Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Dækker Aalborg og omegn: Hos GF Forsikring prioriterer de den nære kontakt til medlemmerne

Af Nathalia Hentze Nielsen

Forsikringer er en af de ting i livet, man sjældent tænker over, før det er gået galt.

Når noget er så vigtigt og berører så mange dele af livet, kan det føles lidt ambivalent at ringe op til et forsikringsselskab og diskutere ens behov med en person i eksempelvis København, som man aldrig kommer til at møde.

Hos det medlemsejede GF Forsikring er de meget bevidste om, hvor meget den personlige kontakt betyder, og derfor gør de en dyd ud af at være tilstede i de lokalområder, som deres medlemmer befinder sig i.

Derfor har de prioriteret at have et fysisk kontor i Aalborg, hvor de altid er tilgængelige og hurtigt kan komme ud til hele det nordjyske nærområde.

Faktisk dækker GF Forsikring 38 postnumre i Nordjylland og deres ansatte rejser gerne rundt i områderne for at møde deres medlemmer – og holde sig opdaterede på, hvad der rører sig i byerne.

Det er en filosofi, der har vist sig at være ekstremt populær blandt deres medlemmer, og som afspejler sig i deres høje rangering på Trustpilot.

Inden for forsikringsbranchen måler man også forbrugernes tilfredshed.

EPSI Danmark tager hvert år temperaturen på tilfredsheden blandt de danske forsikringskunder og her fik GF Forsikring i 2021 en samlet score på 81,4, hvilket ligger over branchegennemsnittet.

Det er dermed flotte anmeldelser medlemmerne sender deres vej, men hvad er det, der gør GF Forsikring særlige?

Dækker Aalborg og omegn: Hos GF Forsikring prioriterer de den nære kontakt til medlemmerne
GF Forsikrings kontor i Aalborg ligger på Vestre Alle 29.

Overskuddet går direkte til medlemmerne

At forsikringsselskabet kalder deres kunder “medlemmer”, siger først og fremmest meget om deres tilgang til kundeservice.

Det særlige ved at være medlem hos GF Forsikring er, at selskabet er ejet af dem i stedet for aktionærer, og det betyder at skabes der overskud, går pengene direkte til medlemmerne.

I 2022 forventes der igen en flot overskudsdeling, og medlemmerne kan dermed se frem til at få trukket deres del af overskuddet fra prisen på forsikringerne, når de skal fornys næste gang – selv hvis man har været uheldig og fået en skade i løbet af året.

Og hvad hvis der er underskud et år? Det er ikke noget, man som medlem mærker noget til.

En, der har haft glæde af overskudsdelingen og de billige forsikringspriser generelt, er den 30-årige Camilla Petri Elstrup, der har været medlem siden 2019.

“Jeg havde tidligere en god studieforsikring, og da jeg blev færdiguddannet, faldt jeg over GF Forsikring. Jeg fik et tilbud fra dem, og det viste sig, at de kunne dække mig endnu bedre til samme pris. Det var virkelig overraskende, men helt fantastisk,” siger Camilla og tilføjer, at god dækning også er vigtigt for hende som nybagt mor.

“Det betyder helt klart meget at have en god forsikring, når nu vi har fået vores første barn.”

For en anden privat kunde, Thomas Højbjerg, betyder det særligt noget, at man ikke føler sig som endnu et nummer i rækken hos selskabet.

“Et forsikringsselskab skal kunne kende til dig som privatperson og derigennem kende dine behov. Det er næsten som at have en god bankrådgiver. Man skal også have en rigtig godt forsikringsrådgiver, man kan ringe til og få hjælp,” forklarer han.

Mens Camilla og Thomas nyder godt af GF Forsikrings privatforsikring, fik 73-årige Svend Erik Laustsen en erhvervsforsikring for fem år siden til at dække den andelsboligforening, han er formand for.

“Forsikringen giver mig stor værdi, fordi GF er yderst konkurrencedygtige. De er så skarpe på prisen, at det ikke kan betale sig at lade en anden assurandør give et tilbud.

Vi har haft et par skader i andelsforeningen og fået virkelig seriøs og god behandling med erstatning. Foreningen har også stor glæde af den årlige bonus,” fortæller Svend.

Dækker Aalborg og omegn: Hos GF Forsikring prioriterer de den nære kontakt til medlemmerne
Salgsleder Stine Bundgaard Nielsen sidder klar til at rådgive kunder i GF Forsikrings lokale afdeling.

Nærvær og tilgængelighed i højsædet

Medlemstilfredsheden er ekstrem vigtig for forsikringsselskabet, men mindst lige så vigtig er arbejdsglæden blandt medarbejderne.

Stine Bundgaard Nielsen, der er salgsleder og har været i Aalborg-afdelingen i 5 år, fremhæver at det betyder meget for hende at have et arbejde, hvor man gør en forskel.

“Forsikringer er oftest ikke det, man taler mest om, men det er vigtigt at være dækket rigtigt ind, når skaden er sket.

Det er vigtigt for mig, at tage det her ansvar og yde en god, professionel hjælp, fordi jeg har med menneskers liv at gøre.

Det giver også en helt anden nærhed at være i vores medlemmers nærområde. Vi skaber en relation til dem telefonisk, men vi tager også ud og står på Hjallerup Marked for at møde dem face to face,” siger hun.

Dækker Aalborg og omegn: Hos GF Forsikring prioriterer de den nære kontakt til medlemmerne
Anders Rosenskjold er assurandør og kører hver dag ud for at modtage kunder i de 38 postnumre som GF Forsikring dækker i Nordjylland.

Assurandøren Anders Rosenskjold, der har været hos GF siden starten af 2021, istemmer sig Stines forklaring:

“Det der er vigtig for mig i relation til medlemmerne er, at de mærker, at GF er en forsikringsklub og ikke et selskab som så mange andre. Altså at de mærker, at vi er oprigtig interesserede i at lave den rigtige løsning til dem.

Som assurandør lægger jeg også meget vægt på, at de altid kan kontakte mig, hvis de har spørgsmål. Altså at de har en fast kontaktperson, som altid er klar til at hjælpe dem.

Det betyder noget, da de fleste selskaber har et servicekoncept, hvor kontakten med assurandører stopper, når der er indgået en aftale – men hos os er det altid muligt at tale med en assurandør,” fortæller han.

Medlemmerne skal ikke sidde og vente på at nå deres rådgiver. At være tilgængelige – uanset om det er til Hjallerup Marked, på torvet i Løgstør eller over telefonen – er essentielt for forsikringsselskabet.

Derfor har de også investeret i en hjemmeside med et nemt og overskueligt medlemsunivers, der kan tilgås, når kontoret er lukket. Det velbyggede univers har endda givet dem prisen som Årets Digitale Finansvirksomhed i 2021.

Vil du også høre, hvad GF Forsikring kan gøre for dig, kan du læse mere om dem her.

Del artikel

Andre læser også