Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Går det lidt sløvt i butikken?

Af Redaktionen

Tips til tiltag, der kan skaffe dig mere opmærksomhed og nye kunder

Uanset om du har en virksomhed, der leverer services til kunder, eller om du driver butik, kan der være perioder, hvor klokken over døren ikke ligefrem ringler hvert tiende minut. Det kan være på formiddage i hverdagene eller i weekender, hvor større arrangementer i Aalborg render med hele byens opmærksomhed.

Som erhvervsdrivende med en lille eller mellemstor virksomhed er der meget at se til i den daglige drift, og ofte må planlægningen af den fremtidige promovering desværre blive nedprioriteret til fordel for mere presserende gøremål. Men det er en skam, for virksomhedens evne til hele tiden at række ud til potentielle nye kunder, er jo netop en sikring for fremtidens gode drift.

Vi samler derfor her en håndfuld forslag til, hvordan du enkelt kan række ud og skabe nyt forfriskende fokus på dine services og produkter – og det behøver hverken koste en bondegård eller være et alt for tidskrævende projekt.

 

Sæt kryds i kalenderen til byens større events

Aalborg er en levende by, som hellere end gerne ligger “hjem” til et væld af festlige og spændende events, og både aalborgensere og folk langvejs fra deltager med liv i sjæl i alt fra halvmaraton til Porsche træf, Grøn Koncert og Karnevallet.

Planlæg derfor hvilke begivenheder, din virksomhed vil kunne møde et godt udsnit af jeres målgrupper, og forberede i god tid de særlige tilbud, printmaterialer og andre tiltag, I får brug for for at lokke interesserede kunder til. Ved større festlige arrangementer eller højtider, såsom 1. maj eller Karnevallet, er kampen om opmærksomheden selvfølgelig altid stor.

Vær derfor sikker på at få jeres firmanavn og logo frem i de potentielle kunders bevidsthed ved at sørge for en lille gratis gave i form af for eksempel slik og lækre bolsjer med logo. Kombineret med en konkurrence eller “rabat-gavekort” virker de små kundegaver super effektivt til at skabe en positiv oplevelse med det samme: Kunderne får en helt konkret sød oplevelse straks, samtidig med at de kan glæde sig over at deltage i en konkurrence eller have fået særlig mulighed for at få usædvanlig god rabat på din service eller på et produkt.

 

Sidste minut og online-historier

I mange forretninger som fokuserer på services kan der være lidt sløvt om formiddagen på hverdagene. Frem for slet ikke at have nogle kunder kan det derfor være oplagt at give tidsbestemt rabat på visse services og at reklamere for billigere priser på sidste-minuts tidsbestillinger.

Et godt gammeldags skilt uden for butikken der reklamerer for rabatten, skal der selvfølgelig også til for at fange de spontane kunder! Men med de travle liv vi alle lever i dag, vil vi gerne planlægge vores tid så godt som mulig – og der spiller sociale medier og nyhedsbreve en stor rolle. Det er derfor centralt, at du må skrue lidt op for historierne på de sociale medier for at styrke kunderelationerne.

Læg derfor lidt tid i at planlægge en daglig eller ugentlig kampagne på din virksomheds forskellige sider, hvor du skaber opmærksomhed omkring de gode rabatter ved at knytte promoveringen an til en sjov eller på anden måde interessant historie, der kan vække nysgerrigheden og give kunderne lyst til at følge med.

Tag for eksempel udgangspunkt i interessante situationer i det daglige liv i butikken eller lav en lille maskot, som du også kan filme eller tage sjove billeder af. Det er en stærk og forfriskende måde at vise personligheden og varmen i din virksomhed på, og kunderne vil kunne forbinde det, I står for og kan levere, med noget solidt og autentisk.

Del artikel

Andre læser også