Så er det i morgen: Giv dit barn en kæmpe oplevelse for 55 kr.

Skrevet af: Michael Qureshi

I morgen fredag den 24. august sker der ting og sager i Aalborgs midtby.

Der er Salling ROOFTOP åbning, gadefest med METROPOL FESTIVALS samt Danmarks største gadeløb for professionelle cykelryttere.

Men der er i den grad også en kæmpe oplevelse i vente for rigtig mange børn. I morgen mellem 16-17 kan dit barn i forbindelse med Spilnu.dk Grand Prix prøve at cykle på en afspærret rute med publikummer lige midt inde i Aalborg.

Hvis du nu sidder og tænker, at dit barn ikke er særlig ferm til at cykle, så læs lige ordentligt med.

Børnene er delt op i aldersgrupper

Først og fremmest er børnene delt op i to aldersgrupper, 5-11 år og 12-16 år.  For det andet er der intet krav om, at der skal køres stærkt. Har dit barn lyst til at hyggetur og bare nyde følelsen af at køre på en rute, der er afspærret, så gør man det.

Er der mere konkurrencelyst hos barnet, så kan han/hun også give den gas, og se hvor mange runder der kan nås.

Der er ingen krav om hverken niveau eller udstyr.

Forældre må gerne cykle med

Endnu en vigtig detalje er, at forældre gerne må cykle med ved siden af deres børn. Så på intet tidspunkt kommer de til at føle sig utrygge.

“Det er en kæmpe oplevelse for de her børn og prøve at køre på en rundstrækning, hvor alt er afspærret, og hvor familie og venner står og hepper og klapper imens,” forklarer arrangøren Jonas Winter Mikkelsen til MigogAalborg.

Endnu federe er det, at oplevelsen blot koster 55 kr. Det inkluderer medalje, oplevelsen samt pølser/brød og sodavand til alle deltagere.

Når starten går, så giver Spilnu.dk og Luksusbaby.dk i alt 50 kr. pr omgang børnene cykler på banen.  Cykler dit barn eksempelvis 5 omgange, så donerer de 250 kr. til Julemærkehjemmene osv.

Går efter rekorden i år

Sidste år var der 100 tilmeldte børn, men den rekord går man efter at slå i år.

“Vi har 200 startnumre og salget går rigtig fint. Derfor er det med at være hurtig, hvis man vil give sit barn en helt unik oplevelse, og samtidig støtte et rigtig godt formål,” afslutter Jonas til MigogAalborg.

Men man skal være hurtig, for de sidste billetter ryger sandsynligvis i løbet af i dag.

Efterfølgende kan hele familien blive og opleve de professionelle i aktion på selvsamme rute.

Det er faktisk niende gang, at gadeløbet finder sted og år for år tiltrækker løbet store stjerner fra både ind – og udland.

I år er den danske verdensstjerne og Tour de France profil Michael Valgren blandt andet at finde i feltet. Ruten er dog ændret i sidste øjeblik, heldigvis til en endnu federe oplevelse med udsigt til Havnefronten. Læs mere om det her

 

Børnecykelløbet er sponsoreret af Luksusbaby.dk, Spilnu.dk, Spar Nord Fonden samt Friis Shoppingcenter.

Billetter til løbet kan købes online her eller i Luksusbaby i Møllegade 10, 9000 Aalborg.

Det fulde program:

Kl. 15:00 Udlevering af startnummer i Friis Shoppingcenter (Foran Tiger of Sweden på 1 sal.) OBS: Mødetid senest 30 minutter før starten.

Kl. 16:00 Børnecykelløb (alder 5-11 år) start/mål Østerågade (Gammel Torv)

16:30 Børnecykelløb (alder 12-16 år) start/mål Østerågade (Gammel Torv)

Kl. 17:00 Medaljer til alle deltagere i Friis Shoppingcenter (Foran Tiger of Sweden på 1 sal.)

17:30 Autografskrivning med Tour de France stjernerne i Friis Shoppingcenter

Der vil være pølser/brød og sodavand til alle deltagere ved fremvisning af startnummer i MEAT salgsbod (Foran Jyske Bank ved Nytorv)

Shopping Night i Friis: Kom til gratis gin-smagning

Skrevet af: Michael Qureshi

Det startede allerede i torsdags i sidste uge.

Grand Opening af det nye Friis med mange dages shop-amok tilbud og flere forskellige events.

Men det slutter slet ikke her. For i morgen onsdag d. 26 september holder Friis Shopping Night, hvor der igen er tilbud og masser aktiviteter på programmet.

Smag på gin med MigogAalborg og gins.dk

MigogAalborg har eksempelvis en stand i samarbejde med gins.dk, hvor alle mellem 19-21 kan komme forbi til en gratis prøvesmagning af gin i topklasse.

Få smagsprøver på den perfekte G&T og bliv klogere på, hvordan du vælger gin. Der vil også være gode tilbud. Det foregår på 1. sal i Friis Shoppingcenter.

“Vi glæder os til at fortsætte åbningsfesten af det nye Friis med masser af forkælelse og tilbud i butikkerne.

