme noget ud af det.

Derfor er det også et krav at kunne levere løsninger, der er skabt til at performe, hvor det kommunikative og konverterings-mæssige står skarpt.

Green.Click har viden og specialister til at migrere og optimere et website, så både Google og brugerne lynhurtigt kan afkode forretningen og produkterne, og Octokom har kompetencerne og dyb viden om design og programmering af webløsninger.

Det nye samarbejde giver således mulighed for at udnytte styrkerne på tværs med henblik på at skabe websites, der performer.

Er rykket ind hos Green.Click

Det er dyb viden, der gør forskellen, og Octokom er netop flyttet ind i Green.Clicks lokaler på Lyngvej 1 i Aalborg.

Her kommer de til at indgå i dagligdagen hos Green.Click, så samarbejdet bliver så integreret som muligt.

Det centrale bliver den analytiske dataindsigt, projektledelse, kommunikation og performance marketing, der differentierer Green.Click/Octokomkonstellationen fra de fleste webbureauer i markedet.

Samarbejdet har været i gang i et stykke tid.

Flere og flere kunder efterspørger nemlig hjælpen til at få både kommunikation og website optimeret, så de får mest muligt ud af deres annoncekroner online, og får flere ordrer, forespørgsler eller kontakter ud af det.

“Det kræver et stærkt og velkommunikerende website i kombination med den helt rigtige eksekvering på digitale kanaler at få resultater online.

Her skal fundamentet være på plads, inden man sender en masse trafik til websitet. Et godt fundament er et website med tydelig kommunikation af forretningen samt de rigtige konverteringspunkter.

Ellers kommer resultaterne ikke. Det er også afgørende, at et website ikke er et statisk udstillingsvindue, men en dynamisk platform, der hele tiden justeres og opdateres og følger forretningens udvikling.

Derfor bliver det afgørende i fremtiden at have webbureau og online marketing samlet under samme tag,” siger Thomas Olsen, CEO og Partner i Green.Click.

Del artikel