Går det lidt sløvt i butikken?

Skrevet af: Martin M. Jørgensen

Tips til tiltag, der kan skaffe dig mere opmærksomhed og nye kunder

Uanset om du har en virksomhed, der leverer services til kunder, eller om du driver butik, kan der være perioder, hvor klokken over døren ikke ligefrem ringler hvert tiende minut. Det kan være på formiddage i hverdagene eller i weekender, hvor større arrangementer i Aalborg render med hele byens opmærksomhed.

Som erhvervsdrivende med en lille eller mellemstor virksomhed er der meget at se til i den daglige drift, og ofte må planlægningen af den fremtidige promovering desværre blive nedprioriteret til fordel for mere presserende gøremål. Men det er en skam, for virksomhedens evne til hele tiden at række ud til potentielle nye kunder, er jo netop en sikring for fremtidens gode drift.

Vi samler derfor her en håndfuld forslag til, hvordan du enkelt kan række ud og skabe nyt forfriskende fokus på dine services og produkter – og det behøver hverken koste en bondegård eller være et alt for tidskrævende projekt.

 

Sæt kryds i kalenderen til byens større events

Aalborg er en levende by, som hellere end gerne ligger “hjem” til et væld af festlige og spændende events, og både aalborgensere og folk langvejs fra deltager med liv i sjæl i alt fra halvmaraton til Porsche træf, Grøn Koncert og Karnevallet.

Planlæg derfor hvilke begivenheder, din virksomhed vil kunne møde et godt udsnit af jeres målgrupper, og forberede i god tid de særlige tilbud, printmaterialer og andre tiltag, I får brug for for at lokke interesserede kunder til. Ved større festlige arrangementer eller højtider, såsom 1. maj eller Karnevallet, er kampen om opmærksomheden selvfølgelig altid stor.

Vær derfor sikker på at få jeres firmanavn og logo frem i de potentielle kunders bevidsthed ved at sørge for en lille gratis gave i form af for eksempel slik og lækre bolsjer med logo. Kombineret med en konkurrence eller “rabat-gavekort” virker de små kundegaver super effektivt til at skabe en positiv oplevelse med det samme: Kunderne får en helt konkret sød oplevelse straks, samtidig med at de kan glæde sig over at deltage i en konkurrence eller have fået særlig mulighed for at få usædvanlig god rabat på din service eller på et produkt.

 

Sidste minut og online-historier

I mange forretninger som fokuserer på services kan der være lidt sløvt om formiddagen på hverdagene. Frem for slet ikke at have nogle kunder kan det derfor være oplagt at give tidsbestemt rabat på visse services og at reklamere for billigere priser på sidste-minuts tidsbestillinger.

Et godt gammeldags skilt uden for butikken der reklamerer for rabatten, skal der selvfølgelig også til for at fange de spontane kunder! Men med de travle liv vi alle lever i dag, vil vi gerne planlægge vores tid så godt som mulig – og der spiller sociale medier og nyhedsbreve en stor rolle. Det er derfor centralt, at du må skrue lidt op for historierne på de sociale medier for at styrke kunderelationerne.

Læg derfor lidt tid i at planlægge en daglig eller ugentlig kampagne på din virksomheds forskellige sider, hvor du skaber opmærksomhed omkring de gode rabatter ved at knytte promoveringen an til en sjov eller på anden måde interessant historie, der kan vække nysgerrigheden og give kunderne lyst til at følge med.

Tag for eksempel udgangspunkt i interessante situationer i det daglige liv i butikken eller lav en lille maskot, som du også kan filme eller tage sjove billeder af. Det er en stærk og forfriskende måde at vise personligheden og varmen i din virksomhed på, og kunderne vil kunne forbinde det, I står for og kan levere, med noget solidt og autentisk.

Aalborg-lejlighed vækker opsigt: Den vildeste mande-hybel er sat til salg

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Thorkild Kristensen
Foto: Thorkild Kristensen

En lejlighed på beskedne 48 kvadratmeter i Grønnegade i Vejgaard lyder umiddelbart ikke af noget vildt.

Men så har du ikke set den her lejlighed, der netop er sat til salg hos Thorkild Kristensen.

Det er boligportalen boliga.dk, der omtaler den helt igennem vilde lejlighed, som er et godt bud på Aalborgs mancave nummer 1.