Det har været en helt fantastisk uge for alle os her i Friis både med åbningen af Magasin og Grand Opening af Friis som har budt velkommen til mange nye lækre butikker og spisesteder. Vi håber at se rigtig mange i løbet af onsdagen,” siger Gitte Stokbro, center marketing manager til MigogAalborg.

Magasin holder også længe åbent med knaldtilbud

Magasin holder også længe åbent i forlængelse af Shopping Night, og der er rigtig meget at spare, hvis man kigger derind.

Magasin kører SUPER BAZAAR med -25% på tusindvis af mærkevarer (inkl. 25% på stort set alt bolig) og 20% på stort set alt beauty. Det kræver dog, at man kan fremvise deres Goodie Card.

PROGRAMMET FOR SHOPPING NIGHT

Kl. 17: Goodiebags til 100 heldige kunder
Uddeles på 1. sal på pladsen foran Tiger of Sweden

Kl. 17-22: Sprøde toner fra DJ Ida Marie og Mathias Høgh

Kl. 19-21: Gin-smagning med gins.dk
MigogAalborg og gins.dk byder på gratis prøvesmagnig af lækre varianter af gin. Få smagsprøver på den perfekte G&T og bliv klogere på, hvordan du vælger gin.

Der vil også være gode tilbud.

Det foregår på 1. sal

Kl. 20: Styling-event
Stylist Bibi Lykke fortæller om efterårets vigtigste tendenser og kommer med gode fif til, hvordan du selv skaber det perfekte efterårslook.

Det foregår i stuen

Der vil blive serveret lidt lækkerier og bobler i løbet af aftenen.

Du kan se alle de tilbud, der kører i løbet af onsdagen her

Landet rundt med nyt show: Christian Fuhlendorff er snart i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Christian Fuhlendorff har som den første komiker i Danmark sat sig for at lave intet mindre end to landsdækkende stand-up turnéer på ét år.

Første del, Går over i Historien, blev mødt med flotte anmeldelser og høje grin i hele landet.

Idéen til de to shows opstod, da Christian Fuhlendorff skulle svare på sin 7-årige datter Mikalas spørgsmål om alt lige fra universets opståen, livet og ikke mindst menneskets historie.

Nu er Christian Fuhlendorff klar med anden del af showet, hvor han igen lægger vejen forbi Aalborg – den 12. og 13. oktober i Aalborg Kongres & Kultur Center.

MigogAalborg har taget snak med komikeren bag om alt lige fra ordblindhed, forholdet til Aalborg og ikke mindst (den mulige) fremtid i en autocamper …

Showet hedder jo ”Går over i Historien 2”, så det store spørgsmål er: Kan man tage ind og se andet show uden at have set det første?

 ”De to shows hænger ikke som sådan sammen. Grunden til, at jeg delte det op i to shows var egentlig fordi, at jeg havde materiale nok til to shows.

Der er så meget jeg gerne vil sige, og så gav det mening at dele det op i to shows med forskellige udgangspunkter. Første show var meget kronologisk, hvor jeg startede ved Big Bang og sluttede ved opfindelsen af landbruget.

I Går over i Historien 2 sætter jeg mere spørgsmålstegn ved, hvad der egentlig er historie – og at det hele er en stor løgn! Der vil også være flere afstikkere til nutidens samfund.

Hvis man kan lide det jeg plejer at lave, minder det her show nok mere om det. Det er klassiske provokerende tilgange til alt – selvfølgelig blandet med lidt syre. For fans er 2’eren nok endnu mere interessant end 1’eren.”

Aalborg og Amager

Det bliver fredag d. 12 oktober og lørdag d. 13 oktober i AKKC, at nordjyderne kan opleve dit show kommer du til Aalborg. Hvad er dit forhold til Aalborg?

”Jeg har altid følt mig godt hjemme i Aalborg. Det hænger måske sammen med, at jeg selv er fra Amager …

Menneskene er nok lidt de samme, så jeg glæder mig altid til at komme til Aalborg. Jeg tænker ikke mig selv som københavner, og jeg synes faktisk ofte, at mit materiale passer meget bedre udenfor København. Så jo længere væk fra København, jo bedre!

Det hænger nok også sammen med, at jeg aldrig joker med sådan nogle rigtige københavner-problemer som eksempelvis metroen! Jeg snakker altid om emner, som de fleste danskere kan relatere til.”

 Du har aldrig lagt skjul på, at du er ordblind. Hvordan researcher man så til et show om historien?

”Hvis man er god til at læse, så tror man ofte ikke, at man kan finde viden andre steder. Men det er overalt. Jeg har set dokumentarer, hørt podcast og ikke mindst holdt møder med historikere og forskere.

Det er nok der, jeg har fået mest indsigt – ved at snakke med folk, finder man ud af, hvad der er interessant, hvad der er sandt og ikke mindst hvad der er bullshit.

Jeg har generelt holdt mig meget til historiske emner, som de fleste ved noget om. Jeg går ikke ned i detaljerne – så må man selv læse sig til det, eller se en dokumentar.”

Kommer der en 3’er

Vores historie er vel en ret uudtømmelig kilde, som ikke blot er overstået på to shows. Kommer der så også en 3’er?

