Gebyrfri hverdag og personlig rådgiver: Derfor kan det betale sig at skifte bank

Skrevet af: Simone Vestergaard

Som mennesker søger vi ofte trygheden.

På papiret lyder det måske uoverskueligt og besværligt at skifte bank. Men der kan faktisk være mange fordele ved at kigge på markedet og finde en bank, der passer perfekt til ens behov.

24-årige Katrine Leth Overgaard fra Aalborg har stået i præcis den situation. Hun har haft den samme bank altid, men på et tidspunkt begyndte der at komme gebyrer på hendes dankort, hendes bankrådgiver var svær at få fat i og der var faktisk flere ting der irriterede hende.

Gratis abonnement på ClubAalborg inkluderet

Hun besluttede sig for at skifte bank, og undersøgte hele markedet på alle leder og kanter, forhørte sig i sin omgangskreds, og faldt så over Nordjyske Bank.

”Et par veninder anbefalede mig Nordjyske Bank. De havde blandt andet et gratis abonnement hos ClubAalborg inkluderet, hvilket jeg synes var super fedt. Det gad jeg virkelig også godt have.

Jeg søgte også efter en personlig rådgiver, der ville hjælpe mig og stå til rådighed, når jeg havde spørgsmål.

Jeg ringede ind til Nordjyske Bank og fik fat på Nicolai fra Nørresundby afdeling. Han sagde, at jeg skulle komme ind til en samtale, og derefter blev jeg faktisk oprettet. Jeg fik allerede her vejledning omkring, hvordan min konto kunne struktureres – han satte sig virkelig ind i min situation.

Han gjorde sådan, at jeg fik oprettet en budgetkonto der automatisk trækker penge fra min privatkonto, således at jeg ikke skulle spekulere på regninger. Det har fungeret rigtig godt, og faktisk meget bedre end forventet,” fortæller Katrine til MigogAalborg.

Katrine Leth Overgaard ser mange fordele som ung i at være kunde hos Nordjyske Bank – blandt et års medlemsskab af ClubAalborg

Bankskiftet er rigtig nemt

Katrine er et rigtig godt eksempel på, at det ikke behøver at være besværligt at flytte bank. Det mest besværlige er faktisk at gribe telefonen og booke et møde med en kunderådgiver.

Nicolai Deurell Lyhne, kunderådgiver hos Nordjyske Bank, gør i hvert fald hvad han kan for at kommende kunder skal føle sig trygge.

’’Et bankskifte til Nordjyske Bank er rigtig nemt. Selve processen er nem, for vi går meget op i, at det skal være så gnidningsfrit for kunderne som muligt.

Når vi holder første samtale med nye kunder, så ordnes det meste faktisk der. Der bliver bestilt nye kort, og når vi har de underskrifter, vi skal bruge, så skal kunden kun flytte sine oplysninger med videre. Så det kører faktisk med det samme.

Det er dog forskelligt, hvor kunderne er i sit liv i forhold til lån og andre ting, men som udgangspunkt så går der nok en 14 dage, før alt er kørende,” fortæller Nicolai til MigogAalborg og fortsætter:

”Man skal selvfølgelig på intet tidspunkt undvære sit dankort!”

Nicolai Lyhne er kunderådgiver i Nordjyske Bank

Gebyr fri hverdag til unge mennesker

Nordjyske Bank tilbyder to forskellige ungdomskoncepter til unge mellem 18-27 år, og det er Nicolais opgave et finde ud af, hvilket koncept der passer til den enkelte kunde ud fra deres præferencer.

”Hos Nordjyske Bank tilbyder vi to ungdomskoncepter: Den ene er den almindelige Ung og den anden er Ung+.

Ved Ung+ tilbyder vi, helt fordelagtigt, 12 måneders gratis medlemskab af ClubAalborg.

Når jeg skal vejlede unge mennesker mellem 18-27 år, så tilbyder jeg altid Ung+ pakken fordi fordelene i denne pakke er rigtig gode, og det passer tit på de mennesker, jeg snakker med i forhold til behov og ønsker.

Grundlaget i Ung og Ung+ er, at vi har lavet en gebyrfri hverdag, fordi de unge mennesker står et andet sted i livet i forhold til økonomi, set i kontekst til personer med fast arbejde og højere indkomster.

Derudover tilbyder vi gratis kort, gratis netbank og gratis valutaveksling. Vi kører også med, at den første kassekredit er gratis at oprette,” fortæller Nicolai.

Den personlige relation vægter højest

At have en personlig relation til sin bankrådgiver er måske ikke noget størstedelen af unge kan nikke genkende til, men hos Nordjyske Bank er det noget, de vægter højt.

”Vi synes at det er vigtigt, at man som kunde har en personlig rådgiver, som man altid har mulighed for at kontakte. Det er en god fordel for kunderne. Det betyder, at afstanden fra dialog til handling er kort.

Jeg har fx et direkte telefonnummer og en direkte mail, så mine kunder ikke skal forbi et call-center først.

Vi vægter den personlige relation højt. Som rådgiver kan jeg også mærke, at det er noget de unge mennesker lægger rigtig meget vægt på. Dét med at få sat ansigt på, og få forklaret og formidlet nogle til tider svære begreber om et emne, man måske ikke har sat sig synderligt meget ind i.

Vi er her for at gøre alle de ting nemmere, så det er let og forståeligt – vi er her for at gøre kunderne trygge,” forklarer Nicolai.

Katrine Leth Overgaard fortryder i hvert fald ikke springet til Nordjyske Bank.

”Det har virkelig kun været positivt at skifte bank. Det er dejligt at have en rådgiver, der står til rådighed, og som virkelig tager sig tid til at guide mig.

Jeg er rigtig glad for, at jeg skiftede, og at jeg har fået et personligt forhold til min nye bank. Jeg vil klart anbefale Nordjyske Bank til andre,” afslutter Katrine.

Tag et møde og få et års gratis medlemsskab af ClubAalborg eller ClubAalborg Studie

Lige nu kører Nordjyske Bank en kampagne i samarbejde med MigogAalborg.

Ønsker du et møde med Nordjyske Bank får du efterfølgende tilbudt et gratis medlemsskab på enten ClubAalborg eller ClubAalborg Studie.

Så tag et møde og få et års gratis medlemsskab – book mødet her