“Jeg har aldrig set så fin en toværelses i de 25 år, jeg har været mægler. Jeg var blown away, da jeg kom ind – det var som at træde ind i et helt andet univers,” siger Jette Gudiksen fra Ejendomsmæglerfirmaet Thorkild Kristensen, der har lejligheden til salg.

Foto: Thorkild Kristensen
Foto: Thorkild Kristensen

Lejligheden ligger i Grønnegade midt i Aalborg, og udbudsprisen lyder på 1.895.000 kroner.

Dermed når den gennemsnitlige kvadratmeterpris for ejerlejligheden op på knap 39.500 kroner, hvilket er over gennemsnittet i området.

Ifølge helt ny data fra Boliga er ejerlejlighederne i Aalborg-postdistriktet nemlig for øjeblikket udbudt til salg for 24.344 kroner pr. kvadratmeter.

Foto: Thorkild Kristensen
Foto: Thorkild Kristensen
Foto: Thorkild Kristensen
Foto: Thorkild Kristensen

Helt unik lejlighed

Normalt er “unik” ikke ligefrem et begreb, landets ejendomsmæglere er bange for at anvende – tal fra Boliga viser, at 20 procent af de ejerlejligheder, der for øjeblikket er udbudt til salg, har fået det attraktive superlativ med i salgsopstilling.

Men ikke desto mindre kan der måske være noget om det her.

Lejligheden er nemlig forsynet med elementer som nedsænket seng, badeværelsesskabe skjult bag klinker, ståldør og trædetaljer på både gulve, vægge og lofter.

“Det er 48 kvadratmeter liebhaveri, sælger har haft fat i det hele.

Køber kan være en ung fyr eller pige – måske et par, der tænker, den lejlighed skal jeg bare ha’ – der er helt sikkert købere til den slags liebhaveri i Aalborg,” siger Jette Gudiksen til Boliga.

I løbet af de senere år er der solgt flere liebhaverlejligheder af den mere klassiske slags i den nordjyske hovedstad.

Eksempelvis blev en 315 kvadratmeter stor lejlighed i Musikhuskvarteret solgt for 13,5 millioner i 2016, hvilket ifølge Boliga er det dyreste lejlighedssalg i Aalborg nogensinde.

Også i 2017 var Aalborg atter deroppe af, da en 327 kvadratmeter stor lejlighed på Havnepromenaden skiftede hænder for 11,35 millioner kroner.

Alle fotos er venligst udlånt af Ejendomsmægler Thorkild Kristensen.

Du kan se ALLE billeder og detaljer på lejligheden her

Musikfestival, Mini Kup og Store Badedag: Her er din weekend i Aalborg

Skrevet af: Redaktionen
Foto: Kunsten
Foto: Kunsten

Denne uge har kun budt på fire arbejdsdage for de fleste af os, men derfor kan man da bestemt godt trænge til weekend alligevel. Spørgsmålet er blot: Hvad skal den sidste weekend i april bruges på?

Det får du svaret på her:

Oplev topnavne til to dages festival

For første gang løber Musikkens Hus nye festival, Musikkens Beat, af stablen.

Du vil kunne opleve topnavne som: Phlake, Malte Ebert, Skinz, Nicklas Sahl, Bikstok, When Saints Go Machine kan opleves på forskellige scener i Musikkens Hus.

Fredag vil blive afsluttet med manér, når Phlake slutter dagen af med et brag ved midnatstid.

Hvis man køber en partout-billet, har man adgang begge dage, hvor Clara åbner lørdagen kl. 17.00. Herfra går det igen slag for slag med en række fede navne både store og mindre samt lokale.

Hvis du vil læse mere om programmet så læs med her 

Loppemarked til de mindste

Folkene bag Mega Kup er i denne weekend klar med det aller første Mini Kup, som bliver et indendørs luksus second-hand marked med salg og køb til og for børnefamilien.

Det vil være muligt at købe alt lige fra eksklusiv børnetøj til det billigere tøj, legetøj, barnevogne, klapvogne og meget mere.

Loppemarkedet vil blive afholdt i Freja Hallen på Vestre Fjordvej fra 12 til 15, så kom ind og gør et godt kup!

Store Badedag i Kunsten

Hvert år markerer Aalborgs berømte kunstmuseum, at springvandet åbner med “Store Badedag”. Det plejer at foregå således, at børn og legesyge voksne hopper rundt i springvandet.