”Det kunne der godt, for jeg når faktisk kun til Romerriget. Men efter denne her turne, skal jeg lige have en pause fra historien. Jeg har lavet to shows på et år, og 2’eren lavede jeg faktisk kun på fire måneder …

Det kan måske godt ses nogle steder, men det bliver bedre og bedre. Når jeg kommer til Aalborg, er det røvskarpt!”

Går det her show, så over i historien?

 ”Man bliver hvert fald klogere på, hvordan jeg ser på det hele.

Jeg har med vilje forsøgt at lave et show, der kan dele vandene. Anmelderne har også været rørende uenige, så det er nok lykkes meget godt. Der er nogle, der skal blive provokeret  – og hvis det lykkes, går det vel lidt over i historien.”

Hvad bliver det næste vi ser fra Christian Fuhlendorff?

”Mit næste projekt kunne meget vel være, at jeg vil kigge lidt på genren stand-up. Jeg synes ikke rigtig vi har rykket os i de seneste år, så jeg kunne godt tænke mig at finde en ny måde at gøre det på.

Jeg elsker at optræde, men det er knap så sjovt at sidde på et hotelværelse aften efter aften … Men hvad det bliver, ved jeg ikke. Jeg skal nok finde på noget. Måske noget i en autocamper?”

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 2013 åbnede Aalborgs første sunde takeaway-koncept op i Reberbansgade.

Madgaden har ellers i årtier bugnet af pizza, burger og tunge kalorier – men det skulle siden vise sig, at aalborgenserne var mere end klar til at tage imod Eatlow.

Det var i sin tid teamet bag SushiMania Aalborgder startede konceptet op.

Et års tid senere valgte SushiMania dog at fokusere på den eksplosive vækst i kerneforretningen – og overleverede derfor Eatlow til Linda Bruun, som succesfuldt har drevet det lige siden.

I dag – 5 år senere – er der sket endnu en overlevering af butikken. Men det er langt fra i fremmede i hænder, at Eatlow fremover skal drives. Efter længere tids dialog er Eatlow nemlig tilbage i SushiMania-familien.

Så kan man måske fristes til at tænke, hvad baggrunden for dette salg er – men her er der ikke meget dramatik at hente.

Eatlow har stort potentiale

Forhandlingsforløbet forløb exceptionelt ukompliceret, og både Linda Bruun (tidligere indehaver af Eatlow) og Nathalie Ina Kühl (direktør i Eatlow samt COO i SushiMania Aalborg), var mere end tilfredse med de nye rollefordelinger, da vi mødte dem til en snak om fremtiden i Reberbansgade.

“Jeg føler, at my job is done,” fortæller Linda, som fremover indtræder som PR/grafisk chef for både SushiMania Aalborg og Eatlow.

“Jeg har ikke modet på at udvikle væksten alene længere. Den størrelse af virksomhed, som Eatlow har fået nu, fortjener nogle større muskler. Det er noget, som SushiMania har kapaciteten til at bringe videre, og jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen.” siger Linda, og Nathalie stemmer i:

“Linda har arbejdet umådeligt hårdt og gjort konceptet og brandet til sit eget – nu er det tid til at udnytte dét potentiale.

Hos SushiMania er vi gode til at få spredt tingene ud, udvide koncepter og få virksomheder til at vokse. Så det bliver vores opgave fremover.”

Men betyder den nye familiesammenføring så, at Eatlow også kan se frem til nogle søstre i fremtiden?

“Det kan meget vel være.” siger Nathalie hemmelighedsfuldt.

Den perfekte synergi i fremtiden

For Linda Bruun har Eatlow i de sidste 4 år været hendes hjertebarn, og de mange arbejdstimer har i den grad båret frugt. Selvom konceptet ikke længere er byens eneste – så har Eatlow alligevel formået at bibeholde sin popularitet.

En rejse, som Linda bestemt ikke ville have været foruden.

“Jeg kan stadig huske, at jeg gik forbi hernede i 2013, da vinduerne var plastret til – og tænkte Øv!” siger Linda med et grin. Hun havde nemlig selv gået med en spirende drøm om at skabe Aalborgs første, sunde takeaway – hvilket hun jo senere hen fik rig mulighed for.

Nu er drømmen kørt i hus, og Linda kan trække sig tilbage og fremover fokusere på de ting, som hun ikke har haft tid til og mulighed for i de sidste par år.

“Jeg er jo oprindeligt uddannet grafiker, og det savner jeg helt vildt.

Så jeg er glad for den synergi, som vi forhåbentlig kan skabe i fremtiden – hvor jeg kan fortsætte mit arbejde inden for grafik og PR i samarbejde med både SushiMania og Eatlow.” forklarer hun.

Også SushiMania er glad for den nye synergi.

“Vi synes, det er genialt, at vi fortsat kan gøre brug af Lindas kompetencer i SushiMania-regi!

Hun er sindssygt god til det visuelle, så hun kan noget på den front, som vi ikke kan. Det bliver et fantastisk samarbejde, hvor vi kan udnytte lige præcis, hvad vi begge er bedst til.” slutter Nathalie begejstret.