Dagens vært er Micki Cheng, som er kendt fra Bagedysten og børne-tv. Han er i den grad en mand, der kan sætte gang i løjerne med godt humør.

Aktiviteterne i parken starter klokken 11.00. Klokken 13.00 inviteres børn og legeglade voksne ind i springvandet, hvor de allerførste vandstråler skyder op fra springvandet til grin og gys.

Foto: Miklos Szabo

The Motherfårking Musical

Så er det i weekenden du kan møde “Terkel”, som er en af de mest kendte karakterer fra Anders Matthesen geniale genistreger.

Modsat spillefilmen, hvor “Anden” lagde stemme til samtlige karakterer, så byder TERKEL THE MOTHERFÅRKING MUSICAL på en lang og stjernespækket rolleliste, hvor du blandt andet kan opleve Martin Brygmann og Ruben Søltoft.

Publikum kan se frem til at blive forkælet med vanvittige og grænseoverskridende optrin og replikker, et stort og stjernespækket hold af skuespillere, komikere, dansere og sangere på scenen, fed musik med både nye sange og sange fra filmen samt en kreativ iscenesættelse, der blander brug af dukker og skuespillere i en scenografi, der gør brug af den nyeste teknologi.

Events

26/4 – 28/4 Tiffany lagersalg, Kaolinvej 6 kl. 10.00

26/4 Talk med Alex Høgh, Folkekirkens Hus kl. 17.30

26/4 AaB vs. Hobro, Aalborg portlandpark kl. 19.00

26/4 Ladies Night, Guldhornene kl. 20.00

26/4 Whiskysmagning, Vinshoppen kl. 19.00 – 22.30

27/4 MTB Marathon, DGI Huset kl. 09.00

27/4 FDB-happening på Nytorv med gratis kaffe

27/4 Hit med 80’erne, Skråen kl. 20.00

28/4 Store Badedag – Springvandet åbner, Kunsten kl. 11.00

28/4 KageKampen, APPETIZE kl. 14.00

28/4 lopper i Boxtown kl. 10.00 – 15.00

Musik

26/4: Musikalsk Talkshow med Carsten Holm og Flemming Møldrup på Salling Rooftop kl. 15.00

26/4 Koncert med Ib Grønbech og Band, Café Frederiksberg kl. 20.00

26/4 Koncert med Rasmus Nøhr, Skråen kl. 20.00

26/4 – 27/4 Musikkens Beat, Musikkens Hus kl. 18.00

For børnefamilier

27/4 MINI Kup, Aalborg Freja kl. 12.00 – 15.00

28/4 Sjov søndagslegeland, DGI Huset kl. 12.00

28/4 Egholm Familie Festival, Restaurant Kronborg kl. 12.00 – 18.00

28/4 Wafande familie koncert, Skråen kl. 15.00 – 17.00

28/4 Sigurds Danmarkshistorie, Musikkens Hus kl. 16.00

Opsætninger

26/4 – 28/4 Terkel – The Motherfårking Musical, AKKC kl. 20.00

Starbucks i midtbyen har bygget om: Fejrer det med gratis kaffe hele fredagen

Skrevet af: Redaktionen

Starbucks er verdens største kaffebar-kæde på verdensplan.

I Aalborg er der dog blot to Starbucks, som til gengæld ligger helt perfekt i henholdsvis City Syd og i Salling i midtbyen.

Starbucks var også med i finale-feltet til AALBORG AWARDS som Byens Bedste Kaffeoplevelse, som Behag din Smag vandt.

Starbucks i Salling har brugt påsken til at bygge om for at skabe endnu bedre rammer for gæsterne. Det fejrer de i morgen fredag d. 26. april med en Grand Opening.

Goodiebags til de første 100 betalende kunder

De byder derfor på en gratis tall filter til alle gæster hele dagen. Det skriver de i en pressemeddelelse.

Derudover er der også goodiebags til de første 100 betalende kunder.

“Kom til grand opening hos Starbucks i Salling Aalborg fredag den 26. april fra kl. 8 – så giver vi en kop kaffe.

Vores nye, flotte café har nemlig fået en makeover, og det fejrer vi med goodie bags til de første 100 betalende kunder. Vi byder også på en gratis tall filter kaffe til alle gæster hele dagen,” skriver Starbucks.

MigogAalborg har tidligere lavet en guide til byens bedste kaffe – læs den her